Regulamin

Dziękujemy za odwiedzenie strony Alensa.pl. Sklep Alensa.pl jest częścią firmy Alensa, która jest dystrybutorem oryginalnych soczewek kontaktowych w Europie. Na tej stronie znajdą Państwo odpowiedzi na wszystkie zagadnienia związane z naszym regulaminem i zasadami sprzedaży, na które zgadzają się Państwo dokonując zakupu w naszym sklepie. Finalizując zakup w sklepie Alensa.pl zobaczą Państwo pole wyboru, poprzez jego zaznaczenie wyrażają Państwo zgodę na warunki regulaminu sklepu Alensa.pl. Więcej informacji mogą Państwo znaleźć na różnych stronach informacyjnych znajdujących się na pod naszym adresem www.alensa.pl. Alensa.pl zastrzega sobie prawo do odnoszenia się do informacji zawartych na tych stronach i zakłada, że użytkownik się z nimi zapoznał i je zrozumiał.

Spis zagadnień

Postanowienia wstępne

Regulamin zamieszczony poniżej dotyczy zakupów na stronie Alensa.pl.

Regulamin ten definiuje stosunek pomiędzy Kupującym a Sprzedającym. Wszystkie stosunki umowne podlegają prawu Republiki Czeskiej. Jeśli stroną umowy jest osoba fizyczna, wszystkie relacje, które nie są uregulowane niniejszym regulaminem reguluje kodeks cywilny Republiki Czeskiej (ustawa nr 89/2012 Coll.) oraz ustawa o ochronie praw konsumenta (ustawa nr 634/1992 Sb.). Jeżeli strona zawierająca umowę jest podmiotem prawnym, wszystkie relacje, które nie są zdefiniowane w niniejszym dokumencie podlegają pod czeski kodeks handlowy (ustawa nr 513/1991 Sb.).

Regulamin nie dotyczy przypadków, w których Kupujący jest osobą prawną lub osobą, która zamawiając towar działa w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub zawodowej. Towary zakupione na Alensa.pl nie są przeznaczone do dalszej odsprzedaży. Sprzedający nie wystawia faktur bez podatku VAT. Kupujący może zakupić tylko taką ilość towaru, która odpowiada aktualnemu zapotrzebowaniu.

Rejestracja i działanie naszego sklepu internetowego

Wszystkie produkty i usługi są dostarczane przez naszego głównego operatora czeską firmę Alensa s.r.o. Nasze centrum logistyczne znajduje się w Republice Czeskiej. Nasza strona Alensa.pl jest prowadzona przez firmę Alensa s.r.o., zarejestrowaną pod adresem:

Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praga 9
NIP: CZ27179681

Znak handlowy “Alensa”, cała zawartość strony internetowej, wszystkie materiały promocyjne publikowane przez markę “Alensa” są własnością naszego głównego operatora firmę Alensa s.r.o i są pod ochroną praw autorskich.

Korzystanie z naszej strony internetowej i naszych promocji

Klienci mają prawo korzystać z naszej strony zarówno jako goście, jak i zarejestrowani użytkownicy. Klienci są zobligowani do używania naszej strony w sposób odpowiedzialny i poprawny oraz zgodny z naszym regulaminem. W przypadku nadużyć, Alensa zastrzega sobie prawo do tymczasowego, bądź permanentnego zablokowania użytkownika, tym samym uniemożliwiając mu możliwość korzystania ze sklepu i innych usług.

Prawidłowe korzystanie z naszej strony

Alensa.pl zezwala użytkownikom na korzystanie ze swojej strony internetowej jedynie w sposób zgodny z prawem
- korzystanie ze strony musi następować zgodnie prawem lokalnym, narodowym i międzynarodowym
- działania na szkodę firmy, oszustwa, niedozwolona reklama w jakiejkolwiek formie są zabronione
- zabronione są treści o charakterze seksualnym oraz te, które są nienawistne, obraźliwe, agresywne, dyskryminacyjne, nękające kogokolwiek w jakikolwiek sposób itp.
- korzystanie przy użyciu fałszywej tożsamości jest niedozwolone

Użytkownicy mogą swobodnie umieszczać komentarze na naszej stronie. Jednak komentarze nie mogą naruszać naszej reputacji ani reputacji innych, ani nie mogą wprowadzać w błąd lub nękać innych użytkowników.

Korzystanie z pozwolenia Oembed Read

Zezwolenie Oembed Read to funkcja udostępniana przez Facebooka, która umożliwia naszej aplikacji umieszczanie publicznych treści z Facebooka i Instagrama bezpośrednio w aplikacji. Nasza aplikacja wykorzystuje pozwolenie Oembed Read do pobierania i wyświetlania publicznie dostępnych treści z Facebooka i Instagrama w formacie osadzonym. Dzięki temu użytkownicy mogą przeglądać odpowiednie treści w mediach społecznościowych w ramach korzystania z aplikacji. Wykorzystując pozwolenie Oembed Read, polepszamy doświadczenie, oferując bezproblemowy dostęp do publicznych postów w mediach społecznościowych, które są istotne dla świadczonych przez nas usług lub treści. Korzystamy z tego pozwolenia ściśle zgodnie z polityką Facebooka i wyłącznie w celach określonych powyżej.

Przepisy dotyczące rabatów

Aby zapobiec niewłaściwemu użyciu, w danym momencie można aktywować tylko jeden kod promocyjny. Zniżek i kodów nie można ze sobą łączyć. Aby sprawdzić, który kod został aktywowany lub zastąpić aktywny kod innym kodem promocyjnym, po prostu przejdź do pola „Kod promocyjny" w koszyku.

Produkty już zdyskontowane nie kwalifikują się do dalszych rabatów, w tym także zestawy promocyjne. Zdyskontowany produkt można zidentyfikować za pomocą przekreślonej ceny, zastąpionej obniżoną ceną. Nie można stosować kodów promocyjnych ani dodatkowych rabatów do tego rodzaju produktów.

Kredyt (bonusowe pieniądze do wykorzystania przy następnych zamówieniach w naszym sklepie) zostanie dodany do Twojego konta i zostanie automatycznie odliczony od Twojego następnego zamówienia, które spełni minimalną wymaganą kwotę. Kredyt nie może być zamieniony na zwrot pieniędzy.

Przestępstwa kryminalne i nadużycia techniczne

Użytkownikom surowo zabrania się wprowadzania do naszej witryny wirusów lub innego zabronionego technologicznie oprogramowania oraz podejmowania wszelkich form ataków cyfrowych w naszej witrynie lub na naszych serwerach. Te formy nadużycia są uważane za przestępstwa i zostaną zgłoszone władzom. W przypadku takiego naruszenia Alensa będzie w pełni współpracować z władzami i dostarczy im wszystkich informacji wymaganych do pełnego osądzenia zgodnie z prawem.

Alensa nie będzie ponosić odpowiedzialności w przypadku, gdy nasza witryna ucierpi na skutek działania złośliwego oprogramowania lub ataków cyfrowych.

Umowa kupna

Na podstawie rejestracji dokonanej przez Kupującego na Stronie, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Z poziomu interfejsu użytkownika Kupujący może zamawiać towary. Dokonanie zakupu nie jest możliwe bez utworzenia Konta Użytkownika (rejestracji).

Umowa kupna zostaje uznana za zawartą, gdy Kupujący potwierdzi swoje zamówienie w formularzu zamówienia dostępnym online. Poprzez złożenie zamówienia z Alensa.pl, Kupujący przyznaje, że zapoznał się z regulaminem i że go akceptuje. Dokonując zakupu i zaznaczając akceptację warunków regulaminu, Kupujący potwierdza, że przeczytał i zrozumiał nasze warunki oraz, że jest w wieku zgodnym z prawem, aby zawrzeć wiążącą umowę oraz, że posiada ważną receptę na soczewki, które są zamawianie. Niniejszym potwierdza, że dostarczone informacje są ważne i dokładnie zgodnie z zaleceniami specjalistów. Potwierdza również, że zgodnie z wymogami polskiego prawa Jego recepta ma mniej niż 12 miesięcy. Klient wyraża zgodę na skontaktowanie się z okulistą w celu zweryfikowania informacji na recepcie, jeśli to konieczne. Rozumie również, że jest odpowiedzialny za regularne badania oczu i otrzymanie aktualnej recepty. Firma Alensa.pl nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje w wyniku odchylenia od recepty.

Regulamin i Warunki nie mają zastosowania w przypadkach, gdy Kupujący jest osobą prawną lub osobą, która dokonując zamówienia na towary, działa w ramach swojego biznesu lub własnego zawodu. Towary zakupione na platformie Alensa.pl nie są przeznaczone do dalszej odsprzedaży. Sprzedawca nie wystawia faktur bez podatku VAT. Kupujący może zakupić tylko ilość towarów odpowiadającą normalnym potrzebom.
Jeśli Kupujący zamawia lub nabywa ilość towarów, którą Sprzedawca, na podstawie dostępnych informacji, uznaje za przeznaczoną do dalszej odsprzedaży, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia. W przypadku, gdy umowa sprzedaży została już zawarta, Sprzedawca ma prawo wycofać się z umowy. W takim przypadku Kupujący i Sprzedawca wzajemnie zwracają wszystkie dokonane transakcje.

Jeżeli Kupujący skorzysta z dodatkowej „Oferty Specjalnej” (po sprzedaży), zamówienie zostanie zaktualizowane o dodany produkt lub produkty, a dodane produkty zostaną odzwierciedlone w cenie całkowitej.

Dowód zakupu i notatki na fakturze

Jeśli Kupujący nie wspomina wyraźnie w polu "Uwaga dla Sprzedawcy", że wymaga drukowanego dowodu zakupu i ulotki dołączonej do opakowania, zgadza się, że będą dostarczane wyłącznie w formie elektronicznej. Faktury można pobrać z profilu użytkownika na stronie Alensa.pl w "Moje zamówienia" po wysłaniu zamówienia. Dodatkowo fakturę można uzyskać kontaktując się z biurem obsługi klienta. Nabywca ma możliwość wyróżnienia adresu dostawy i adresu wystawionego na fakturze. Jest to możliwe poprzez wypełnienie odpowiednich pól w formularzu zamówienia. Jeśli ten wymóg zostanie spełniony, informacje te znajdą się na fakturze.

Adres firmy Alensa na dowolnej fakturze będzie zawsze adresem naszego głównego operatora. Nie ma możliwości zmiany adresu na adres lokalny. Każda faktura zostanie opatrzona datą w dniu wysłania zamówienia i nigdy w dniu złożenia zamówienia. Data na fakturze nie może być zmieniona przez firmę Alensa. Możliwe jest natomiast umieszczenie dodatkowych informacji na fakturze, na przykład datę urodzenia lub imię dziecka. Aby jednak umieścić ten rodzaj informacji, kupujący jest odpowiedzialny za wpisanie jej w polu "Uwaga dla Sprzedawcy" przy składaniu zamówienia. Firma Alensa nie przewiduje możliwości poprawiania faktur.

Firma Alensa wystawia jedną fakturę do każdego zamówienia. Jeśli kupujący wymaga więcej niż jednej faktury, może ją uzyskać dokonując osobnego zamówienia.

Płatności i ceny

Bon podarunkowy (zwany dalej "Bonem") wydany przez Sprzedawcę jest wart kwotę podaną na bonie. Bon ma formę elektroniczną w formacie PDF, który Kupujący otrzyma drogą mailową po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy. Każdy Voucher posiada unikalny kod, jest ograniczony czasowo i może być zrealizowany tylko w sklepie internetowym Alensa.pl. Bon nie może być wymieniony na pieniądze. Niewykorzystany bon nie może być wymieniony na inny ani zrekompensowany w żaden inny sposób. W przypadku anulowania, reklamacji lub odstąpienia od umowy kupna zamówienia opłaconego bonem, kwota opłacona bonem jest zwracana w formie uznania konta klienta Kupującego, który zrealizował bon.
Ostrzeżenie:
Bon może być opłacony wyłącznie za pomocą transakcji bezgotówkowej.
Bon nie może być opłacony za pobraniem lub kredytem klienta.

W celu ukończenia zamówienia możesz wybrać jedną z następujących metod płatności:
  • Przelewy24
  • Przelew bankowy: Numer konta i informacje potrzebne do wykonania przelewu zostaną przesłane po dokonaniu zamówienia
  • Karta kredytowa: Mastercard, Visa, Discover lub American Express
  • PayPal
  • Płatność bonem upominkowym
  • Klarna

Bezpieczne płatności

Wszystkie płatności zostaną wykonane w sposób bezpieczny. Twoje dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie do ustalenia płatności i nie będą przekazywane osobom trzecim.

Płatności online

Jeśli zdecydujesz się płacić online kartą kredytową lub debetową, zostaniesz przekierowany na bezpieczną stronę naszego partnera, gdzie możesz podać swoje dane, aby zrealizować płatność. Wszystkie wprowadzone tutaj informacje są bezpiecznie szyfrowane. Pamiętaj, że ten bezpieczny link do płatności jest aktywny tylko przez ograniczony czas. Jeśli upłynął czas, musisz uzyskać dostęp do Twojego zamówienia za pośrednictwem osobistego konta w naszej witrynie internetowej i spróbować zapłacić ponownie. Jeśli wybierzesz opcję PayPal jako metodę płatności, zostaniesz skierowany do bezpiecznej strony płatności PayPal. W przypadku zwrotów na konto klienta, będą one wykonywane automatycznie.

Płatność poprzez przelew bankowy

Jeśli zdecydujesz się na przelew bankowy, informacje dotyczące przelewu prześlemy Ci po dokonaniu zamówienia. Te informacje są również dostępne w e-mailu z potwierdzeniem otrzymanym po złożeniu zamówienia. Należy pamiętać, że czas księgowania opłat może trwać do 2 dni roboczych. Twoje zamówienie zostanie wysłane dopiero po tym, jak przelane środki zostaną zweryfikowane przez nasz dział księgowy. Jeśli chcesz zminimalizować potencjalne opóźnienia, możesz wysłać nam potwierdzenie płatności wydane przez bank. Możesz je wysłać w formacie PDF na nasz adres e-mail: info@alensa.pl.

Dane do przelewu bankowego:
Alensa.pl.
Citi Handlowy (Bank Handlowy S.A.)
Numer konta: 71 1030 1508 0000 0008 1853 3000
IBAN: PL71 1030 1508 0000 0008 1853 3000
BIC: CITIPLPXXXX

W tytule przelewu prosimy podać numer zamówienia. W przypadku wszelkiego rodzaju zwrotów, Kupujący jest zobowiązany dostarczyć Sprzedającemu wszystkie niezbędne informacje potrzebne do dokonania zwrotu na jego konto.

Płatność bonem upominkowym

Płatność bonem upominkowym jest możliwa tylko w przypadku bonu zakupionego w sklepie internetowym Alensa.pl. Każdy bon posiada unikalny kod i jest ograniczony czasowo. Wybierając płatność bonem, Kupujący musi wpisać unikalny kod z bonu w polu "Kod rabatowy" w sekcji "Koszyk" podczas składania zamówienia. Bon może być zrealizowany tylko za jednorazowy zakup, w pełnej wysokości. Jeżeli wartość zakupu przekroczy wartość bonu, Kupujący zapłaci jedynie różnicę. Zapłata pozostałej kwoty podlega warunkom transakcji, patrz Opcje płatności. Bon może być wykorzystany do zapłaty za dowolne towary lub usługi oferowane przez sklep internetowy.
W przypadku braku akceptacji przesyłki opłaconej bonem, przesyłka jest zwracana do Sprzedawcy. Sprzedawca anuluje zamówienie Kupującego, a cena zakupu zostanie zwrócona. W tym przypadku kwota bonu jest zwracana na konto klienta Kupującego w formie kredytu. Jeśli zakup został opłacony bonem i środkami (doładowanie), Kupujący może zdecydować, w jakiej formie chce zwrócić doładowanie (na konto bankowe Kupującego czy również jako uznanie konta klienta).

Klarna

Klarna to usługa płatnicza umożliwiająca dokonywanie płatności elektronicznych w Internecie. Aby móc płacić za towary tą metodą płatności, należy mieć zainstalowaną aplikację Klarna.

Jeżeli Kupujący wybierze tę metodę płatności, swoją płatnością za towar zarządza w aplikacji Klarna.

Ceny w sklepie Alensa.pl

Wszystkie ceny podane w sklepie Alensa.pl zawierają podatek VAT. Wszystkie zniżki i promocje są ważne tak długo, jak określone jest to na stronie Alensa.pl. Operator zastrzega sobie prawo do korekty ceny produktów przed wysyłką, jeśli okaże się, że produkty zostały zaoferowane w nieprawidłowej cenie. W takim przypadku klient musi zostać poinformowany o prawidłowej cenie i musi wyrazić zgodę na korektę ceny. W przeciwnym razie umowa kupna nie zostanie zawarta, a zamówienie zostanie anulowane przez operatora.

Alensa zastrzega sobie prawo do zmian ceny zależnie od rynku, konkurencji, wymagań producenta itd.

Problemy z płatnością

  • W przypadku problemów z płatnością prosimy najpierw sprawdzić w swoim banku, bądź koncie PayPal czy płatność została zaakceptowana czy też odrzucona.
  • Jeśli Twoja płatność zakończyła się pomyślnie, ale nie pojawia się w naszym systemie, skontaktuj się z nami pod adresem: info@alensa.pl, a my potwierdzimy płatność w naszym dziale księgowości.
  • Jeśli masz problemy z stroną płatności, spróbuj otworzyć konto Alensa.pl z innej przeglądarki lub urządzenia.

Koszty dostawy

Koszty dostawy

Paczkomaty InPost

Przelewy24

9.95 zł

Przelew bankowy

9.95 zł

Pobranie

15.95 zł

PayPal

9.95 zł

Karta płatnicza

9.95 zł

Kurier InPost

Przelewy24

14.95 zł

Przelew bankowy

14.95 zł

Pobranie

20.95 zł

PayPal

14.95 zł

Karta płatnicza

14.95 zł

Informacja:

  • Cena wysyłki zawiera podatek VAT
  • Każda cena jest końcowa bez względu na sposób zapłaty i zawiera pakowanie i wysyłkę
  • Koszt dostawy jest taki sam niezależnie od wielkości i wagi przesyłki
  • Wysyłka zostanie zrealizowana po zakończeniu płatności

Darmowa wysyłka w Alensa.pl

Alensa zapewnia darmową wysyłkę dla zamówień powyżej 169 zł. Wyjątkiem są zamówienia za pobraniem, w ich przypadku, jeśli zamówienie wynosi powyżej 169 zł, naliczana jest opłata 6 zł. Darmowa wysyłka zostaje aktywowana automatycznie po przekroczeniu tej kwoty i nie wymaga używania żadnych dodatkowych kodów.

Alensa.pl od czasu do czasu, oferuje również specjalne promocje obejmujące darmową wysyłkę. Zasady tych promocji są określane na naszej stronie, w mediach społecznościowych lub w kampaniach e-mailowych. Czas trwania i warunki uczestnictwa w tych promocjach są tam jasno określone i muszą być przestrzegane przez kupujących.

Wysyłka poza terytorium Polski

Alensa.pl nie oferuje wysyłki poza terytorium Polski. Mogą zato Państwo skorzystać z naszych sklepów w innych krajach: www.alensa.eu

Wysyłka po płatności

Alensa.pl wysyła tylko te zamówienia, za które otrzymaliśmy płatność (z wyjątkiem wysyłek za pobraniem).Proszę wziąć pod uwagę fakt, że płatności tradycyjnym przelewem bankowym mogą księgować się dłużej niż inne.W tym przypadku wysyłka możne nastąpić 1–2 dni później. Jeżeli zależy Państwu na czasie, prosimy o przesyłanie potwierdzenia przelewu na nasz adres e-mail. Więcej na ten temat mogą Państwo przeczytać na #.

Niektóre parametry soczewek kontaktowych, ze względu na ich rzadkość, mogą być niedostępne w magazynie w momencie zakupu. Alensa zarezerwuje te soczewki dla klienta i natychmiast je zamówi od producenta. Płatność jest pobierana w momencie składania zamówienia, a nie w czasie wysyłki.

Zamówienie towarów, których nie ma na stanie należy opłacić od razu po jego dokonaniu, w innym przypadku rezerwacja nie będzie obowiązywała.

Dodatkowe usługi: ubezpieczenie przesyłki

Za dodatkową opłatą możesz ubezpieczyć swoją przesyłkę. Niniejsze ubezpieczenie obejmuje przesyłki w przypadku zagubienia lub uszkodzenia podczas transportu. Oznacza to, że gdy tylko potwierdzimy, że Twoja przesyłka zaginęła lub została w jakikolwiek sposób uszkodzona, natychmiast wyślemy nową przesyłkę zawierającą ten sam towar, bez konieczności wcześniejszego inicjowania długiego protokołu reklamacyjnego opisanego poniżej. Jeśli Twoje zamówienie zawiera specjalne towary wykonane na zamówienie, takie jak niestandardowe okulary lub unikalne kombinacje soczewek, pamiętaj, że ich przygotowanie zajmie więcej czasu.

Dodawanie produktów do zamówienia

Prosimy o wzięcie pod uwagę tego, że ze względu na dużo ilość zamówień wychodzących z naszego magazynu, nie możemy zagwarantować możliwości dodania produktów do zamówień lub możliwości łączenia zamówień, które zostały zakończone.

Jeśli chcą Państwo zmienić lub złączyć już sfinalizowane zamówienia, prosimy o kontakt z naszym działem obsługi klienta. Nasz pracownik poinformuje Państwa czy będzie możliwość edytowania zamówienia. Jest to możliwe jedynie w godzinach pracy biura obsługi klienta między godzinami 8.00-15.30 w dni robocze. Zamówienie jest uznawane za sfinalizowane w momencie, w którym zostanie opłacone. Jeśli chcą Państwo coś dodać do zamówienia, będą musieli Państwo złożyć nowe zamówienie za które zostanie naliczona standardowa opłata za wysyłkę.

Czas dostawy

Operator Szacowany czas dostawy
Paczkomaty InPost 1–2 dni robocze
Kurier InPost 1–2 dni robocze

Informacja:

  • Zamówienia są wysyłane z magazynu znajdującego się w Republice Czeskiej.
  • Jeżeli zamówienie zostało złożone przed godziną 12.00 to zostanie wysłane tego samego dnia
  • Jeżeli zamówienie zostało złożone po godzinie 12.00 to zostanie wysłane następnego dnia
  • Jeżeli płatność obyła się przy pomocy przelewu bankowego to następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu wpłaty
  • Zamówienia nie są wysyłane w weekendy
  • Szacowany czas dostawy jest liczony od momentu wysyłki, nie od momentu złożenia zamówienia

Śledzenie przesyłki

Ponieważ Alensa przetwarza codziennie wiele zamówień, klient jest odpowiedzialny za śledzenie swojej przesyłki. Otrzymasz numer do śledzenia przesyłki, który pozwala śledzić przesyłkę online. Pamiętaj jednak, że nasza siedziba mieści się w Czechach. Z tego powodu kod do śledzenia przesyłki będzie aktywny, dopiero gdy przesyłka znajdzie się na terenie Polski - zazwyczaj po 24 godzinach (dni robocze) od momentu wysłania przesyłki z magazynu. Jeśli nie otrzymałeś tego kodu w wiadomości e-mail potwierdzającej, że Twoje zamówienie zostało wysłane, musisz skontaktować się z naszym działem obsługi klienta.

Czas dostawy towarów, których nie ma na stanie

Niektóre soczewki kontaktowe o unikalnych kombinacjach parametrów mogą nie być dostępne w magazynie. Będziemy je rezerwować i zamawiać bezpośrednio od producenta. Oznacza to, że będą one miały dłuższy szacowany czas dostawy. Czas dostawy specjalnych, zamawianych soczewek kontaktowych, których nie mamy na stanie, zależy od warunków dostawy naszych dostawców i może trwać od 2-8 tygodni.

Podczas wybierania i zamawiania soczewek kontaktowych, zostaną wyświetlone informacje o szacowanym czasie wysyłki. Ten czas może ulec zmianie w zależności od parametrów soczewek. Kupujący jest zobowiązany do zwrócenia uwagi ile ten czas wyniesie dla parametrów, które chce zamówić.

Alensa non-stock products delivery times Alensa non-stock products delivery times

Po wybraniu określonych parametrów zostanie wyświetlony nowy szacunkowy czas wysyłki dla tych parametrów, jak pokazano powyżej. Proszę pamiętać, że informacja "w magazynie" wskazuje ogólną dostępność produktu firmy. To niekoniecznie oznacza, że konkretna kombinacja parametrów jest dostępna w magazynie. Proszę zapoznać się z przewidywaną datą wysyłki widoczną obok menu rozwijanego w celu dostarczenia informacji dotyczących konkretnego zamówienia. Wszelkie oczekiwane opóźnienia w dostawie zostaną ponownie potwierdzone po przejściu na stronę koszyka zakupów, a następnie w e-mailu z potwierdzeniem zamówienia. Klient zostanie poinformowany, czy tylko część jego zlecenia jest w magazynie w chwili potwierdzenia zamówienia, a zamówienie zostanie wysłane tylko wtedy, gdy wszystkie produkty są dostępne. Alensa ma prawo do dostosowania dostępności i przewidywanego czasu dostawy po złożeniu zamówienia.

Zamówienie z produktami, którą są na stanie oraz z takimi, których nie ma na stanie

Po wybraniu prawidłowych parametrów każdego z wymaganych produktów i przed finalizacją i opłaceniem zamówienia klient musi zwrócić szczególną uwagę na szacowany czas dostawy dla każdego produktu w koszyku.

Mogą zdarzyć się sytuacje, w których producent ma komplikacje operacyjne i nasze zaopatrzenie magazynowe nie jest w pełni pokryte. Czas dostawy zawsze zależy bezpośrednio od warunków naszych dostawców i może trwać kilka tygodni. Do pozycji nie magazynowych zaliczamy soczewki kontaktowe na zamówienie, soczewki o bardzo nietypowych parametrach dioptrycznych itp. których fizycznie nie posiadamy na stanie. Czasy wysyłki są orientacyjne i oparte na najbardziej aktualnym okresie. Wskazuje on przewidywaną datę wysyłki produktów z naszego magazynu i jest częścią tabeli, w której Kupujący wpisuje parametry dioptryczne.

Podgląd danych wysyłkowych:
Alensa non-stock products delivery times basket Alensa non-stock products delivery times basket

Poprzez potwierdzenie i zrealizowanie płatności za zamówienie, klient zgadza się, że całe zamówienie zostanie wysłane dopiero gdy wszystkie produkty będą dostępne. Podzielenie zamówienia i wysyłka produktów, które są na stanie, a później wysyłka produktów, których brakuje, jest możliwa tylko po opłaceniu dodatkowych kosztów wysyłki (takich samych jak dla nowego zamówienia).

Problemy z dostawą

Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w dostawie spowodowane przez naszych partnerów logistycznych lub sytuacje pozostające poza naszą kontrolą, takie jak pogoda, święta itd. Należy pamiętać, że informujemy o szacowanej dacie doręczenia sugerowanej przez firmy doręczające zamówienia. W rzadkich sytuacjach niektóre paczki mogą dotrzeć później niż w proponowanych ramach czasowych. Aby zapewnić jak najkrótszą dostawę, podaj pełne informacje o adresie (nazwa ulicy, numer domu, kod pocztowy i miasto) oraz numer telefonu, aby nasi partnerzy logistyczni mogli się z Tobą skontaktować. Gdy zamówienie zostanie wysłane, otrzymasz numer do śledzenia przesyłki online. Skontaktuj się z nami w przypadku pytań lub wątpliwości.

Jeżeli paczka nie zostanie doręczona, to będzie przechowywana na najbliższej poczcie, bądź w centrum logistycznym. Jeśli nie będzie kontaktu ze strony kupującego to paczka wróci do nadawcy, lub zostanie zniszczona. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zapewnienie, że paczka zostanie odebrana pod każdym wskazanym przez dostawcę adresem i za utrzymywanie kontaktu z dostawcą. Za paczki, które z powodu nieodebrania zostaną zniszczone, sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.

Reklamacja dostawy

Jeżeli paczka zostanie zagubiona lub źle doręczona, skontaktujemy się z firmą dostarczającą przesyłkę w Państwa imieniu. W celu rozpoczęcia procedury zwrotu niezbędnę są:
1. podpisane oświadczenie klienta stwierdzające, że przesyłka nie została odebrana, przesłane do nas w ciągu 20 dni od domniemanego doręczenia
2. potwierdzenie od dostawcy, że paczka została zagubiona lub niedoręczona.

W momencie złożenia oficjalnej reklamacji zwrócimy Państwu opłatę za zamówienie lub wyślemy nowe zamówienie, w zależności od tego, które rozwiązanie będą Państwo preferowali. Alensa.pl nie będzie zwracać kosztów zamówienia ani wysyłać nowych paczek, podczas gdy obecna paczka jest w tranzycie, aż do momentu oficjalnego uznania paczki za utraconą przez firmę doręczającą. Jeśli jednak wykupiłeś u nas ubezpieczenie przesyłki, będziemy mogli od razu nadać nową paczkę i nie będziesz musiał czekać na rozpatrzenie Twojego roszczenia.

Uszkodzone paczki

Soczewki kontaktowe i akcesoria są dostarczane w twardym opakowaniu o wystarczającej wielkości, w celu zapewnienia dostawy produktów nieuszkodzonych i w dobrym stanie. Jeśli jednak opakowanie jest uszkodzone w momencie dostawy, prosimy NIE ODBIERAĆ przesyłki od kuriera i podać przyczynę w protokole dostawy np. "znaczne uszkodzenia opakowania", "wyciek cieczy" itp. Prosimy o kontakt z nami natychmiast, a postarmy się rozwiązać ten problem jak najszybciej i wysłać do Państwa nową paczkę.

Gwarancja i zwroty

Jeśli zakupiony towar, jego opakowanie lub instrukcje użycia dołączone do produktu zawierają datę wygaśnięcia zgodnie ze specjalnymi przepisami prawa, okres gwarancji upływa w dniu wygaśnięcia. Zwykle dostarczamy soczewki kontaktowe z datą ważności dłuższą niż 24 miesiące. Data ważności jest drukowana na każdym produkcie i jego opakowaniu. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących tych terminów prosimy o kontakt z działem obsługi klienta dostępnym pod adresem: info@alensa.pl.

Wszystkie zwroty muszą spełniać poniższe warunki:

  • Zewnętrzne opakowanie soczewek musi być nieotwarte, nieuszkodzone i w stanie nadającym się do ponownej sprzedaży*
  • Zwrotom podlegają tylko kompletne towary zawierające wszystkie elementy.
  • Zwrot okularów korekcyjnych oraz okularów przeciwsłonecznych został opisany poniżej.
  • Każdy zwrot należy zgłosić mailowo na adres info@alensa.pl celem otrzymania etykiety zwrotnej. W przypadku zwrotów produktów w przesyłkach bez oryginalnej etykiety zwrotnej wystawionej przez firmę Alensa, Alensa nie ponosi za nie odpowiedzialności.
  • Produkty zwrócone w okresie odstąpienia od umowy (w ciągu 30 dni od otrzymania) zostaną w pełni zwrócone/zrefun­dowane.
  • Zwroty nieotwartych towarów, dokonane po upływie 30-dniowego okresu odstąpienia od umowy, będą oceniane w zależności od gwarancji oraz terminu ważności produktów (jak wspomniano wcześniej, produkt musi spełniać warunki do ponownej sprzedaży). Produkty mogą zostać zwrócone do Alensa nie później niż 365 dni od pierwotnej daty zakupu.
  • Jeśli firma Alensa popełniła błąd i wysłała niewłaściwe produkty, masz obowiązek zgłosić to obsłudze klienta w ciągu 30 dni od otrzymania towaru.

* Zgodnie z przepisami UE dotyczącymi zdrowia i bezpieczeństwa.

Polityka zwrotu dotyczy:

  • Zwrotu dokonanego w okresie odstąpienia od umowy (30 dni).
  • Zwrotu nieotwartego, nieużywanego, nieuszkodzonego towaru w ramach gwarancji.
  • Nieprawidłowo dostarczonego produktu (należy zgłosićw ciągu 30 dni od otrzymania).
  • Gwarancja zwrotu pieniędzy za soczewki TopVue i Gelone (możliwa tylko w ciągu 60 dni od otrzymania produktu).
  • Produktów przesłanych na kontrolę jakości

Ile będzie to kosztować?

Klient ponosi jedynie koszty związane z wysłaniem zwracanych towarów do nas. Alensa.pl nie zwraca kosztów wysyłki produktów nieprawidłowo zamówionych lub niechcianych. Jeżeli wina leży po stronie Sprzedawcy, koszty wysyłki zostaną Państwu zwrócone. Alensa.pl wyśle Państwu nowe soczewki bez dodatkowych kosztów.

Jak długo to trwa?

Zwracane paczki docierają do naszego magazynu w Czechach zazwyczaj w ciągu 3 tygodni od momentu nadania przesyłki przez Państwa. W momencie otrzymania paczki wyślemy do Państwa potwierdzenie, że otrzymaliśmy zwracane produkty, a także informację o dalszym postępowaniu. Zastrzegamy sobie prawo do sprawdzenia wszystkich zwrotów w ciągu 30 dni. W razie dodatkowych pytań, prosimy skontaktować się z działem obsługi klienta. Prosimy pamiętać, że zwrot okularów przeciwsłonecznych w oryginalnych i nieuszkodzonych opakowaniach zajmuje trochę dłużej. Jest to związane z tym, że oryginalność i brak uszkodzeń musi zostać najpierw zweryfikowana przez nasz zespół w głównej siedzibie sklepu.

Kupujący zgadza się respektować opisany powyżej czas potrzebny na przetworzenie zwrotu. .

Reklamacje produktów i usług

Alensa.pl nie przyjmuje reklamacji produktów, które zostały wyrzucone i w związku z tym nie mogą być sprawdzone. Prosimy o zachowanie wszystkich uszkodzonych produktów w celu przesłania ich do kontroli jakości. Jeśli występują jakiekolwiek wady, które są widoczne gołym okiem, prosimy o przesłanie nam zdjęć tych produktów. W przypadku podejrzenia, że produkty mogą posiadać wadę fabryczną, najpierw prosimy o mailowy kontakt z działem obsługi klienta, który doradzi Państwu jak postępować w takiej sytuacji. Jeśli produkt będzie musiał być zwrócony, Kupujący zobowiązany jest postępować zgodnie z zasadami określonymi w naszej polityce określonej w punkcie wymiana i zwrot produktów.

Przypadki reklamacji produktów firmy TopVue i Gelone, będę się odbywać zgodnie z zasadami gwarancji zwrotu pieniędzy jeśli wszystkie określone tam warunki zostaną spełnione.

Alensa.pl jest sklepem detalicznym. Nie oferujemy usług okulistycznych i o charakterze medycznym . Oznacza to, że zgodnie z prawem nie możemy oferować Państwu soczewek próbnych, jak i wymieniać pojedynczych soczewek. Alensa może wymieniać jedynie całe opakowania.

Jak dokonać zwrotu?

1.Kupujący tworzy nowy zwrot na koncie klienta w sekcji „Zwroty” lub na stronie zwrotu.

2. Po naciśnięciu przycisku „Utwórz nowy zwrot” zostanie wyświetlona strona ze wszystkimi zamówieniami. Na liście zrealizowanych zamówień kupujący znajdzie żądane zamówienie i wybierze produkt, dla którego chce rozpocząć procedurę zwrotu. Naciskając przycisk „Utwórz zwrot”.

3.Dla wybranego produktu Kupujący określa niezbędne informacje. Wybiera „Powód zwrotu” i „Preferowane rozwiązanie”. Pola „Numer rachunku bankowego” i „IBAN” są wypełniane przez Kupującego tylko wtedy, gdy informacje te są niezbędne do dokonania zwrotu. Pole „Twoje uwagi” służy do określenia opisu wady. Na końcu zgłoszenia możliwe jest załączenie pliku (zdjęcia lub filmu). Po wypełnieniu wymaganych informacji, Kupujący przesyła zgłoszenie poprzez naciśnięcie przycisku „Wyślij”.

Zostanie wyświetlony komunikat informacyjny potwierdzający przyjęcie zwrotu oraz zostanie wygenerowana automatyczna wiadomość e-mail o przyjętym zwrocie wraz z instrukcjami dotyczącymi postępowania w przypadku zwrotu reklamowanego towaru.

Aby natychmiast utworzyć wniosek online z konta klienta, wystarczy kliknąć TUTAJ .

OSTRZEŻENIE: Zdjęcia opakowań soczewek kontaktowych na naszej stronie internetowej mają na celu zilustrowanie sprzedawanych produktów i mogą nie zawsze odpowiadać aktualnemu wyglądowi konkretnego produktu. Niektóre produkty są wytwarzane w różnych zakładach należących do tego samego producenta. Zdjęcie produktu może zatem wskazywać inne miejsce produkcji niż produkt, który trafi do klienta. Te drobne rozbieżności w zdjęciach poglądowych w stosunku do produktów, które trafią do klienta końcowego, nie mogą być powodem zwrotu towaru. Wszystkie produkty w naszym portfolio pochodzą od oryginalnych producentów.

Jeśli Kupujący wyśle reklamowany towar bezpośrednio, bez wcześniejszego kontaktu z działem obsługi klienta, a jednocześnie nie skorzysta z zalecanej procedury tworzenia wniosku o zwrot online na koncie klienta, czas przetwarzania wniosku o zwrot może się wydłużyć. Po zaakceptowaniu wniosku przez Sprzedawcę Kupujący otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zwrotu. Postęp zwrotu można śledzić na koncie klienta.

Adres zwrotny:
Przesyłkownia Alensa.pl (9678670)
Panattoni Park Bielsko-Biała
ul. Księdza Józefa Londzina 106
43-382 Bielsko-Biała

Koszty związane z wysyłką na adres zwrotny ponosi Kupujący w momencie zgłoszenia przesyłki. Koszty związane z transportem reklamowanego towaru z powrotem do Sprzedającego ponosi Sprzedający w przypadku uznania reklamacji i dostarczenia przez Kupującego dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów związanych z transportem reklamowanego towaru.

Wszystkie reklamowane towary są przekazywane przez Sprzedawcę do producenta w celu dokonania ekspertyzy, której celem jest ustalenie, czy wada reklamowanego towaru powstała w wyniku błędu produkcyjnego. Sprzedający ma 30 dni na rozpatrzenie zwrotu.

Dodatkowe informacje:

Zwroty soczewek kontaktowych:
Uszkodzenia mechaniczne soczewki spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub wady wynikające z nieodpowiedniej pielęgnacji soczewek kontaktowych, nie stanowią ważnego powodu zwrotu.
Niewłaściwy dobór soczewek kontaktowych lub ich parametrów również nie jest powodem do zwrotu. Identyczne parametry nie gwarantują, że soczewki kontaktowe będą wygodne dla użytkownika. Klient musi mieć profesjonalnie dobrane soczewki kontaktowe, a przy rozpatrywaniu reklamacji soczewek lub zwrotów Sprzedawca może zażądać potwierdzenia profesjonalnego doboru soczewek kontaktowych (nie starszych niż 1 rok).
Reklamowany towar powinien być wysłany przez Kupującego w solidnym pudełku, aby zapobiec uszkodzeniom podczas transportu. Jeżeli Kupujący odsyła już otwarte (używane) wadliwe soczewki kontaktowe, należy zadbać o to, aby soczewki nie wyschły podczas transportu przesyłki do placówki Sprzedawcy. Zalecamy umieszczenie soczewki w pojemniku, namoczenie jej w płyni zapobiegającym wysychaniu i bezpieczne zamknięcie. Następnie Sprzedawca wysyła soczewki kontaktowe do producenta w celu przeprowadzenia ekspertyzy. Producent zdecyduje, czy reklamacja jest uzasadniona i czy rzeczywiście jest to wada produkcyjna. W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca wyśle Kupującemu nowy towar lub zwróci pieniądze na konto bankowe lub konto klienta Kupującego.

Reklamacje dotyczące okularów przeciwsłonecznych i sportowych:
Okulary nie mogą zostać zwrócone, jeśli nie były używane zgodnie z instrukcją obsługi lub zostały uszkodzone mechanicznie, np. w wyniku niewłaściwej pielęgnacji. Ponadto nie można zwrócić okularów uszkodzonych w wyniku wystawienia na działanie ekstremalnych temperatur (np. sauna, gorący samochód itp.) lub agresywnych substancji (kosmetyki do włosów, woda morska itp.). Zwroty nie są przyznawane za okulary uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwej pielęgnacji lub za okulary, które zostały nieprawidłowo naprawione przez stronę trzecią. Zwracane okulary należy odesłać w oryginalnym etui, wraz ze ściereczką.
Zwroty nie są przyznawane za okulary uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwej pielęgnacji lub za okulary, które zostały nieprawidłowo naprawione przez stronę trzecią.

Zwroty okularów korekcyjnych i innych okularów bez korekcji (okulary do komputera, okulary do jazdy samochodem itp.):
Okulary nie mogą zostać zwrócone, jeśli nie były używane zgodnie z instrukcją obsługi lub zostały uszkodzone mechanicznie, np. w wyniku niewłaściwej pielęgnacji. Ponadto nie można reklamować okularów uszkodzonych w wyniku wystawienia na działanie ekstremalnych temperatur (np. sauna, gorący samochód itp.) lub agresywnych substancji (kosmetyki do włosów, woda morska itp.). Zwroty nie są przyznawane za okulary uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwej pielęgnacji lub za okulary, które zostały nieprawidłowo naprawione przez stronę trzecią.
W przypadku zwrotów okularów korekcyjnych, musi być dostępna ważna recepta na okulary (nie starsza niż 1 rok). W przypadku okularów z soczewkami progresywnymi (wieloogniskowymi) konieczne będzie dostarczenie zdjęcia twarzy z okularami noszonymi od przodu (w celu lepszego wyśrodkowania) oraz zdjęcia widoku z boku (w celu określenia kąta oprawki). Kupujący przyjmuje do wiadomości, że w przypadku nowo szlifowanych okularów korekcyjnych przystosowanie się do nowej korekcji może zająć od 1 do 4 tygodni. Dłuższy okres adaptacji jest szczególnie powszechny w przypadku korekcji astygmatyzmu i prezbiopii. Ludzkie oko i mózg mogą nie od razu zaakceptować nową korekcję. W takich przypadkach nie należy spieszyć się z noszeniem nowych okularów, ale wybrać stopniową adaptację do nowych okularów. Dopiero po tym okresie okulary mogą zostać wysłane do zwrotu. Jeśli Kupujący zdecyduje się zwrócić okulary korekcyjne z soczewkami o niestandardowym szlifie, zalecamy, aby najpierw skontaktował się z działem obsługi klienta. Reklamowane okulary powinny zostać zwrócone w oryginalnym etui wraz ze ściereczką.
Zwroty nie są przyznawane za okulary uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwej pielęgnacji lub za okulary, które zostały nieprawidłowo naprawione przez stronę trzecią.

Zwroty oprawek okularów z soczewkami demonstracyjnymi (tymczasowe soczewki okularowe):
Okulary nie mogą zostać zwrócone, jeśli nie były używane zgodnie z instrukcją obsługi lub zostały uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwego obchodzenia się z nimi. Ponadto nie można reklamować okularów uszkodzonych w wyniku wystawienia na działanie ekstremalnych temperatur (np. rozgrzany samochód, grzejnik itp.) lub agresywnych substancji (kosmetyki do włosów, woda morska itp.). Zwroty nie są przyznawane za okulary uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwej pielęgnacji lub za okulary, które zostały nieprawidłowo naprawione przez stronę trzecią.
Kupujący przyjmuje również do wiadomości, że w przypadku zakupu oddzielnej oprawy okularowej Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia oprawy spowodowane niewłaściwym szlifowaniem soczewek okularowych osób trzecich. Zwracane okulary powinny być wysłane w oryginalnym opakowaniu, wraz ze ściereczką.

Reklamacja zamówienia opłaconego bonem podarunkowym
W przypadku reklamacji zamówienia opłaconego bonem, kwota opłacona bonem jest zwracana w formie uznania konta klienta Kupującego, który zastosował bon. Jeżeli zakup został opłacony bonem oraz środkami finansowymi (dopłata), Kupujący może zdecydować o sposobie zwrotu dopłaty (na konto bankowe Kupującego lub również w formie uznania konta klienta).

Skargi dotyczące naszej strony internetowej i jej zawartości

Firma Alensa zastrzega sobie prawo do zmiany treści witryny w dowolnym momencie. Naszym celem jest dostarczenie naszym klientom aktualnych informacji, ale nie ponosimy odpowiedzialności za błędy w treści, które mogą się pojawić na stronie w wyniku niecelowej pomyłki lub błędu w tłumaczeniu. Dotyczy to również problemów technicznych spowodowanych złośliwymi atakami lub oprogramowaniem (wirusy, hakerzy itp.). Jeśli znajdziesz jakiekolwiek problemy z naszą witryną internetową lub jej treścią, prosimy o poinformowanie działu obsługi klienta, abyśmy mogli rozwiązać te problemy.

Komentarze zamieszczane przez klientów na naszej stronie internetowej nie stanowią komentarzy, opinii i stanowisk sklepu Alensa.pl i należy je traktować jako subiektywne. Uwagi takie nie mogą być interpretowane jako wskazówki lub porady w jakikolwiek sposób. Alensa.pl podejmie próbę edycji, poprawienia lub usunięcia ewentualnych wprowadzających w błąd lub błędnych informacji. Problematyczne, niemerytoryczne lub obraźliwe komentarze będą usuwane.

Alternatywne metody rozwiązywania sporów

W przypadku sporu pomiędzy Kupującym a Sprzedającym, Kupujący ma prawo do odwołania się od decyzji dotyczącej jego skargi w sytuacji kiedy nie jest zadowolony ze sposobu rozwiązania sporu lub jeżeli uważa, że naruszono jego prawa konsumenckie. W takiej sytuacji Konsument może skontaktować się ze Sprzedającym drogą mailową na: info@alensa.pl. Jeżeli Sprzedający odmówi podjęcia kroków naprawczych lub nie odpowie na zgłoszenie w ciągu 30 dni kalendarzowych, konsument ma prawo do złożenia skargi do jednostki Alternative Dispute Resolution (ADR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich).

Punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych niniejszym rozporządzeniem jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii. Platforma jest dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Definicja „konsumenta” powinna obejmować osoby fizyczne, których działania nie mają związku z ich działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub wykonywaniem wolnego zawodu. Jeśli jednak umowa zostaje zawarta w celu częściowo związanym z działalnością gospodarczą danej osoby, a częściowo niemającym takiego związku (umowy o dwojakim celu), a cel związany z działalnością gospodarczą jest na tyle ograniczony, że nie ma charakteru przeważającego w ogólnym kontekście umowy, osobę taką należy również uznać za konsumenta. Dyrektywa ma zastosowanie do postępowań mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie krajowych i transgranicznych sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług między przedsiębiorcą mającym siedzibę w Unii a konsumentem mającym miejsce zamieszkania w Unii, poprzez interwencję podmiotu ADR, który proponuje lub narzuca rozwiązanie bądź doprowadza do spotkania stron w celu ułatwienia polubownego rozstrzygnięcia.

Odstąpienie od umowy

Odstąpienie od umowy kupna

Aby natychmiast utworzyć wniosek online z konta klienta, wystarczy kliknąć TUTAJ .

Zgodnie z prawem UE każdy ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. W naszym sklepie można odstąpić od umowy w ciągu 30 dni. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący musi przestrzegać następujących warunków:

Zwracany towar musi być kompletny

Towar nie może być uszkodzony lub używany. Oryginalne opakowanie nie może być otwarte. Jeśli konsument otwiera oryginalne opakowanie, wówczas produkt nie może być ponownie sprzedany ze względów bezpieczeństwa i hygieny. Otwarty produkt nie może być zwrócony. Zastrzeżenie to nie obejmuje okularów przeciwsłonecznych i oprawek. Jeśli chcą Państwo zwrócić lub wymienić okulary przeciwsłoneczne lub oprawki w ciągu 30 dni od daty otrzymania towaru, wymagamy zwrotu kompletnego produktu, pudełka na okulary, zewnętrznego opakowania, wkładek, ściereczek do czyszczenia i wszelkich naklejek identyfikacyjnych. Produkt jest uważany za niekompletny bez tych wszystkich przedmiotów i zwrot nie będzie uznany. Dziękujemy za zrozumienie.

Soczewki korekcyjne do okularów są produkowane w oparciu o specyficzne indywidualne wymagania i dlatego nie kwalifikują się do zwrotu. Tylko oprawki kwalifikują się do możliwego zwrotu. Warunki te obowiązują od momentu złożenia i opłacenia zamówienia , uwzględniając również okres w którym okulary nie zostały jeszcze wysłane.

Nie dotyczy aktualnej Letniej Promocji Marketingowej – „Gwarancja 100% zwrotu pieniędzy przy zakupie okularów przez Internet!”. Warunki promocji:
Prawo odstąpienia od umowy przysługuje w ramach Letniej Promocji „100% gwarancja zwrotu pieniędzy przy zakupie okularów przez Internet!”. Kupujący może skorzystać z możliwości odstąpienia od umowy przy zakupie dowolnego rodzaju okularów oraz towarów, które zostały spersonalizowane zgodnie z życzeniem Kupującego (np. wykonane na zamówienie okulary korekcyjne wraz z soczewkami) dwa razy w roku i zwrócić taki towar w terminie 30 dni, zgodnie z postanowieniami regulaminu. Alensa zastrzega sobie prawo do odmowy odstąpienia od umowy kupna dowolnego rodzaju okularów oraz towarów, które zostały spersonalizowane przez Kupującego, jeżeli Kupujący odstąpi od umowy więcej niż dwa razy w ciągu jednego roku kalendarzowego.

Wymagane dokumenty

Proszę załączyć dowód zakupu wystawiony przez Alensa.pl, jego kopię lub numer zamówienia. Nie zapomnij w razie potrzeby podać numeru konta bankowego.

Towary muszą być zwrócone w oryginalnym stanie

Prosimy o przesyłanie zwrotów w twardym, kartonowym pudełku, a nie w kopercie (nawet jeśli jest to koperta wzmocniona). Jeśli przesyłka ulegnie zniszczeniu w trakcie transportu, nie mamy obowiązku jej akceptowania. W przypadku odstąpienia od umowy, jeśli Kupujący przestrzega powyższych warunków, otrzyma pełną kwotę zwrotu wraz z oryginalnymi kosztami wysyłki. Nabywca pokrywa tylko koszty poniesione w związku z odesłaniem towaru. Zwrot zostanie zwrócony na konto klienta w ciągu 2-10 dni od otrzymania zwróconego towaru w stanie nadającym się do ponownej sprzedaży.

Koszty i procedura zwrotów

Jeśli zostaną spełnione wszystkie niezbędne warunki, kupującemu zostaną zwrócone wszystkie opłaty. Za koszty zwrotu jest odpowiedzialny Kupujący. Kupujący może skorzystać z bezpłatnych zwrotów. Jest to możliwe tylko po utworzeniu wniosku online z konta klienta. Dokładne instrukcje można znaleźć TUTAJ.

W przypadku odstąpienia od umowy zakupu zamówienia opłaconego bonem, kwota opłacona bonem jest zwracana w formie uznania rachunku klienta Kupującego, który wykorzystał bon. Jeżeli zakup został opłacony bonem i środkami finansowymi (doładowanie), Kupujący może zdecydować, w jakiej formie chce zwrócić doładowanie (na konto bankowe Kupującego czy również w formie uznania konta klienta).

Polityka prywatności

Ochrona i przetwarzanie danych osobowych jest regulowane przez tę politykę prywatności .

Rezygnacja z konta klienta
Żądanie usunięcia konta klienta Kupujący przesyła Sprzedawcy na adres e-mail info@alensa.pl. Kupujący może także zażądać usunięcia konta klienta u Agenta za pośrednictwem adresu e-mail dpo@alensa.eu.
Konto zostanie usunięte po zakończeniu wszystkich transakcji. Okres 30 dni od otrzymania ostatniego zakupu będzie utrzymany na wypadek prawnego odstąpienia od umowy kupna. Po tym okresie wszelkie dane osobowe Kupującego zostaną usunięte, jeżeli nie będą już potrzebne do celu, dla którego zostały zebrane lub jeżeli ich przechowywanie jest niezgodne z prawem. Wyjątkiem jest minimalna ilość niezbędnych danych, które należy zachować ze względów prawnych (np. dla celów księgowych). Po upływie ustawowego okresu dane te również zostaną całkowicie usunięte.