Regulamin

Dziękujemy za odwiedzenie strony Alensa.pl. Sklep Alensa.pl jest częścią firmy Alensa, która jest dystrybutorem oryginalnych soczewek kontaktowych w Europie. Na tej stronie znajdą Państwo odpowiedzi na wszystkie zagadnienia związane z naszym regulaminem i zasadami sprzedaży, na które zgadzają się Państwo dokonując zakupu w naszym sklepie. Finalizując zakup w sklepie Alensa.pl zobaczą Państwo pole wyboru, poprzez jego zaznaczenie wyrażają Państwo zgodę na warunki regulaminu sklepu Alensa.pl.Więcej informacji mogą Państwo znaleźć na różnych stronach informacyjnych znajdujących się na pod naszym adresem www.alensa.pl. Alensa.pl zastrzega sobie prawo do odnoszenia się do informacji zawartych na tych stronach i zakłada, że użytkownik się z nimi zapoznał i je zrozumiał.

Spis zagadnień

-

Postanowienia wstępne

-

Rejestracja i działanie naszego sklepu internetowego 

-

Korzystanie z naszej strony internetowej i naszych promocji

-

Umowa kupna i fakturowanie

-

Płatność i ceny

-

Problemy z płatnością

-

Koszty i przebieg dostawy

-

Czas dostawy i informacje o dostawie towarów 

-

Problemy z dostawą

-

Gwarancja, wymiana i zwroty

-

Skargi dotyczące towarów i usług


-

Alternatywne metody rozwiązywania sporów 

-

Odstąpienie od umowy

-

Polityka prywatności

Postanowienia wstępne

Regulamin zamieszczony poniżej dotyczy zakupów na stronie Alensa.pl.

Regulamin ten definiuje stosunek pomiędzy Kupującym a Sprzedającym. Wszystkie stosunki umowne podlegają prawu Republiki Czeskiej. Jeśli stroną umowy jest osoba fizyczna, wszystkie relacje, które nie są uregulowane niniejszym regulaminem reguluje kodeks cywilny Republiki Czeskiej (ustawa nr 40/1964 Coll.) oraz ustawa o ochronie praw konsumenta (ustawa nr 634/1992 Sb.). Jeżeli strona zawierająca umowę jest podmiotem prawnym, wszystkie relacje, które nie są zdefiniowane w niniejszym dokumencie podlegają pod czeski kodeks handlowy (ustawa nr 513/1991 Sb.).

Zgodnie z Elektronicznym Spisem Aktów Sprzedaży, sprzedawca jest zobligowany wydać kupującemu paragon lub fakturę. Równocześnie sprzedający jest zobligowany do przesłania informacji o wysokości wydanego rachunku do odpowiedniego organu administracji podatkowej. W przypadku trudności natury technicznej – najpóźniej w ciągu 48 godzin.


Powrót do menu głównego

Rejestracja i działanie naszego sklepu internetowego

Wszystkie produkty i usługi są dostarczane przez naszego głównego operatora firmę Alensa s.r.o. Nasze centrum logistyczne znajduje się w Republice Czeskiej. Nasza strona Alensa.pl jest prowadzona przez firmę Alensa s.r.o., zarejestrowaną pod adresem:

Alensa s.r.o.

Stružky 1326/6

198 00 Praga 9

CZ NIP: CZ27179681

PL NIP: PL5263158994

Znak handlowy “Alensa”, cała zawartość strony internetowej, wszystkie materiały promocyjne publikowane przez markę “Alensa” są własnością naszego głównego operatora firmę Alensa s.r.o i są pod ochroną praw autorskich.


Powrót do menu głównego

Korzystanie z naszej strony internetowej i naszych promocji

Klienci mają prawo korzystać z naszej strony zarówno jako goście, jak i zarejestrowani użytkownicy. Klienci są zobligowani do używania naszej strony w sposób odpowiedzialny i poprawny oraz zgodny z naszym regulaminem. W przypadku nadużyć, Alensa zastrzega sobie prawo do tymczasowego, bądź permanentnego zablokowania użytkownika, tym samym uniemożliwiając mu możliwość korzystania ze sklepu i innych usług.

Prawidłowe korzystanie z naszej strony

Alensa.pl zezwala użytkownikom na korzystanie ze swojej strony internetowej jedynie w sposób zgodny z prawem
 – korzystanie ze strony musi następować zgodnie prawem lokalnym, narodowym i międzynarodowym – działania na szkodę firmy, oszustwa, niedozwolona reklama w jakiejkolwiek formie są zabronione – zabronione są treści o charakterze seksualnym oraz te, które są nienawistne, obraźliwe, agresywne, dyskryminacyjne, nękające kogokolwiek w jakikolwiek sposób itp. – korzystanie przy użyciu fałszywej tożsamości jest niedozwolone


Użytkownicy mogą swobodnie umieszczać komentarze na naszej stronie. Jednak komentarze nie mogą naruszać naszej reputacji ani reputacji innych, ani nie mogą wprowadzać w błąd lub nękać innych użytkowników.

Przestępstwa kryminalne i nadużycia techniczne

Użytkownikom surowo zabrania się wprowadzania do naszej witryny wirusów lub innego zabronionego technologicznie oprogramowania oraz podejmowania wszelkich form ataków cyfrowych w naszej witrynie lub na naszych serwerach. Te formy nadużycia są uważane za przestępstwa i zostaną zgłoszone władzom. W przypadku takiego naruszenia Alensa będzie w pełni współpracować z władzami i dostarczy im wszystkich informacji wymaganych do pełnego osądzenia zgodnie z prawem.

Alensa nie będzie ponosić odpowiedzialności w przypadku, gdy nasza witryna ucierpi na skutek działania złośliwego oprogramowania lub ataków cyfrowych.

Prawidłowe wykorzystanie kodów rabatowych, kodów systemu partnerskiego oraz innych kodów promocyjnych

Mogą Państwo udostępniać kod partnerski. Możesz udostępnić swój kod rodzinie, znajomym, koleżankom i kolegom z pracy. By móc skorzystać z kodu partnerskiego, wartość zamówienia musi wynieść ponad 100 zł. Kody partnerskie mogą być udostępniane na wszystkich stronach zewnętrznych (w tym w mediach społecznościowych), ale nie są przeznaczone do udostępniania na stronie Alensa.pl, ani na stronach z którymi Alensa.pl współpracuje. Kod zniżkowy nie jest przeznaczony do korzystania przez osobę, której został przyznany.

Niewłaściwe wykorzystanie kodów promocyjnych jest zabronione.


Powrót do menu głównego

Umowa kupna

Umowa kupna zostaje uznana za zawartą, gdy Kupujący potwierdzi swoje zamówienie w formularzu zamówienia dostępnym online. Poprzez złożenie zamówienia z Alensa.pl, Kupujący przyznaje, że zapoznał się z regulaminem i że go akceptuje. Dokonując zakupu i zaznaczając akceptację warunków regulaminu, Kupujący potwierdza, że przeczytał i zrozumiał nasze warunki oraz, że jest w wieku zgodnym z prawem, aby zawrzeć wiążącą umowę oraz, że posiada ważną receptę na soczewki, które są zamawianie. Niniejszym potwierdza, że dostarczone informacje są ważne i dokładnie zgodnie z zaleceniami specjalistów. Potwierdza również, że zgodnie z wymogami polskiego prawa Jego recepta ma mniej niż 12 miesięcy. Klient wyraża zgodę na skontaktowanie się z okulistą w celu zweryfikowania informacji na recepcie, jeśli to konieczne. Rozumie również, że jest odpowiedzialny za regularne badania oczu i otrzymanie aktualnej recepty. Firma Alensa.pl nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje w wyniku odchylenia od recepty.

Dowód zakupu i notatki na fakturze

Jeśli Kupujący nie wspomina wyraźnie w polu „Uwaga dla Sprzedawcy“, że wymaga drukowanego dowodu zakupu i ulotki dołączonej do opakowania, zgadza się, że będą dostarczane wyłącznie w formie elektronicznej. Faktury można pobrać z profilu użytkownika na stronie Alensa.pl w „Moje zamówienia“ po wysłaniu zamówienia. Dodatkowo fakturę można uzyskać kontaktując się z biurem obsługi klienta. Nabywca ma możliwość wyróżnienia adresu dostawy i adresu wystawionego na fakturze. Jest to możliwe poprzez wypełnienie odpowiednich pól w formularzu zamówienia. Jeśli ten wymóg zostanie spełniony, informacje te znajdą się na fakturze.

Adres firmy Alensa na dowolnej fakturze będzie zawsze adresem naszego głównego operatora. Nie ma możliwości zmiany adresu na adres lokalny. Każda faktura zostanie opatrzona datą w dniu wysłania zamówienia i nigdy w dniu złożenia zamówienia. Data na fakturze nie może być zmieniona przez firmę Alensa. Możliwe jest natomiast umieszczenie dodatkowych informacji na fakturze, na przykład datę urodzenia lub imię dziecka. Aby jednak umieścić ten rodzaj informacji, kupujący jest odpowiedzialny za wpisanie jej w polu „Uwaga dla Sprzedawcy“ przy składaniu zamówienia. Firma Alensa nie przewiduje możliwości poprawiania faktur.

Firma Alensa wystawia jedną fakturę do każdego zamówienia. Jeśli kupujący wymaga więcej niż jednej faktury, może ją uzyskać dokonując osobnego zamówienia.


Powrót do menu głównego

Płatności i ceny

W celu ukończenia zamówienia możesz wybrać jedną z następujących metod płatności:
 – Przelewy24
 – Przelew bankowy: Numer konta i informacje potrzebne do wykonania przelewu zostaną przesłane po dokonaniu zamówienia
 – Karta kredytowa: Mastercard, Visa, Discover lub American Express
 – PayPal

Bezpieczne płatności

Wszystkie płatności zostaną wykonane w sposób bezpieczny. Twoje dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie do ustalenia płatności i nie będą przekazywane osobom trzecim.

Płatności online

Jeśli zdecydujesz się płacić online kartą kredytową lub debetową, zostaniesz przekierowany na bezpieczną stronę naszego partnera, gdzie możesz podać swoje dane, aby zrealizować płatność. Wszystkie wprowadzone tutaj informacje są bezpiecznie szyfrowane. Pamiętaj, że ten bezpieczny link do płatności jest aktywny tylko przez ograniczony czas. Jeśli upłynął czas, musisz uzyskać dostęp do Twojego zamówienia za pośrednictwem osobistego konta w naszej witrynie internetowej i spróbować zapłacić ponownie. Jeśli wybierzesz opcję PayPal jako metodę płatności, zostaniesz skierowany do bezpiecznej strony płatności PayPal. W przypadku zwrotów na konto klienta, będą one wykonywane automatycznie.

Płatność poprzez przelew bankowy

Jeśli zdecydujesz się na przelew bankowy, informacje dotyczące przelewu prześlemy Ci po dokonaniu zamówienia. Te informacje są również dostępne w e-mailu z potwierdzeniem otrzymanym po złożeniu zamówienia. Należy pamiętać, że czas księgowania opłat może trwać do 2 dni roboczych. Twoje zamówienie zostanie wysłane dopiero po tym, jak przelane środki zostaną zweryfikowane przez nasz dział księgowy. Jeśli chcesz zminimalizować potencjalne opóźnienia, możesz wysłać nam potwierdzenie płatności wydane przez bank. Możesz je wysłać w formacie PDF na nasz adres e-mail: info@alensa.pl.

Dane do przelewu bankowego:
Alensa.pl.
Citi Handlowy (Bank Handlowy S.A.)
Numer konta: 71 1030 1508 0­000 0008 1853 3000
IBAN: PL71 1030 150­8 0000 0008 1­853 3000
BIC: CITIPLPXXXX

W tytule przelewu prosimy podać numer zamówienia. W przypadku wszelkiego rodzaju zwrotów, Kupujący jest zobowiązany dostarczyć Sprzedającemu wszystkie niezbędne informacje potrzebne do dokonania zwrotu na jego konto.

Ceny w sklepie Alensa.pl

Wszystkie ceny podane w sklepie Alensa.pl zawierają podatek VAT. Wszystkie zniżki i promocje są ważne tak długo, jak określone jest to na stronie Alensa.pl

Alensa zastrzega sobie prawo do zmian ceny zależnie od rynku, konkurencji, wymagań producenta itd.


Powrót do menu głównego

Problemy z płatnością

– W przypadku problemów z płatnością prosimy najpierw sprawdzić w swoim banku, bądź koncie PayPal czy płatność została zaakceptowana czy też odrzucona.
 – Jeśli Twoja płatność zakończyła się pomyślnie, ale nie pojawia się w naszym systemie, skontaktuj się z nami pod adresem: info@alensa.pl, a my potwierdzimy płatność w naszym dziale księgowości.
 – Jeśli masz problemy z stroną płatności, spróbuj otworzyć konto Alensa.pl z innej przeglądarki lub urządzenia.




Powrót do menu głównego


Koszty dostawy

Metody płatności Poczta Polska
Karta debetowa lub kredytowa 9zł
PayPal 9zł
Przelew bankowy 9zł
Przelewy24 9zł
Metody płatności Przesyłkownia
Karta debetowa lub kredytowa
PayPal
Przelew bankowy
Przelewy24
   
Uwagi:
- Cena wysyłki zawiera podatek VAT
- Jest to cena końcowa i nie są do niej dokładane żadne dodatkowe opłaty
- Koszty wysyłki pozostają takie same niezależnie od wielkości i wagi przesyłki

Darmowa wysyłka w Alensa.pl

Alensa zapewnia darmową wysyłkę dla zamówień powyżej 200 zł. Darmowa dostawa jest ważna dla dostawy przez Pocztę Polską i Przesyłkownię. Wyjątkiem są zamówienia za pobraniem, w ich przypadku, jeśli zamówienie wynosi powyżej 200 zł, naliczana jest opłata 6 zł (zamiast 15 zł poniżej 200 zł). Darmowa wysyłka zostaje aktywowana automatycznie po przekroczeniu tej kwoty i nie wymaga używania żadnych dodatkowych kodów.

Alensa.pl od czasu do czasu, oferuje również specjalne promocje obejmujące darmową wysyłkę. Zasady tych promocji są określane na naszej stronie, w mediach społecznościowych lub w kampaniach e-mailowych. Czas trwania i warunki uczestnictwa w tych promocjach są tam jasno określone i muszą być przestrzegane przez kupujących.

Wysyłka poza terytorium Polski

Alensa.pl nie oferuje wysyłki poza terytorium Polski. Mogą Państwo skorzystać z naszych sklepów w innych krajach. Żeby mieć dostęp do oferty takich krajów, należy nacisnąć ikonkę flagi lewym górnym rogu strony i wybrać kraj, który Państwa interesuje.

Wysyłka po płatności

Alensa.pl wysyła tylko te zamówienia, za które otrzymaliśmy płatność (z wyjątkiem wysyłek za pobraniem). Proszę wziąć pod uwagę fakt, że płatności tradycyjnym przelewem bankowym mogą księgować się dłużej niż inne. W tym przypadku wysyłka możne nastąpić 1–2 dni później. Jeżeli zależy Państwu na czasie, prosimy o przesyłanie potwierdzenia przelewu na nasz adres e-mail. Więcej na ten temat mogą Państwo przeczytać na stronie z informacjami o metodach płatności.
Niektóre parametry soczewek kontaktowych, ze względu na ich rzadkość, mogą być niedostępne w magazynie w momencie zakupu. Alensa zarezerwuje te soczewki dla klienta i natychmiast je zamówi od producenta. Płatność jest pobierana w momencie składania zamówienia, a nie w czasie wysyłki. Zamówienie towarów, których nie ma na stanie należy opłacić od razu po jego dokonaniu, w innym przypadku rezerwacja nie będzie obowiązywała.

Dodawanie produktów do zamówienia

Prosimy o wzięcie pod uwagę tego, że ze względu na dużo ilość zamówień wychodzących z naszego magazynu, nie możemy zagwarantować możliwości dodania produktów do zamówień lub możliwości łączenia zamówień, które zostały zakończone. Jeśli chcą Państwo zmienić lub złączyć już sfinalizowane zamówienia, prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta. Nasz pracownik poinformuje Państwa czy będzie możliwość edytowania zamówienia. Jest to możliwe jedynie w godzinach pracy biura obsługi klienta między godzinami 8.00–16.00 w dni robocze. Zamówienie jest uznawane za sfinalizowane w momencie, w którym zostanie opłacone. Jeśli chcą Państwo coś dodać do zamówienia, będą musieli Państwo złożyć nowe zamówienie za które zostanie naliczona standardowa opłata za wysyłkę.


Powrót do menu głównego

Czas dostawy

Operator Szacowany czas dostawy
Poczta Polska 2–3 dni robocze
Przesyłkownia 2–3 dni robocze
   
Informacja:
- Jeżeli zamówienie zostało złożone przed godziną 12.00 to zostanie wysłane tego samego dnia
- Jeżeli zamówienie zostało złożone po godzinie 12.00 to zostanie wysłane następnego dnia
- Jeżeli płatność obyła się przy pomocy przelewu bankowego to następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu wpłaty
- Zamówienia nie są wysyłane w weekendy
- Szacowany czas dostawy jest liczony od momentu wysyłki, nie od momentu złożenia zamówienia

Śledzenie przesyłki

Ponieważ Alensa przetwarza codziennie wiele zamówień, klient jest odpowiedzialny za śledzenie swojej przesyłki. Otrzymasz numer do śledzenia przesyłki, który pozwala śledzić przesyłkę online. Jeśli nie otrzymałeś tego kodu w wiadomości e-mail potwierdzającej, że Twoje zamówienie zostało wysłane, musisz skontaktować się z naszym działem obsługi klienta.

Czas dostawy towarów, których nie ma na stanie

Niektóre soczewki kontaktowe o unikalnych kombinacjach parametrów mogą nie być dostępne w magazynie. Będziemy je rezerwować i zamawiać bezpośrednio od producenta. Oznacza to, że będą one miały dłuższy szacowany czas dostawy. Czas dostawy specjalnych, zamawianych soczewek kontaktowych, których nie mamy na stanie, zależy od warunków dostawy naszych dostawców i może trwać od 2–8 tygodni.

Podczas wybierania i zamawiania soczewek kontaktowych, zostaną wyświetlone informacje o szacowanym czasie wysyłki. Ten czas może ulec zmianie w zależności od parametrów soczewek. Kupujący jest zobowiązany do zwrócenia uwagi ile ten czas wyniesie dla parametrów, które chce zamówić.

Alensa non-stock products delivery times



Po wybraniu określonych parametrów zostanie wyświetlony nowy szacunkowy czas wysyłki dla tych parametrów, jak pokazano powyżej. Proszę pamiętać, że informacja „w magazynie“ wskazuje ogólną dostępność produktu firmy. To niekoniecznie oznacza, że konkretna kombinacja parametrów jest dostępna w magazynie. Proszę zapoznać się z przewidywaną datą wysyłki widoczną obok menu rozwijanego w celu dostarczenia informacji dotyczących konkretnego zamówienia. Wszelkie oczekiwane opóźnienia w dostawie zostaną ponownie potwierdzone po przejściu na stronę koszyka zakupów, a następnie w e-mailu z potwierdzeniem zamówienia. Klient zostanie poinformowany, czy tylko część jego zlecenia jest w magazynie w chwili potwierdzenia zamówienia, a zamówienie zostanie wysłane tylko wtedy, gdy wszystkie produkty są dostępne. Alensa ma prawo do dostosowania dostępności i przewidywanego czasu dostawy po złożeniu zamówienia.

Zamówienie z produktami, którą są na stanie oraz z takimi, których nie ma na stanie

Po wybraniu prawidłowych parametrów każdego z wymaganych produktów i przed finalizacją i opłaceniem zamówienia klient musi zwrócić szczególną uwagę na szacowany czas dostawy dla każdego produktu w koszyku.

Alensa non-stock products delivery times basket

Poprzez potwierdzenie i zrealizowanie płatności za zamówienie, klient zgadza się, że całe zamówienie zostanie wysłane dopiero gdy wszystkie produkty będą dostępne. Podzielenie zmówienia i wysyłka produktów, które są na stanie, a później wysyłka produktów, których brakuje, jest możliwa tylko po opłaceniu dodatkowych kosztów wysyłki (takich samych jak dla nowego zamówienia).


Powrót do menu głównego

Problemy z dostawą

DPD wymaga podpisu przy odbieraniu zamówienia. Proszę upewnić się, że ktoś będzie obecny pod adresem dostawy w godzinach pracy, w dni robocze od poniedziałku do piątku. Dostawy nie są realizowane w weekendy.

Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w dostawie spowodowane przez naszych partnerów logistycznych lub sytuacje pozostające poza naszą kontrolą, takie jak pogoda, święta itd. Należy pamiętać, że informujemy o szacowanej dacie doręczenia sugerowanej przez firmy doręczające zamówienia. W rzadkich sytuacjach niektóre paczki mogą dotrzeć później niż w proponowanych ramach czasowych. Aby zapewnić jak najkrótszą dostawę, podaj pełne informacje o adresie (nazwa ulicy, numer domu, kod pocztowy i miasto) oraz numer telefonu, aby nasi partnerzy logistyczni mogli się z Tobą skontaktować. Gdy zamówienie zostanie wysłane, otrzymasz numer do śledzenia przesyłki online. Nie wahaj się z nami skontaktować, jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy w realizacji dostawy. Nasi przedstawiciele działu obsługi klienta szybko i sprawnie odpowiedzą na Twoje pytania.

Jeżeli paczka nie zostanie doręczona, to będzie przechowywana na najbliższej poczcie, bądź w centrum logistycznym. Jeśli nie będzie kontaktu ze strony kupującego to paczka wróci do nadawcy, lub zostanie zniszczona. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zapewnienie, że paczka zostanie odebrana pod każdym wskazanym przez dostawcę adresem i za utrzymywanie kontaktu z dostawcą. Za paczki, które z powodu nieodebrania zostaną zniszczone, sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.

Reklamacja dostawy

Jeżeli paczka zostanie zagubiona lub źle doręczona, skontaktujemy się z firmą dostarczającą przesyłkę w Państwa imieniu. W celu rozpoczęcia procedury zwrotu niezbędnę są: 1) podpisane przez klienta oświadczenie, że paczka nie została doręczona, 2) potwierdzenie od dostawcy, że paczka została zagubiona lub niedoręczona.

W momencie złożenia oficjalnej reklamacji zwrócimy Państwu opłatę za zamówienie lub wyślemy nowe zamówienie, w zależności od tego, które rozwiązanie będą Państwo preferowali. Alensa.pl nie będzie zwracać kosztów zamówienia ani wysyłać nowych paczek, podczas gdy obecna paczka jest w tranzycie, aż do momentu oficjalnego uznania paczki za utraconą przez firmę doręczającą.

Uszkodzone paczki

Soczewki kontaktowe i akcesoria są dostarczane w twardym opakowaniu o wystarczającej wielkości, w celu zapewnienia dostawy produktów nieuszkodzonych i w dobrym stanie. Jeśli jednak opakowanie jest uszkodzone w momencie dostawy, prosimy NIE ODBIERAĆ przesyłki od kuriera i podać przyczynę w protokole dostawy np. „znaczne uszkodzenia opakowania“, „wyciek cieczy“ itp. Prosimy o kontakt z nami natychmiast, a postarmy się rozwiązać ten problem jak najszybciej i wysłać do Państwa nową paczkę.


Powrót do menu głównego

Gwarancja i zwroty

Okres gwarancji 365 dni zaczyna się, gdy produkt zostanie odebrany przez Kupującego. Jeśli zakupiony towar, jego opakowanie lub instrukcje użycia dołączone do niej zawierają datę wygaśnięcia zgodnie ze specjalnymi przepisami prawa, okres gwarancji upływa w dniu wygaśnięcia. Zwykle dostarczamy soczewki kontaktowe z datą ważności dłuższą niż 24 miesiące. Data ważności jest drukowana na każdym produkcie i jego opakowaniu. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących tych terminów prosimy o kontakt z działem obsługi klienta dostępnym pod adresem: info@alensa.pl.

Wymiana i zwroty muszą spełniać wszystkie poniższe warunki:

 – opakowanie soczewek musi być nieotwarte, nieuszkodzone, nieużywane, nie zaznaczone i w stanie odpowiednim do ponownej sprzedaży – Produkty muszą być zakupione w sklepie Alensa.pl i mogą być zwrócone nie później niż rok od daty zakupu
Zgodnie z unijnymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy

Polityka wymiany i zwrotów dotyczy:

 – Wymiany parametrów produktów – Wymiany na inny produkt (Klient musi złożyć nowe zamówienie, a za poprzednie zwrócimy pieniądze w momencie kiedy zwrot dotrze do nas) – TopVue money back guarantee – Produkty przesłane na kontrolę jakości
Klient jest zobligowany postępować zgodnie z nasadami opisanymi w punkcie wymian i zwrot zamowień jeśli chce zwrócić produkt.

Każda wymiana i zwrot muszą odbywać się zgodnie z tą procedurą:

Firma Alensa nie ponosi odpowiedzialności za zwroty, które nie są zgodne z przedstawioną procedurą . Najpierw prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na naszej stronie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, aby wyjaśnić powód zwrotu, a także dostarczyć dodatkowych potrzebnych informacji (numer zamówienia, pełny opis przedmiotów itd.) Nasz personel sprawdzi Twoją prośbę, aby upewnić się, że spełnia wszystkie kryteria wymiany i doradzi, jak postępować.

Nasi przedstawiciele działu obsługi klienta starają się odpowiedzieć w ciągu 1–2 dni roboczych. Kiedy Twój zwrot lub wymiana została zatwierdzona, otrzymasz etykietę zwrotną. Prosimy o przyklejenie tej etykiety po zewnętrzej stronie KAŻDEGO zwrotu.

Procedura zwrotu obejmuje 4 kroki:
 – 1. Kontakt z obsługą klienta w celu sprawdzenia czy zwrot się kwalifikuje – 2. Obsługa klienta prześle Państwu etykietę zwrotną – 3. Spakowanie paczki w bezpieczny sposób wraz z etykietą – 4. Wysłanie paczki do nas

Prosimy o przesyłanie nieotwartych i nieuszkodzonych (soczewek lub płynów) pocztą w twardym pudełku (nie w kopercie) w taki sposób aby nie mogły one ulec zniszczeniu w transporcie. Prosimy o dołącznie faktury, którą otrzymali Państwo przy zakupie towaru i informacji o zwrocie (powód zwrotu, spodziewny rezultat zwrotu). W razie jeśli potrzebują Państwo soczewek o innych parametrach, prosimy o uwzględnienie tego w informacjach. Jeśli oczekują Państwo zwrotu, prosimy o uwzględnienie informacji potrzebnych do wykonania przelewu (numer konta). Jeśli płacili Państwo online, zwrot zostanie przelany automatycznie na Państwa konto PayPal lub rachunek karty kredytowej.

Ile będzie to kosztować?

Klient ponosi jedynie koszty związane z wysłaniem zwracanych towarów do nas. Alensa.pl nie zwraca kosztów wysyłki produktów nieprawidłowo zamówionych lub niechcianych. Jeżeli wina leży po stronie Sprzedawcy, koszty wysyłki zostaną Państwu zwrócone. Alensa.pl wyśle Państwu nowe soczewki bez dodatkowych kosztów.

Jak długo to trwa?

Alensa.pl wyśle Państwu potwierdzenie, że otrzymaliśmy zwracane produkty i potwierdzenie o wysłaniu nowego zamówienia. Zastrzegamy sobie prawo do sprawdzenia wszystkich zwrotów w ciągu 30 dni. W razie dodatkowych pytań, prosimy skontaktować się z działem obsługi klienta. Prosimy pamiątać, że zwrot okularów przeciwsłonecznych w oryginalnych i nieuszkodzonych opakowaniach zajmuje trochę dłużej. Jest to związane z tym, że oryginalność i brak uszkodzeń musi zostań najpierw zweryfikowana przez nasz zespół w głównej siedzibie sklepu.

Kupujący zgadza się respektować opisany powyżej czas potrzebny na przetworzenie zwrotu..


Powrót do menu głównego

Reklamacje produktów i usług

Alensa.pl nie przyjmuje reklamacji produktów, które zostały wyrzucone i w związku z tym nie mogą być sprawdzone. Prosimy o zachowanie wszystkich uszkodzonych produktów w celu przesłania ich do kontroli jakości. Jeśli występują jakiekolwiek wady, które są widoczne gołym okiem, prosimy o przesłanie nam zdjęć tych produktów. W przypadku podejrzenia, że produkty mogą posiadać wadę fabryczną, najpierw prosimy o kontakt z działem obsługi klienta, który doradzi Państwu jak postępować w takiej sytuacji. Jeśli produkt będzie musiał być zwrócony, Kupujący zobowiązany jest postępować zgodnie z zasadami określonymi w naszej polityce określonej w punkcie wymiana i zwrot produktów.

Przypadki reklamacji produktów firmy TopVue, będę się odbywać zgodnie z zasadami gwarancji zwrotu pieniędzy TopVue jeśli wszystkie określone tam warunki zostaną spełnione.

Alensa.pl jest sklepem detalicznym. Nie oferujemy usług okulistycznych i o charakterze medycznym. Oznacza to, że zgodnie z prawem nie możemy oferować Państwu soczewek próbnych, jak i wymieniać pojedynczych soczewek. Alensa może wymieniać jedynie całe opakowania.

Wadliwe soczewki i kontrola jakości

Jeśli macie Państwo jakiekolwiek zastrzeżenia co do jakości soczewek (zaczerwienienie, niewyraźne widzenie, uczucie dyskomfortu, suchość), możemy wysłać soczewki do producenta, który wykona dla Państwa dokładną kontrolę jakości soczewek o których mowa. Należy jednak pamiętać, że proces ten może trwać do dwóch miesięcy (w tym czas potrzebny na przesyłkę). W każdym z takich przypadków musimy czekać na odpowiedź producenta. Niektóre z soczewek muszą zostać w tym celu wysłane za granicę, co również może wpłynąć na długość tego procesu. Jeżeli podczas testów jakości zostanie rozpoznana wada fabryczna to wtedy wyślemy Państwu nową parę soczewek kontaktowych o tych samych parametrach. Jednakże, jeśli żaden błąd nie zostanie rozpoznany, wtedy nie mamy możliwości wysłania Państwu nowej pary soczewek, ani zwrotu pieniędzy za te zakupione.

W celu zwrócenia uszkodzonego lub wadliwego produktu, prosimy o umieszczenie go w sztywnym opakowaniu, aby zapobiec uszkodzeniom podczas transportu. Następnie prosimy o wysłanie paczki na nasz adres zwrotny. W celu zwrócenia soczewek kontaktowych, które zostały rozpakowane (lub używane), powinny zostać zabezpieczone przed wyschnięciem podczas transportu. Zalecamy umieszczenie noszonych soczewek/soczewki w płynie i ich szczelne zamknięcie. Do zwrotu należy dołączyć list opisujący usterkę produktu. Firma Alensa nie ponosi odpowiedzialności za odbiór paczki jeżeli jest ona wysłana listownie bez potwierdzenia odbioru. W celu bezpiecznej wysyłki, paczkę prosimy wysłać kurierem lub pocztą jako przesyłkę rejestrowaną, tak aby w razie zagubienia przesyłki nadawca mógł ją zlokalizować za pomocą indywidualnego numeru identyfikacyjnego. UWAGA: Zawsze przed odesłaniem soczewek do zwrotu, należy skontaktować się z nami pod nr tel. +48 223 975 119 lub mailowo: info@alensa.pl w celu otrzymania etykiety zwrotnej, którą należy umieścić na pudełku/opakowaniu, w którym będą odesłane soczewki. WAŻNE: W przypadku zwrotów produktów w przesyłkach bez oryginalnej etykiety zwrotnej wystawionej przez firmę Alensa, Alensa nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Przejście na inną markę soczewek

Przejście na nową markę soczewek kontaktowych (nawet jeśli zgodnie z zaleceniami specjalisty) może wiązać się dyskomfortem co może nie odpowiadać użytkownikowi. Zawsze warto wypróbować jedną parę soczewek próbnych podczas badania u okulisty zanim zakupimy nowe soczewki. Alensa nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne komplikacje zdrowotne lub dyskomfort, które mogą wynikać z noszenia soczewek. Zasada ta dotyczy również płynów i kropli do oczu.

Wymieniamy lub zwracamy soczewki kontaktowe lub inne produkty tylko, jeśli opakowanie jest nieotwarte lub nieuszkodzone.

Niezadowolenie z efektów kolorowych soczewek

Ostateczny efekt soczewek kolorowych jest bardzo subiektywny i jest zależny od licznych uwarunkowań i czynników. Po pierwsze, efekt będzie zależał od pigmentacji oczu. Po drugie, wpływ na efekt końcowy mogą mieć czynniki zewnętrzne, takie jak: warunki świetlne, makijaż i rodzaj noszonej odzieży. Ponadto, rodzaj kolorowych soczewek, które Państwo wybrali może dawać różne wyniki w zależności od naturalnego koloru Państwa oczu. W związku z tym, że nie jest możliwe przewidzenie rezultatów końcowych jakie dają soczewki kolorowe, nie możemy zapewnić Państwu zwrotu za soczewki kolorowe z których są Państwo niezadowoleni. Dokonując zakupu Kupujący zgadza się, że kolorowe soczewki nie podlegają zwrotowi, chyba że produkt posiada wadę produkcyjną.

Skargi dotyczące naszej strony internetowej i jej zawartości

Firma Alensa zastrzega sobie prawo do zmiany treści witryny w dowolnym momencie. Naszym celem jest dostarczenie naszym klientom aktualnych informacji, ale nie ponosimy odpowiedzialności za błędy w treści, które mogą się pojawić na stronie w wyniku niecelowej pomyłki lub błędu w tłumaczeniu. Dotyczy to również problemów technicznych spowodowanych złośliwymi atakami lub oprogramowaniem (wirusy, hakerzy itp.). Jeśli znajdziesz jakiekolwiek problemy z naszą witryną internetową lub jej treścią, prosimy o poinformowanie działu obsługi klienta, abyśmy mogli rozwiązać te problemy.

Komentarze zamieszczane przez klientów na naszej stronie internetowej nie stanowią komentarzy, opinii i stanowisk sklepu Alensa.pl i należy je traktować jako subiektywne. Uwagi takie nie mogą być interpretowane jako wskazówki lub porady w jakikolwiek sposób. Alensa.pl podejmie próbę edycji, poprawienia lub usunięcia ewentualnych wprowadzających w błąd lub błędnych informacji. Problematyczne, niemerytoryczne lub obraźliwe komentarze będą usuwane.




Powrót do menu głównego


Alternatywne metody rozwiązywania sporów

W przypadku sporu pomiędzy Kupującym a Sprzedającym, Kupujący ma prawo do odwołania się od decyzji dotyczącej jego skargi w sytuacji kiedy nie jest zadowolony ze sposobu rozwiązania sporu lub jeżeli uważa, że naruszono jego prawa konsumenckie. W takiej sytuacji Konsument może skontaktować się ze Sprzedającym drogą mailową na: info@alensa.pl. Jeżeli Sprzedający odmówi podjęcia kroków naprawczych lub nie odpowie na zgłoszenie w ciągu 30 dni kalendarzowych, konsument ma prawo do złożenia skargi do jednostki Alternative Dispute Resolution (ADR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).

Punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych niniejszym rozporządzeniem jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii. Platforma jest dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/…in/index.cfm?….

Definicja „konsumenta” powinna obejmować osoby fizyczne, których działania nie mają związku z ich działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub wykonywaniem wolnego zawodu. Jeśli jednak umowa zostaje zawarta w celu częściowo związanym z działalnością gospodarczą danej osoby, a częściowo niemającym takiego związku (umowy o dwojakim celu), a cel związany z działalnością gospodarczą jest na tyle ograniczony, że nie ma charakteru przeważającego w ogólnym kontekście umowy, osobę taką należy również uznać za konsumenta. Dyrektywa ma zastosowanie do postępowań mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie krajowych i transgranicznych sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług między przedsiębiorcą mającym siedzibę w Unii a konsumentem mającym miejsce zamieszkania w Unii, poprzez interwencję podmiotu ADR, który proponuje lub narzuca rozwiązanie bądź doprowadza do spotkania stron w celu ułatwienia polubownego rozstrzygnięcia.


Powrót do menu głównego

Odstąpienie od umowy

Zgodnie z prawem UE każdy ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący musi przestrzegać następujących warunków:

Zwracany towar musi być kompletny

Towar nie może być uszkodzony lub używany. Oryginalne opakowanie nie może być otwarte. Jeśli konsument otwiera oryginalne opakowanie, wówczas produkt nie może być ponownie sprzedany ze względów bezpieczeństwa i higeny. Otwarty produkt nie może być zwrócony. Zastrzeżenie to nie obejmuje okularów przeciwsłonecznych i oprawek. Jeśli chcą Państwo zwrócić lub wymienić okulary przeciwsłoneczne lub oprawki w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru, wymagamy zwrotu kompletnego produktu, pudełka na okulary, zewnętrznego opakowania, wkładek, ściereczek do czyszczenia i wszelkich naklejek identyfikacyjnych. Produkt jest uważany za niekompletny bez tych wszystkich przedmiotów i zwrot nie będzie uznany. Dziękujemy za zrozumienie.

Wymagane dokumenty

Proszę załączyć dowód zakupu wystawiony przez Alensa.pl, jego kopię lub numer zamówienia. Nie zapomnij w razie potrzeby podać numeru konta bankowego.

Towary muszą być zwrócone w oryginalnym stanie

Prosimy o przesyłanie zwrotów w twardym, kartonowym pudełku, a nie w kopercie (nawet jeśli jest to koperta wzmocniona). Jeśli przesyłka ulegnie zniszczeniu w trakcie transportu, nie mamy obowiązku jej akceptowania. W przypadku odstąpienia od umowy, jeśli Kupujący przestrzega powyższych warunków, otrzyma pełną kwotę zwrotu wraz z oryginalnymi kosztami wysyłki. Nabywca pokrywa tylko koszty poniesione w związku z odesłaniem towaru. Zwrot zostanie zwrócony na konto klienta w ciągu 2–10 dni od otrzymania zwróconego towaru w stanie nadającym się do ponownej sprzedaży.

Koszty i procedura zwrotów

Jeśli zostaną spełnione wszystkie niezbędne warunki, kupującemu zostaną zwrócone wszystkie opłaty. Za koszty zwrotu jest odpowiedzialny Kupujący. Wszystkie zwroty muszą być przetwarzane zgodnie z informacjami i warunkami podanymi na naszej stronie wymiana i zwrot soczewek.


Powrót do menu głównego

Polityka prywatności

Ochrona i przetwarzanie danych osobowych jest regulowane przez tę politykę prywatności.


Powrót do menu głównego
 
VISA Master Card Przelewy24 PayPal Poczta Polska Zásilkovna InPost paczkomaty
Top