Dziękujemy za odwiedzenie strony Alensa.pl. Sklep Alensa.pl jest częścią
firmy Alensa, która jest dystrybutorem oryginalnych soczewek kontaktowych w
Europie. Na tej stronie znajdą Państwo odpowiedzi na wszystkie zagadnienia
związane z naszym regulaminem i zasadami sprzedaży, na które zgadzają się
Państwo dokonując zakupu w naszym sklepie. Finalizując zakup w sklepie
Alensa.pl zobaczą Państwo pole wyboru, poprzez jego zaznaczenie wyrażają
Państwo zgodę na warunki regulaminu sklepu Alensa.pl. Więcej informacji mogą
Państwo znaleźć na różnych stronach informacyjnych znajdujących się na
pod naszym adresem www.alensa.pl.
Alensa.pl zastrzega sobie prawo do odnoszenia się do informacji zawartych na
tych stronach i zakłada, że użytkownik się z nimi zapoznał i je zrozumiał.
Regulamin zamieszczony poniżej dotyczy zakupów na stronie
Alensa.pl.
Regulamin ten definiuje stosunek pomiędzy Kupującym a
Sprzedającym. Wszystkie stosunki umowne podlegają prawu Republiki Czeskiej.
Jeśli stroną umowy jest osoba fizyczna, wszystkie relacje, które nie są
uregulowane niniejszym regulaminem reguluje kodeks cywilny Republiki Czeskiej
(ustawa nr 89/2012 Coll.) oraz ustawa o ochronie praw konsumenta (ustawa nr
634/1992 Sb.). Jeżeli strona zawierająca umowę jest podmiotem prawnym,
wszystkie relacje, które nie są zdefiniowane w niniejszym dokumencie
podlegają pod czeski kodeks handlowy (ustawa nr 513/1991 Sb.).
Regulamin nie dotyczy przypadków, w których Kupujący jest osobą prawną lub
osobą, która zamawiając towar działa w zakresie prowadzonej przez siebie
działalności gospodarczej lub zawodowej. Towary zakupione na Alensa.pl nie są
przeznaczone do dalszej odsprzedaży. Sprzedający nie wystawia faktur bez
podatku VAT. Kupujący może zakupić tylko taką ilość towaru, która
odpowiada aktualnemu zapotrzebowaniu.
Rejestracja i
działanie naszego sklepu internetowego
Wszystkie produkty i usługi są
dostarczane przez naszego głównego operatora czeską firmę Alensa s.r.o.
Nasze centrum logistyczne znajduje się w Republice Czeskiej. Nasza strona
Alensa.pl jest prowadzona przez firmę Alensa s.r.o., zarejestrowaną pod
adresem:
Znak handlowy “Alensa”, cała
zawartość strony internetowej, wszystkie materiały promocyjne publikowane
przez markę “Alensa” są własnością naszego głównego operatora firmę
Alensa s.r.o i są pod ochroną praw autorskich.
Korzystanie z naszej strony internetowej i naszych
promocji
Klienci mają prawo korzystać z naszej strony zarówno jako
goście, jak i zarejestrowani użytkownicy. Klienci są zobligowani do używania
naszej strony w sposób odpowiedzialny i poprawny oraz zgodny z naszym
regulaminem. W przypadku nadużyć, Alensa zastrzega sobie prawo do
tymczasowego, bądź permanentnego zablokowania użytkownika, tym samym
uniemożliwiając mu możliwość korzystania ze sklepu i innych usług.
Prawidłowe korzystanie z naszej strony
Alensa.pl zezwala
użytkownikom na korzystanie ze swojej strony internetowej jedynie w sposób
zgodny z prawem - korzystanie ze strony musi następować zgodnie prawem
lokalnym, narodowym i międzynarodowym - działania na szkodę firmy, oszustwa,
niedozwolona reklama w jakiejkolwiek formie są zabronione - zabronione są
treści o charakterze seksualnym oraz te, które są nienawistne, obraźliwe,
agresywne, dyskryminacyjne, nękające kogokolwiek w jakikolwiek sposób itp. -
korzystanie przy użyciu fałszywej tożsamości jest niedozwolone
Użytkownicy mogą swobodnie umieszczać komentarze na naszej stronie.
Jednak komentarze nie mogą naruszać naszej reputacji ani reputacji innych, ani
nie mogą wprowadzać w błąd lub nękać innych użytkowników.
Przepisy dotyczące rabatów
Aby zapobiec niewłaściwemu
użyciu, w danym momencie można aktywować tylko jeden kod promocyjny. Zniżek
i kodów nie można ze sobą łączyć. Aby sprawdzić, który kod został
aktywowany lub zastąpić aktywny kod innym kodem promocyjnym, po prostu
przejdź do pola „Kod promocyjny" w koszyku.
Produkty już
zdyskontowane nie kwalifikują się do dalszych rabatów, w tym także zestawy
promocyjne. Zdyskontowany produkt można zidentyfikować za pomocą
przekreślonej ceny, zastąpionej obniżoną ceną. Nie można stosować kodów
promocyjnych ani dodatkowych rabatów do tego rodzaju produktów.
Kredyt
(bonusowe pieniądze do wykorzystania przy następnych zamówieniach w naszym
sklepie) zostanie dodany do Twojego konta i zostanie automatycznie odliczony od
Twojego następnego zamówienia, które spełni minimalną wymaganą kwotę.
Kredyt nie może być zamieniony na zwrot pieniędzy.
Przestępstwa
kryminalne i nadużycia techniczne
Użytkownikom surowo zabrania się
wprowadzania do naszej witryny wirusów lub innego zabronionego technologicznie
oprogramowania oraz podejmowania wszelkich form ataków cyfrowych w naszej
witrynie lub na naszych serwerach. Te formy nadużycia są uważane za
przestępstwa i zostaną zgłoszone władzom. W przypadku takiego naruszenia
Alensa będzie w pełni współpracować z władzami i dostarczy im wszystkich
informacji wymaganych do pełnego osądzenia zgodnie z prawem.
Alensa nie będzie ponosić odpowiedzialności w przypadku, gdy nasza witryna
ucierpi na skutek działania złośliwego oprogramowania lub ataków cyfrowych.
Umowa kupna
Na podstawie rejestracji
dokonanej przez Kupującego na Stronie, Kupujący może uzyskać dostęp do
swojego interfejsu użytkownika. Z poziomu interfejsu użytkownika Kupujący
może zamawiać towary. Dokonanie zakupu nie jest możliwe bez utworzenia Konta
Użytkownika (rejestracji).
Umowa kupna zostaje uznana za zawartą,
gdy Kupujący potwierdzi swoje zamówienie w formularzu zamówienia dostępnym
online. Poprzez złożenie zamówienia z Alensa.pl, Kupujący przyznaje, że
zapoznał się z regulaminem i że go akceptuje. Dokonując zakupu i
zaznaczając akceptację warunków regulaminu, Kupujący potwierdza, że
przeczytał i zrozumiał nasze warunki oraz, że jest w wieku zgodnym z prawem,
aby zawrzeć wiążącą umowę oraz, że posiada ważną receptę na soczewki,
które są zamawianie. Niniejszym potwierdza, że dostarczone informacje
są ważne i dokładnie zgodnie z zaleceniami specjalistów. Potwierdza
również, że zgodnie z wymogami polskiego prawa Jego recepta ma mniej niż 12
miesięcy. Klient wyraża zgodę na skontaktowanie się z okulistą w celu
zweryfikowania informacji na recepcie, jeśli to konieczne. Rozumie również,
że jest odpowiedzialny za regularne badania oczu i otrzymanie aktualnej
recepty. Firma Alensa.pl nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek
konsekwencje w wyniku odchylenia od recepty.
Regulamin i Warunki nie
mają zastosowania w przypadkach, gdy Kupujący jest osobą prawną lub osobą,
która dokonując zamówienia na towary, działa w ramach swojego biznesu lub
własnego zawodu. Towary zakupione na platformie Alensa.pl nie są przeznaczone
do dalszej odsprzedaży. Sprzedawca nie wystawia faktur bez podatku VAT.
Kupujący może zakupić tylko ilość towarów odpowiadającą normalnym
potrzebom. Jeśli Kupujący zamawia lub nabywa ilość towarów, którą
Sprzedawca, na podstawie dostępnych informacji, uznaje za przeznaczoną do
dalszej odsprzedaży, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania
zamówienia. W przypadku, gdy umowa sprzedaży została już zawarta, Sprzedawca
ma prawo wycofać się z umowy. W takim przypadku Kupujący i Sprzedawca
wzajemnie zwracają wszystkie dokonane transakcje.
Jeżeli Kupujący
skorzysta z dodatkowej „Oferty Specjalnej” (po sprzedaży), zamówienie
zostanie zaktualizowane o dodany produkt lub produkty, a dodane produkty
zostaną odzwierciedlone w cenie całkowitej.
Dowód zakupu i notatki na
fakturze
Jeśli Kupujący nie wspomina wyraźnie w polu "Uwaga dla
Sprzedawcy", że wymaga drukowanego dowodu zakupu i ulotki dołączonej do
opakowania, zgadza się, że będą dostarczane wyłącznie w formie
elektronicznej. Faktury można pobrać z profilu użytkownika na stronie
Alensa.pl w "Moje zamówienia" po wysłaniu zamówienia. Dodatkowo fakturę
można uzyskać kontaktując
się z biurem obsługi klienta. Nabywca ma możliwość wyróżnienia adresu
dostawy i adresu wystawionego na fakturze. Jest to możliwe poprzez wypełnienie
odpowiednich pól w formularzu zamówienia. Jeśli ten wymóg zostanie
spełniony, informacje te znajdą się na fakturze.
Adres firmy Alensa
na dowolnej fakturze będzie zawsze adresem naszego głównego operatora. Nie ma
możliwości zmiany adresu na adres lokalny. Każda faktura zostanie opatrzona
datą w dniu wysłania zamówienia i nigdy w dniu złożenia zamówienia. Data
na fakturze nie może być zmieniona przez firmę Alensa. Możliwe jest
natomiast umieszczenie dodatkowych informacji na fakturze, na przykład datę
urodzenia lub imię dziecka. Aby jednak umieścić ten rodzaj informacji,
kupujący jest odpowiedzialny za wpisanie jej w polu "Uwaga dla Sprzedawcy" przy
składaniu zamówienia. Firma Alensa nie przewiduje możliwości poprawiania
faktur.
Firma Alensa wystawia jedną fakturę do każdego
zamówienia. Jeśli kupujący wymaga więcej niż jednej faktury, może ją
uzyskać dokonując osobnego zamówienia.
Płatności i
ceny
Bon podarunkowy (zwany dalej "Bonem") wydany przez Sprzedawcę jest
wart kwotę podaną na bonie. Bon ma formę elektroniczną w formacie PDF,
który Kupujący otrzyma drogą mailową po zaksięgowaniu płatności na koncie
Sprzedawcy. Każdy Voucher posiada unikalny kod, jest ograniczony czasowo i
może być zrealizowany tylko w sklepie internetowym Alensa.pl. Bon nie może
być wymieniony na pieniądze. Niewykorzystany bon nie może być wymieniony na
inny ani zrekompensowany w żaden inny sposób. W przypadku anulowania,
reklamacji lub odstąpienia od umowy kupna zamówienia opłaconego bonem, kwota
opłacona bonem jest zwracana w formie uznania konta klienta Kupującego, który
zrealizował bon. Ostrzeżenie: Bon może być opłacony
wyłącznie za pomocą transakcji bezgotówkowej. Bon nie może być
opłacony za pobraniem lub kredytem klienta.
W celu ukończenia zamówienia
możesz wybrać jedną z następujących metod płatności:
Przelewy24
Przelew bankowy: Numer konta i informacje potrzebne do
wykonania przelewu zostaną przesłane po dokonaniu zamówienia
Karta
kredytowa: Mastercard, Visa, Discover lub American Express
PayPal
Płatność bonem upominkowym
Klarna
Bezpieczne
płatności
Wszystkie płatności zostaną wykonane w sposób
bezpieczny. Twoje dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie do ustalenia
płatności i nie będą przekazywane osobom trzecim.
Płatności
online
Jeśli zdecydujesz się płacić online kartą kredytową lub
debetową, zostaniesz przekierowany na bezpieczną stronę naszego partnera,
gdzie możesz podać swoje dane, aby zrealizować płatność. Wszystkie
wprowadzone tutaj informacje są bezpiecznie szyfrowane. Pamiętaj, że ten
bezpieczny link do płatności jest aktywny tylko przez ograniczony czas. Jeśli
upłynął czas, musisz uzyskać dostęp do Twojego zamówienia za
pośrednictwem osobistego konta w naszej witrynie internetowej i spróbować
zapłacić ponownie. Jeśli wybierzesz opcję PayPal jako metodę płatności,
zostaniesz skierowany do bezpiecznej strony płatności PayPal. W przypadku
zwrotów na konto klienta, będą one wykonywane automatycznie.
Płatność poprzez przelew bankowy
Jeśli zdecydujesz się na
przelew bankowy, informacje dotyczące przelewu prześlemy Ci po dokonaniu
zamówienia. Te informacje są również dostępne w e-mailu z potwierdzeniem
otrzymanym po złożeniu zamówienia. Należy pamiętać, że czas księgowania
opłat może trwać do 2 dni roboczych. Twoje zamówienie zostanie wysłane
dopiero po tym, jak przelane środki zostaną zweryfikowane przez nasz dział
księgowy. Jeśli chcesz zminimalizować potencjalne opóźnienia, możesz
wysłać nam potwierdzenie płatności wydane przez bank. Możesz je wysłać w
formacie PDF na nasz adres e-mail: info@alensa.pl.
Dane
do przelewu bankowego: Alensa.pl. Citi Handlowy (Bank Handlowy
S.A.) Numer konta: 71 1030 1508 0000 0008 1853 3000 IBAN: PL71
1030 1508 0000 0008 1853 3000 BIC: CITIPLPXXXX
W tytule
przelewu prosimy podać numer zamówienia. W przypadku wszelkiego rodzaju
zwrotów, Kupujący jest zobowiązany dostarczyć Sprzedającemu wszystkie
niezbędne informacje potrzebne do dokonania zwrotu na jego konto.
Płatność bonem upominkowym
Płatność bonem upominkowym jest
możliwa tylko w przypadku bonu zakupionego w sklepie internetowym Alensa.pl.
Każdy bon posiada unikalny kod i jest ograniczony czasowo. Wybierając
płatność bonem, Kupujący musi wpisać unikalny kod z bonu w polu "Kod
rabatowy" w sekcji "Koszyk" podczas składania zamówienia. Bon może być
zrealizowany tylko za jednorazowy zakup, w pełnej wysokości. Jeżeli wartość
zakupu przekroczy wartość bonu, Kupujący zapłaci jedynie różnicę.
Zapłata pozostałej kwoty podlega warunkom transakcji, patrz Opcje płatności.
Bon może być wykorzystany do zapłaty za dowolne towary lub usługi oferowane
przez sklep internetowy. W przypadku braku akceptacji przesyłki
opłaconej bonem, przesyłka jest zwracana do Sprzedawcy. Sprzedawca anuluje
zamówienie Kupującego, a cena zakupu zostanie zwrócona. W tym przypadku kwota
bonu jest zwracana na konto klienta Kupującego w formie kredytu. Jeśli zakup
został opłacony bonem i środkami (doładowanie), Kupujący może zdecydować,
w jakiej formie chce zwrócić doładowanie (na konto bankowe Kupującego czy
również jako uznanie konta klienta).
Klarna
Klarna to
usługa płatnicza umożliwiająca dokonywanie płatności elektronicznych w
Internecie. Aby móc płacić za towary tą metodą płatności, należy mieć
zainstalowaną aplikację Klarna.
Jeżeli Kupujący wybierze tę
metodę płatności, swoją płatnością za towar zarządza w aplikacji Klarna.
Ceny w sklepie Alensa.pl
Wszystkie ceny podane w sklepie
Alensa.pl zawierają podatek VAT. Wszystkie zniżki i promocje są ważne tak
długo, jak określone jest to na stronie Alensa.pl. Operator zastrzega sobie
prawo do korekty ceny produktów przed wysyłką, jeśli okaże się, że
produkty zostały zaoferowane w nieprawidłowej cenie. W takim przypadku klient
musi zostać poinformowany o prawidłowej cenie i musi wyrazić zgodę na
korektę ceny. W przeciwnym razie umowa kupna nie zostanie zawarta, a
zamówienie zostanie anulowane przez operatora.
Alensa zastrzega sobie
prawo do zmian ceny zależnie od rynku, konkurencji, wymagań producenta itd.
Problemy z płatnością
W przypadku
problemów z płatnością prosimy najpierw sprawdzić w swoim banku, bądź
koncie PayPal czy płatność została zaakceptowana czy też odrzucona.
Jeśli Twoja płatność zakończyła się pomyślnie, ale nie pojawia się
w naszym systemie, skontaktuj się z nami pod adresem: info@alensa.pl, a my
potwierdzimy płatność w naszym dziale księgowości.
Jeśli masz
problemy z stroną płatności, spróbuj otworzyć konto Alensa.pl z innej
przeglądarki lub urządzenia.
Koszty
dostawy
Koszty dostawy
Paczkomaty InPost
Przelewy24
9.95 zł
Przelew
bankowy
9.95 zł
Pobranie
15.95 zł
PayPal
9.95 zł
Karta
płatnicza
9.95 zł
Kurier InPost
Przelewy24
14.95 zł
Przelew
bankowy
14.95 zł
Pobranie
20.95 zł
PayPal
14.95 zł
Karta
płatnicza
14.95 zł
Informacja:
Cena wysyłki zawiera podatek VAT
Każda cena jest końcowa bez względu na sposób zapłaty i zawiera
pakowanie i wysyłkę
Koszt dostawy jest taki sam niezależnie od
wielkości i wagi przesyłki
Wysyłka zostanie zrealizowana po
zakończeniu płatności
Darmowa wysyłka w Alensa.pl
Alensa zapewnia darmową wysyłkę dla zamówień powyżej 169
zł. Wyjątkiem są zamówienia za pobraniem, w ich przypadku, jeśli
zamówienie wynosi powyżej 169 zł, naliczana jest opłata 6 zł. Darmowa
wysyłka zostaje aktywowana automatycznie po przekroczeniu tej kwoty i nie
wymaga używania żadnych dodatkowych kodów.
Alensa.pl od czasu do
czasu, oferuje również specjalne promocje obejmujące darmową wysyłkę.
Zasady tych promocji są określane na naszej stronie, w mediach
społecznościowych lub w kampaniach e-mailowych. Czas trwania i warunki
uczestnictwa w tych promocjach są tam jasno określone i muszą być
przestrzegane przez kupujących.
Wysyłka poza terytorium Polski
Alensa.pl nie oferuje wysyłki poza terytorium Polski. Mogą zato Państwo
skorzystać z naszych sklepów w innych krajach: www.alensa.eu
Wysyłka po
płatności
Alensa.pl wysyła tylko te zamówienia, za które
otrzymaliśmy płatność (z wyjątkiem wysyłek za pobraniem).Proszę wziąć
pod uwagę fakt, że płatności tradycyjnym przelewem bankowym mogą
księgować się dłużej niż inne.W tym przypadku wysyłka możne nastąpić
1–2 dni później. Jeżeli zależy Państwu na czasie, prosimy o przesyłanie
potwierdzenia przelewu na nasz adres e-mail. Więcej na ten temat mogą Państwo
przeczytać na #.
Niektóre parametry soczewek kontaktowych, ze względu
na ich rzadkość, mogą być niedostępne w magazynie w momencie zakupu. Alensa
zarezerwuje te soczewki dla klienta i natychmiast je zamówi od producenta.
Płatność jest pobierana w momencie składania zamówienia, a nie w czasie
wysyłki.
Zamówienie towarów, których nie ma na stanie należy
opłacić od razu po jego dokonaniu, w innym przypadku rezerwacja nie będzie
obowiązywała.
Dodatkowe usługi: ubezpieczenie przesyłki
Za dodatkową opłatą możesz ubezpieczyć swoją przesyłkę. Niniejsze
ubezpieczenie obejmuje przesyłki w przypadku zagubienia lub uszkodzenia podczas
transportu. Oznacza to, że gdy tylko potwierdzimy, że Twoja przesyłka
zaginęła lub została w jakikolwiek sposób uszkodzona, natychmiast wyślemy
nową przesyłkę zawierającą ten sam towar, bez konieczności wcześniejszego
inicjowania długiego protokołu reklamacyjnego opisanego poniżej. Jeśli Twoje
zamówienie zawiera specjalne towary wykonane na zamówienie, takie jak
niestandardowe okulary lub unikalne kombinacje soczewek, pamiętaj, że ich
przygotowanie zajmie więcej czasu.
Dodawanie produktów
do zamówienia
Prosimy o wzięcie pod uwagę tego, że ze względu
na dużo ilość zamówień wychodzących z naszego magazynu, nie możemy
zagwarantować możliwości dodania produktów do zamówień lub możliwości
łączenia zamówień, które zostały zakończone.
Jeśli chcą
Państwo zmienić lub złączyć już sfinalizowane zamówienia, prosimy o
kontakt z naszym działem obsługi klienta. Nasz pracownik poinformuje Państwa
czy będzie możliwość edytowania zamówienia. Jest to możliwe jedynie w
godzinach pracy biura obsługi klienta między godzinami 8.00-15.30 w dni
robocze. Zamówienie jest uznawane za sfinalizowane w momencie, w którym
zostanie opłacone. Jeśli chcą Państwo coś dodać do zamówienia, będą
musieli Państwo złożyć nowe zamówienie za które zostanie naliczona
standardowa opłata za wysyłkę.
Czas
dostawy
Operator
Szacowany czas dostawy
Paczkomaty
InPost
1–2 dni robocze
Kurier
InPost
1–2 dni robocze
Informacja:
Zamówienia są wysyłane z magazynu
znajdującego się w Republice Czeskiej.
Jeżeli zamówienie zostało
złożone przed godziną 12.00 to zostanie wysłane tego samego dnia
Jeżeli zamówienie zostało złożone po godzinie 12.00 to zostanie
wysłane następnego dnia
Jeżeli płatność obyła się przy pomocy
przelewu bankowego to następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu wpłaty
Zamówienia nie są wysyłane w weekendy
Szacowany czas dostawy
jest liczony od momentu wysyłki, nie od momentu złożenia zamówienia
Śledzenie
przesyłki
Ponieważ Alensa przetwarza codziennie wiele zamówień,
klient jest odpowiedzialny za śledzenie swojej przesyłki. Otrzymasz numer
do śledzenia przesyłki, który pozwala śledzić przesyłkę online. Pamiętaj
jednak, że nasza siedziba mieści się w Czechach. Z tego powodu kod do
śledzenia przesyłki będzie aktywny, dopiero gdy przesyłka znajdzie się na
terenie Polski - zazwyczaj po 24 godzinach (dni robocze) od momentu wysłania
przesyłki z magazynu. Jeśli nie otrzymałeś tego kodu w wiadomości e-mail
potwierdzającej, że Twoje zamówienie zostało wysłane, musisz skontaktować
się z naszym działem obsługi klienta.
Czas dostawy towarów, których
nie ma na stanie
Niektóre soczewki kontaktowe o unikalnych kombinacjach
parametrów mogą nie być dostępne w magazynie. Będziemy je rezerwować i
zamawiać bezpośrednio od producenta. Oznacza to, że będą one miały
dłuższy szacowany czas dostawy. Czas dostawy specjalnych, zamawianych soczewek
kontaktowych, których nie mamy na stanie, zależy od warunków dostawy naszych
dostawców i może trwać od 2-8 tygodni.
Podczas wybierania i
zamawiania soczewek kontaktowych, zostaną wyświetlone informacje o szacowanym
czasie wysyłki. Ten czas może ulec zmianie w zależności od parametrów
soczewek. Kupujący jest zobowiązany do zwrócenia uwagi ile ten czas
wyniesie dla parametrów, które chce zamówić.
Po wybraniu określonych parametrów zostanie wyświetlony nowy
szacunkowy czas wysyłki dla tych parametrów, jak pokazano powyżej.
Proszę pamiętać, że informacja "w magazynie" wskazuje ogólną dostępność
produktu firmy. To niekoniecznie oznacza, że konkretna kombinacja parametrów
jest dostępna w magazynie. Proszę zapoznać się z przewidywaną datą
wysyłki widoczną obok menu rozwijanego w celu dostarczenia informacji
dotyczących konkretnego zamówienia. Wszelkie oczekiwane opóźnienia w
dostawie zostaną ponownie potwierdzone po przejściu na stronę koszyka
zakupów, a następnie w e-mailu z potwierdzeniem zamówienia. Klient zostanie
poinformowany, czy tylko część jego zlecenia jest w magazynie w chwili
potwierdzenia zamówienia, a zamówienie zostanie wysłane tylko wtedy, gdy
wszystkie produkty są dostępne. Alensa ma prawo do dostosowania dostępności
i przewidywanego czasu dostawy po złożeniu zamówienia.
Zamówienie z
produktami, którą są na stanie oraz z takimi, których nie ma na
stanie
Po wybraniu prawidłowych parametrów każdego z wymaganych
produktów i przed finalizacją i opłaceniem zamówienia klient musi zwrócić
szczególną uwagę na szacowany czas dostawy dla każdego produktu w koszyku.
Mogą zdarzyć się sytuacje, w których producent ma komplikacje
operacyjne i nasze zaopatrzenie magazynowe nie jest w pełni pokryte. Czas
dostawy zawsze zależy bezpośrednio od warunków naszych dostawców i może
trwać kilka tygodni. Do pozycji nie magazynowych zaliczamy soczewki kontaktowe
na zamówienie, soczewki o bardzo nietypowych parametrach dioptrycznych itp.
których fizycznie nie posiadamy na stanie. Czasy wysyłki są orientacyjne i
oparte na najbardziej aktualnym okresie. Wskazuje on przewidywaną datę
wysyłki produktów z naszego magazynu i jest częścią tabeli, w której
Kupujący wpisuje parametry dioptryczne.
Podgląd danych
wysyłkowych:
Poprzez potwierdzenie i zrealizowanie płatności za
zamówienie, klient zgadza się, że całe zamówienie zostanie wysłane dopiero
gdy wszystkie produkty będą dostępne. Podzielenie zamówienia i wysyłka
produktów, które są na stanie, a później wysyłka produktów, których
brakuje, jest możliwa tylko po opłaceniu dodatkowych kosztów wysyłki (takich
samych jak dla nowego zamówienia).
Problemy z
dostawą
Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w
dostawie spowodowane przez naszych partnerów logistycznych lub sytuacje
pozostające poza naszą kontrolą, takie jak pogoda, święta itd. Należy
pamiętać, że informujemy o szacowanej dacie doręczenia sugerowanej przez
firmy doręczające zamówienia. W rzadkich sytuacjach niektóre paczki mogą
dotrzeć później niż w proponowanych ramach czasowych. Aby zapewnić jak
najkrótszą dostawę, podaj pełne informacje o adresie (nazwa ulicy, numer
domu, kod pocztowy i miasto) oraz numer telefonu, aby nasi partnerzy logistyczni
mogli się z Tobą skontaktować. Gdy zamówienie zostanie wysłane, otrzymasz
numer do śledzenia przesyłki online. Skontaktuj się z nami w przypadku pytań
lub wątpliwości.
Jeżeli paczka nie zostanie doręczona, to
będzie przechowywana na najbliższej poczcie, bądź w centrum logistycznym.
Jeśli nie będzie kontaktu ze strony kupującego to paczka wróci do nadawcy,
lub zostanie zniszczona. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zapewnienie, że
paczka zostanie odebrana pod każdym wskazanym przez dostawcę adresem i za
utrzymywanie kontaktu z dostawcą. Za paczki, które z powodu nieodebrania
zostaną zniszczone, sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
Reklamacja dostawy
Jeżeli paczka zostanie zagubiona lub źle
doręczona, skontaktujemy się z firmą dostarczającą przesyłkę w Państwa
imieniu. W celu rozpoczęcia procedury zwrotu niezbędnę są: 1.
podpisane oświadczenie klienta stwierdzające, że przesyłka nie została
odebrana, przesłane do nas w ciągu 20 dni od domniemanego doręczenia
2. potwierdzenie od dostawcy, że paczka została zagubiona lub niedoręczona.
W momencie złożenia oficjalnej reklamacji zwrócimy Państwu opłatę
za zamówienie lub wyślemy nowe zamówienie, w zależności od tego, które
rozwiązanie będą Państwo preferowali. Alensa.pl nie będzie zwracać
kosztów zamówienia ani wysyłać nowych paczek, podczas gdy obecna paczka jest
w tranzycie, aż do momentu oficjalnego uznania paczki za utraconą przez firmę
doręczającą. Jeśli jednak wykupiłeś u nas ubezpieczenie przesyłki,
będziemy mogli od razu nadać nową paczkę i nie będziesz musiał czekać na
rozpatrzenie Twojego roszczenia.
Uszkodzone paczki
Soczewki
kontaktowe i akcesoria są dostarczane w twardym opakowaniu o wystarczającej
wielkości, w celu zapewnienia dostawy produktów nieuszkodzonych i w dobrym
stanie. Jeśli jednak opakowanie jest uszkodzone w momencie dostawy, prosimy NIE
ODBIERAĆ przesyłki od kuriera i podać przyczynę w protokole dostawy np.
"znaczne uszkodzenia opakowania", "wyciek cieczy" itp. Prosimy o kontakt z nami
natychmiast, a postarmy się rozwiązać ten problem jak najszybciej i wysłać
do Państwa nową paczkę.
Gwarancja i zwroty
Jeśli zakupiony towar, jego opakowanie lub instrukcje użycia dołączone do
produktu zawierają datę wygaśnięcia zgodnie ze specjalnymi przepisami prawa,
okres gwarancji upływa w dniu wygaśnięcia. Zwykle dostarczamy soczewki
kontaktowe z datą ważności dłuższą niż 24 miesiące. Data ważności jest
drukowana na każdym produkcie i jego opakowaniu. W razie jakichkolwiek pytań
dotyczących tych terminów prosimy o kontakt z działem obsługi klienta
dostępnym pod adresem: info@alensa.pl.
Wszystkie zwroty muszą spełniać poniższe warunki:
Zewnętrzne opakowanie soczewek musi być nieotwarte, nieuszkodzone i w stanie
nadającym się do ponownej sprzedaży*
Zwrotom podlegają tylko
kompletne towary zawierające wszystkie elementy.
Zwrot okularów
korekcyjnych oraz okularów przeciwsłonecznych został opisany poniżej.
Każdy zwrot należy zgłosić mailowo na adres info@alensa.pl celem otrzymania
etykiety zwrotnej. W przypadku zwrotów produktów w przesyłkach bez
oryginalnej etykiety zwrotnej wystawionej przez firmę Alensa, Alensa nie ponosi
za nie odpowiedzialności.
Produkty zwrócone w okresie odstąpienia
od umowy (w ciągu 30 dni od otrzymania) zostaną w pełni
zwrócone/zrefundowane.
Zwroty nieotwartych towarów, dokonane po
upływie 30-dniowego okresu odstąpienia od umowy, będą oceniane w
zależności od gwarancji oraz terminu ważności produktów (jak wspomniano
wcześniej, produkt musi spełniać warunki do ponownej sprzedaży). Produkty
mogą zostać zwrócone do Alensa nie później niż 365 dni od pierwotnej daty
zakupu.
Jeśli firma Alensa popełniła błąd i wysłała
niewłaściwe produkty, masz obowiązek zgłosić to obsłudze klienta w ciągu
30 dni od otrzymania towaru.
* Zgodnie z przepisami UE
dotyczącymi zdrowia i bezpieczeństwa.
Polityka zwrotu
dotyczy:
Zwrotu dokonanego w okresie odstąpienia od umowy (30
dni).
Zwrotu nieotwartego, nieużywanego, nieuszkodzonego towaru w
ramach gwarancji.
Nieprawidłowo dostarczonego produktu (należy
zgłosićw ciągu 30 dni od otrzymania).
Klient ponosi jedynie
koszty związane z wysłaniem zwracanych towarów do nas. Alensa.pl nie zwraca
kosztów wysyłki produktów nieprawidłowo zamówionych lub niechcianych.
Jeżeli wina leży po stronie Sprzedawcy, koszty wysyłki zostaną Państwu
zwrócone. Alensa.pl wyśle Państwu nowe soczewki bez dodatkowych kosztów.
Jak długo to trwa?
Zwracane paczki docierają do naszego
magazynu w Czechach zazwyczaj w ciągu 3 tygodni od momentu nadania przesyłki
przez Państwa. W momencie otrzymania paczki wyślemy do Państwa potwierdzenie,
że otrzymaliśmy zwracane produkty, a także informację o dalszym
postępowaniu. Zastrzegamy sobie prawo do sprawdzenia wszystkich zwrotów w
ciągu 30 dni. W razie dodatkowych pytań, prosimy skontaktować się z działem
obsługi klienta. Prosimy pamiętać, że zwrot okularów przeciwsłonecznych w
oryginalnych i nieuszkodzonych opakowaniach zajmuje trochę dłużej. Jest to
związane z tym, że oryginalność i brak uszkodzeń musi zostać najpierw
zweryfikowana przez nasz zespół w głównej siedzibie sklepu.
Kupujący zgadza się respektować opisany powyżej czas potrzebny na
przetworzenie zwrotu. .
Reklamacje produktów i
usług
Alensa.pl nie przyjmuje reklamacji produktów, które zostały
wyrzucone i w związku z tym nie mogą być sprawdzone. Prosimy o zachowanie
wszystkich uszkodzonych produktów w celu przesłania ich do kontroli jakości.
Jeśli występują jakiekolwiek wady, które są widoczne gołym okiem, prosimy
o przesłanie nam zdjęć tych produktów. W przypadku podejrzenia, że produkty
mogą posiadać wadę fabryczną, najpierw prosimy o mailowy kontakt z działem
obsługi klienta, który doradzi Państwu jak postępować w takiej sytuacji.
Jeśli produkt będzie musiał być zwrócony, Kupujący zobowiązany jest
postępować zgodnie z zasadami określonymi w naszej polityce określonej w
punkcie wymiana i zwrot produktów.
Przypadki reklamacji produktów
firmy TopVue i Gelone, będę się odbywać zgodnie z zasadami gwarancji zwrotu
pieniędzy jeśli wszystkie określone tam warunki zostaną spełnione.
Alensa.pl jest sklepem detalicznym. Nie oferujemy usług
okulistycznych i o charakterze medycznym . Oznacza to, że zgodnie z prawem
nie możemy oferować Państwu soczewek próbnych, jak i wymieniać pojedynczych
soczewek. Alensa może wymieniać jedynie całe opakowania.
Jak dokonać
zwrotu?
1.Kupujący tworzy nowy zwrot na koncie klienta w sekcji
„Zwroty” lub na stronie zwrotu.
2. Po naciśnięciu
przycisku „Utwórz nowy zwrot” zostanie wyświetlona strona ze wszystkimi
zamówieniami. Na liście zrealizowanych zamówień kupujący znajdzie żądane
zamówienie i wybierze produkt, dla którego chce rozpocząć procedurę zwrotu.
Naciskając przycisk „Utwórz zwrot”.
3.Dla wybranego
produktu Kupujący określa niezbędne informacje. Wybiera „Powód zwrotu” i
„Preferowane rozwiązanie”. Pola „Numer rachunku bankowego” i „IBAN”
są wypełniane przez Kupującego tylko wtedy, gdy informacje te są niezbędne
do dokonania zwrotu. Pole „Twoje uwagi” służy do określenia opisu wady.
Na końcu zgłoszenia możliwe jest załączenie pliku (zdjęcia lub filmu). Po
wypełnieniu wymaganych informacji, Kupujący przesyła zgłoszenie poprzez
naciśnięcie przycisku „Wyślij”.
Zostanie wyświetlony komunikat
informacyjny potwierdzający przyjęcie zwrotu oraz zostanie wygenerowana
automatyczna wiadomość e-mail o przyjętym zwrocie wraz z instrukcjami
dotyczącymi postępowania w przypadku zwrotu reklamowanego towaru.
Aby
natychmiast utworzyć wniosek online z konta klienta, wystarczy kliknąć TUTAJ .
OSTRZEŻENIE: Zdjęcia opakowań soczewek kontaktowych na naszej
stronie internetowej mają na celu zilustrowanie sprzedawanych produktów i
mogą nie zawsze odpowiadać aktualnemu wyglądowi konkretnego produktu.
Niektóre produkty są wytwarzane w różnych zakładach należących do tego
samego producenta. Zdjęcie produktu może zatem wskazywać inne miejsce
produkcji niż produkt, który trafi do klienta. Te drobne rozbieżności w
zdjęciach poglądowych w stosunku do produktów, które trafią do klienta
końcowego, nie mogą być powodem zwrotu towaru. Wszystkie produkty w naszym
portfolio pochodzą od oryginalnych producentów.
Jeśli Kupujący
wyśle reklamowany towar bezpośrednio, bez wcześniejszego kontaktu z działem
obsługi klienta, a jednocześnie nie skorzysta z zalecanej procedury tworzenia
wniosku o zwrot online na koncie klienta, czas przetwarzania wniosku o zwrot
może się wydłużyć. Po zaakceptowaniu wniosku przez Sprzedawcę Kupujący
otrzyma wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zwrotu. Postęp zwrotu
można śledzić na koncie klienta.
Adres zwrotny: Przesyłkownia
Alensa.pl (9678670) Panattoni Park Bielsko-Biała ul. Księdza
Józefa Londzina 106 43-382 Bielsko-Biała
Koszty związane z
wysyłką na adres zwrotny ponosi Kupujący w momencie zgłoszenia przesyłki.
Koszty związane z transportem reklamowanego towaru z powrotem do Sprzedającego
ponosi Sprzedający w przypadku uznania reklamacji i dostarczenia przez
Kupującego dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów związanych z
transportem reklamowanego towaru.
Wszystkie reklamowane towary są
przekazywane przez Sprzedawcę do producenta w celu dokonania ekspertyzy,
której celem jest ustalenie, czy wada reklamowanego towaru powstała w wyniku
błędu produkcyjnego. Sprzedający ma 30 dni na rozpatrzenie zwrotu.
Dodatkowe informacje:
Zwroty soczewek kontaktowych:
Uszkodzenia mechaniczne soczewki spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub
wady wynikające z nieodpowiedniej pielęgnacji soczewek kontaktowych, nie
stanowią ważnego powodu zwrotu. Niewłaściwy dobór soczewek
kontaktowych lub ich parametrów również nie jest powodem do zwrotu.
Identyczne parametry nie gwarantują, że soczewki kontaktowe będą wygodne dla
użytkownika. Klient musi mieć profesjonalnie dobrane soczewki kontaktowe, a
przy rozpatrywaniu reklamacji soczewek lub zwrotów Sprzedawca może zażądać
potwierdzenia profesjonalnego doboru soczewek kontaktowych (nie starszych niż 1
rok). Reklamowany towar powinien być wysłany przez Kupującego w
solidnym pudełku, aby zapobiec uszkodzeniom podczas transportu. Jeżeli
Kupujący odsyła już otwarte (używane) wadliwe soczewki kontaktowe, należy
zadbać o to, aby soczewki nie wyschły podczas transportu przesyłki do
placówki Sprzedawcy. Zalecamy umieszczenie soczewki w pojemniku, namoczenie jej
w płyni zapobiegającym wysychaniu i bezpieczne zamknięcie. Następnie
Sprzedawca wysyła soczewki kontaktowe do producenta w celu przeprowadzenia
ekspertyzy. Producent zdecyduje, czy reklamacja jest uzasadniona i czy
rzeczywiście jest to wada produkcyjna. W przypadku uznania reklamacji
Sprzedawca wyśle Kupującemu nowy towar lub zwróci pieniądze na konto bankowe
lub konto klienta Kupującego.
Reklamacje dotyczące okularów
przeciwsłonecznych i sportowych: Okulary nie mogą zostać zwrócone,
jeśli nie były używane zgodnie z instrukcją obsługi lub zostały uszkodzone
mechanicznie, np. w wyniku niewłaściwej pielęgnacji. Ponadto nie można
zwrócić okularów uszkodzonych w wyniku wystawienia na działanie
ekstremalnych temperatur (np. sauna, gorący samochód itp.) lub agresywnych
substancji (kosmetyki do włosów, woda morska itp.). Zwroty nie są przyznawane
za okulary uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwej pielęgnacji lub za
okulary, które zostały nieprawidłowo naprawione przez stronę trzecią.
Zwracane okulary należy odesłać w oryginalnym etui, wraz ze ściereczką. Zwroty nie są przyznawane za okulary uszkodzone mechanicznie w wyniku
niewłaściwej pielęgnacji lub za okulary, które zostały nieprawidłowo
naprawione przez stronę trzecią.
Zwroty okularów korekcyjnych i
innych okularów bez korekcji (okulary do komputera, okulary do jazdy samochodem
itp.): Okulary nie mogą zostać zwrócone, jeśli nie były używane
zgodnie z instrukcją obsługi lub zostały uszkodzone mechanicznie, np. w
wyniku niewłaściwej pielęgnacji. Ponadto nie można reklamować okularów
uszkodzonych w wyniku wystawienia na działanie ekstremalnych temperatur (np.
sauna, gorący samochód itp.) lub agresywnych substancji (kosmetyki do
włosów, woda morska itp.). Zwroty nie są przyznawane za okulary uszkodzone
mechanicznie w wyniku niewłaściwej pielęgnacji lub za okulary, które
zostały nieprawidłowo naprawione przez stronę trzecią. W przypadku
zwrotów okularów korekcyjnych, musi być dostępna ważna recepta na okulary
(nie starsza niż 1 rok). W przypadku okularów z soczewkami progresywnymi
(wieloogniskowymi) konieczne będzie dostarczenie zdjęcia twarzy z okularami
noszonymi od przodu (w celu lepszego wyśrodkowania) oraz zdjęcia widoku z boku
(w celu określenia kąta oprawki). Kupujący przyjmuje do wiadomości, że w
przypadku nowo szlifowanych okularów korekcyjnych przystosowanie się do nowej
korekcji może zająć od 1 do 4 tygodni. Dłuższy okres adaptacji jest
szczególnie powszechny w przypadku korekcji astygmatyzmu i prezbiopii. Ludzkie
oko i mózg mogą nie od razu zaakceptować nową korekcję. W takich
przypadkach nie należy spieszyć się z noszeniem nowych okularów, ale wybrać
stopniową adaptację do nowych okularów. Dopiero po tym okresie okulary mogą
zostać wysłane do zwrotu. Jeśli Kupujący zdecyduje się zwrócić okulary
korekcyjne z soczewkami o niestandardowym szlifie, zalecamy, aby najpierw
skontaktował się z działem obsługi klienta. Reklamowane okulary powinny
zostać zwrócone w oryginalnym etui wraz ze ściereczką. Zwroty nie są
przyznawane za okulary uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwej
pielęgnacji lub za okulary, które zostały nieprawidłowo naprawione przez
stronę trzecią.
Zwroty oprawek okularów z soczewkami
demonstracyjnymi (tymczasowe soczewki okularowe): Okulary nie mogą
zostać zwrócone, jeśli nie były używane zgodnie z instrukcją obsługi lub
zostały uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwego obchodzenia się z
nimi. Ponadto nie można reklamować okularów uszkodzonych w wyniku wystawienia
na działanie ekstremalnych temperatur (np. rozgrzany samochód, grzejnik itp.)
lub agresywnych substancji (kosmetyki do włosów, woda morska itp.). Zwroty nie
są przyznawane za okulary uszkodzone mechanicznie w wyniku niewłaściwej
pielęgnacji lub za okulary, które zostały nieprawidłowo naprawione przez
stronę trzecią. Kupujący przyjmuje również do wiadomości, że w
przypadku zakupu oddzielnej oprawy okularowej Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za uszkodzenia oprawy spowodowane niewłaściwym szlifowaniem
soczewek okularowych osób trzecich. Zwracane okulary powinny być wysłane w
oryginalnym opakowaniu, wraz ze ściereczką.
Reklamacja zamówienia
opłaconego bonem podarunkowym W przypadku reklamacji zamówienia
opłaconego bonem, kwota opłacona bonem jest zwracana w formie uznania konta
klienta Kupującego, który zastosował bon. Jeżeli zakup został opłacony
bonem oraz środkami finansowymi (dopłata), Kupujący może zdecydować o
sposobie zwrotu dopłaty (na konto bankowe Kupującego lub również w formie
uznania konta klienta).
Skargi dotyczące naszej strony internetowej i
jej zawartości
Firma Alensa zastrzega sobie prawo do zmiany treści
witryny w dowolnym momencie. Naszym celem jest dostarczenie naszym klientom
aktualnych informacji, ale nie ponosimy odpowiedzialności za błędy w treści,
które mogą się pojawić na stronie w wyniku niecelowej pomyłki lub błędu w
tłumaczeniu. Dotyczy to również problemów technicznych spowodowanych
złośliwymi atakami lub oprogramowaniem (wirusy, hakerzy itp.). Jeśli
znajdziesz jakiekolwiek problemy z naszą witryną internetową lub jej
treścią, prosimy o poinformowanie działu obsługi klienta, abyśmy mogli
rozwiązać te problemy.
Komentarze zamieszczane przez klientów na
naszej stronie internetowej nie stanowią komentarzy, opinii i stanowisk sklepu
Alensa.pl i należy je traktować jako subiektywne. Uwagi takie nie mogą być
interpretowane jako wskazówki lub porady w jakikolwiek sposób. Alensa.pl
podejmie próbę edycji, poprawienia lub usunięcia ewentualnych
wprowadzających w błąd lub błędnych informacji. Problematyczne,
niemerytoryczne lub obraźliwe komentarze będą usuwane.
Alternatywne metody rozwiązywania sporów
W
przypadku sporu pomiędzy Kupującym a Sprzedającym, Kupujący ma prawo do
odwołania się od decyzji dotyczącej jego skargi w sytuacji kiedy nie jest
zadowolony ze sposobu rozwiązania sporu lub jeżeli uważa, że naruszono jego
prawa konsumenckie. W takiej sytuacji Konsument może skontaktować się ze
Sprzedającym drogą mailową na: info@alensa.pl. Jeżeli
Sprzedający odmówi podjęcia kroków naprawczych lub nie odpowie na
zgłoszenie w ciągu 30 dni kalendarzowych, konsument ma prawo do złożenia
skargi do jednostki Alternative Dispute Resolution (ADR) zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja
2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz
zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie
w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
Punkt dostępu dla konsumentów
i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych
niniejszym rozporządzeniem jest interaktywną stroną internetową, do której
możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach
urzędowych instytucji Unii. Platforma jest dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Definicja „konsumenta” powinna obejmować osoby fizyczne, których
działania nie mają związku z ich działalnością handlową, gospodarczą,
rzemieślniczą lub wykonywaniem wolnego zawodu. Jeśli jednak umowa zostaje
zawarta w celu częściowo związanym z działalnością gospodarczą danej
osoby, a częściowo niemającym takiego związku (umowy o dwojakim celu), a cel
związany z działalnością gospodarczą jest na tyle ograniczony, że nie ma
charakteru przeważającego w ogólnym kontekście umowy, osobę taką należy
również uznać za konsumenta. Dyrektywa ma zastosowanie do postępowań
mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie krajowych i transgranicznych
sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umów sprzedaży lub
umów o świadczenie usług między przedsiębiorcą mającym siedzibę w Unii a
konsumentem mającym miejsce zamieszkania w Unii, poprzez interwencję podmiotu
ADR, który proponuje lub narzuca rozwiązanie bądź doprowadza do spotkania
stron w celu ułatwienia polubownego rozstrzygnięcia.
Aby natychmiast utworzyć wniosek online z
konta klienta, wystarczy kliknąć TUTAJ .
Zgodnie z prawem UE każdy ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od
otrzymania towaru. W naszym sklepie można odstąpić od umowy w ciągu 30 dni.
W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący musi przestrzegać następujących
warunków:
Zwracany towar musi być kompletny
Towar nie może
być uszkodzony lub używany. Oryginalne opakowanie nie może być otwarte.
Jeśli konsument otwiera oryginalne opakowanie, wówczas produkt nie może być
ponownie sprzedany ze względów bezpieczeństwa i hygieny. Otwarty produkt nie
może być zwrócony. Zastrzeżenie to nie obejmuje okularów
przeciwsłonecznych i oprawek. Jeśli chcą Państwo zwrócić lub wymienić
okulary przeciwsłoneczne lub oprawki w ciągu 30 dni od daty otrzymania towaru,
wymagamy zwrotu kompletnego produktu, pudełka na okulary, zewnętrznego
opakowania, wkładek, ściereczek do czyszczenia i wszelkich naklejek
identyfikacyjnych. Produkt jest uważany za niekompletny bez tych wszystkich
przedmiotów i zwrot nie będzie uznany. Dziękujemy za zrozumienie.
Soczewki korekcyjne do okularów są produkowane w oparciu o specyficzne
indywidualne wymagania i dlatego nie kwalifikują się do zwrotu. Tylko oprawki
kwalifikują się do możliwego zwrotu. Warunki te obowiązują od momentu
złożenia i opłacenia zamówienia , uwzględniając również okres w
którym okulary nie zostały jeszcze wysłane.
Nie dotyczy aktualnej Letniej
Promocji Marketingowej – „Gwarancja 100% zwrotu pieniędzy przy zakupie
okularów przez Internet!”. Warunki promocji: Prawo odstąpienia od
umowy przysługuje w ramach Letniej Promocji „100% gwarancja zwrotu pieniędzy
przy zakupie okularów przez Internet!”. Kupujący może skorzystać z
możliwości odstąpienia od umowy przy zakupie dowolnego rodzaju okularów oraz
towarów, które zostały spersonalizowane zgodnie z życzeniem Kupującego (np.
wykonane na zamówienie okulary korekcyjne wraz z soczewkami) dwa razy w roku i
zwrócić taki towar w terminie 30 dni, zgodnie z postanowieniami regulaminu.
Alensa zastrzega sobie prawo do odmowy odstąpienia od umowy kupna dowolnego
rodzaju okularów oraz towarów, które zostały spersonalizowane przez
Kupującego, jeżeli Kupujący odstąpi od umowy więcej niż dwa razy w ciągu
jednego roku kalendarzowego.
Wymagane dokumenty
Proszę
załączyć dowód zakupu wystawiony przez Alensa.pl, jego kopię lub numer
zamówienia. Nie zapomnij w razie potrzeby podać numeru konta bankowego.
Towary muszą być zwrócone w oryginalnym stanie
Prosimy o
przesyłanie zwrotów w twardym, kartonowym pudełku, a nie w kopercie (nawet
jeśli jest to koperta wzmocniona). Jeśli przesyłka ulegnie zniszczeniu w
trakcie transportu, nie mamy obowiązku jej akceptowania. W przypadku
odstąpienia od umowy, jeśli Kupujący przestrzega powyższych warunków,
otrzyma pełną kwotę zwrotu wraz z oryginalnymi kosztami wysyłki. Nabywca
pokrywa tylko koszty poniesione w związku z odesłaniem towaru. Zwrot zostanie
zwrócony na konto klienta w ciągu 2-10 dni od otrzymania zwróconego towaru w
stanie nadającym się do ponownej sprzedaży.
Koszty i procedura
zwrotów
Jeśli zostaną spełnione wszystkie niezbędne warunki,
kupującemu zostaną zwrócone wszystkie opłaty. Za koszty zwrotu jest
odpowiedzialny Kupujący. Kupujący może skorzystać z bezpłatnych zwrotów.
Jest to możliwe tylko po utworzeniu wniosku online z konta klienta. Dokładne
instrukcje można znaleźć TUTAJ.
W przypadku odstąpienia od umowy zakupu zamówienia opłaconego bonem,
kwota opłacona bonem jest zwracana w formie uznania rachunku klienta
Kupującego, który wykorzystał bon. Jeżeli zakup został opłacony bonem i
środkami finansowymi (doładowanie), Kupujący może zdecydować, w jakiej
formie chce zwrócić doładowanie (na konto bankowe Kupującego czy również w
formie uznania konta klienta).
Polityka
prywatności
Ochrona i przetwarzanie danych osobowych jest regulowane
przez tę politykę
prywatności .
Rezygnacja z konta klienta Żądanie
usunięcia konta klienta Kupujący przesyła Sprzedawcy na adres e-mail info@alensa.pl. Kupujący może
także zażądać usunięcia konta klienta u Agenta za pośrednictwem adresu
e-mail dpo@alensa.eu.
Konto zostanie usunięte po zakończeniu wszystkich transakcji. Okres 30 dni od
otrzymania ostatniego zakupu będzie utrzymany na wypadek prawnego odstąpienia
od umowy kupna. Po tym okresie wszelkie dane osobowe Kupującego zostaną
usunięte, jeżeli nie będą już potrzebne do celu, dla którego zostały
zebrane lub jeżeli ich przechowywanie jest niezgodne z prawem. Wyjątkiem jest
minimalna ilość niezbędnych danych, które należy zachować ze względów
prawnych (np. dla celów księgowych). Po upływie ustawowego okresu dane te
również zostaną całkowicie usunięte.
Polityką Prywatności
Ochrona i Przetwarzanie Danych Osobowych
1. Administrator
Administratorem Twoich danych osobowych jest Alensa s.r.o., zarejestrowana pod
adresem Českomoravská 2408/1a, Praha 9 – Libeň, 190 00, numer
identyfikacyjny: 27179681, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Rady Miejskiej w
Pradze, sekcja C, 102359 (dalej zwana “administrator”).
2.
Kategorie Danych Osobowych
Alensa s.r.o. przetwarza potrzebne dane
osobowe na podstawie Artykułu 6, część 1.(b) Rozporządzenia (EU) 2016/679
Parlamentu Europejskiego i Rady, które są niezbędne do zawarcia umowy z
Alensa s.r.o., obejmujące:
Imię
Nazwisko
Adres
e-mail
Numer telefonu
Adres dostawy
Adres do
faktury
Numer konta
Indywidualna recepta optyczna, w tym
moc/sfera, krzywa bazowa (BC), średnica (DIA), oś, cylinder (CYL), addycja
(moc dodana, ADD), rodzaj soczewki lub marka
Zdjęcie cyfrowe
aktualnej recepty na soczewki kontaktowe
Ponadto przetwarzamy dane
takie jak:
Komunikację pomiędzy administratorem a klientem
Dane dotyczące zachowania na stronach internetowych zarządzanych przez
Alensa, s.r.o.
Zdjęcia przedstawiające klienta w założonych
okularach (potrzebne do sprawdzenia jakość wieloogniskowych soczewek
okularowych)
3. Czas przetwarzania
Zgodnie z
właściwymi przepisami prawa, dla celów świadczenia usług i w celu
zachowania umowy oraz przyszłego zastosowania i ochrony praw i obowiązków
stron, dane osobowe dla powyższych celów będą przechowywanie i przetwarzanie
przez okres 10 lat od ostatniej umowy, chyba, że jest inaczej wymagane przez
prawo w celu zachowania wykonania ostatniej umowy przez dłuższy okres.
Przetwarzanie wspomnianej powyżej jest możliwe na podstawie Artykułu 6,
część 1. (b) Rozporządzenia (EU) 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady:
„przetwarzanie danych potrzebnych do wykonania umowy dla której właściciel
danych jest stroną lub w celu podjęcia kroków na żądanie właściciela
danych przez przystąpieniem do umowy”.
Zdjęcia służą tylko do
podglądu oraz oceny jakości. Są usuwane po zakończeniu kontroli jakości.
4. Przekazywanie danych osobowych stronom trzecim
O ile nie
wymaga tego prawo, Alensa s.r.o. nie ujawni Twoich danych osobowych osobom
trzecim. Alensa s.r.o. oświadcza, że wszystkie dane osobowe są poufne i nie
będą ujawniane osobom trzecim. Niektóre wyjątki obejmują:
Przewoźnicy, dostawcy i punkty odbioru przesyłek - tylko dane osobowe
niezbędne do dostarczenia towarów, rozpatrzenia reklamacji lub obsługi
zwrotów zostaną ujawnione naszym partnerom dostawczym.
Dostawcy
usług ratingowych - ujawniane są tylko dane osobowe wymagane do wystawienia
oceny.
Dostawcy bramek płatniczych - ujawniane są tylko dane
osobowe wymagane do opłacenia zamówienia.
Inne sposoby
wykorzystania Twoich danych osobowych obejmują:
Dostawcy
usług analitycznych i marketingowych oraz oprogramowanie - w celu
spersonalizowania ofert i odpowiedniego kierowania reklam.
Dostawca
oprogramowania do komunikacji e-mailowej i SMS-owej - do celów komunikacyjnych,
umożliwione za pomocą opcji opt-ins.
Media społecznościowe -
komunikacja, wtyczki i łączenie kont.
Narzędzia i dostawcy obsługi
klienta - w celu ułatwienia obsługi klienta i komunikacji..
Dostawcy
i dostawcy usług w chmurze.
Organy publiczne, finansowe i prawne - w
celu zajmowania się prawami i obowiązkami prawnymi.
Administrator nie zamierza przekazać Twoich danych osobowych do państwa
trzeciego (kraju spoza UE) ani do jakichkolwiek organizacji międzynarodowych.
5. Komunikacja Marketingowa
Wiadomości handlowe mogą być
wysyłane na adres e-mail przez Alensa s.r.o. Ta procedura jest dozwolona przez
Act No. 480/2004 Coll. Artykuł 7, część 3 usług społeczeństwa
informacyjnego, chyba że zdecydujecie się na rezygnację w przyszłości.
Jeśli w dowolnym czasie zdecydujesz, że nie chcesz już otrzymywać naszych
e-maili, proszę skorzystać z linku do rezygnacji, znajdującego się w każdym
e-mailu z newsletterem lub opcji rezygnacji na swoich koncie na naszej stronie
internetowej. Alensa s.r.o. przechowa adres e-mail przez trzy lata od ostatniej
umowy.
6. Prawa Właścicieli Danych
Możesz zaktualizować
swoje dane w każdej chwili, logując się na swoje konto klienta. Na podstawie
warunków zawartych w regulacjach, masz następujące prawa:
żądać od administratora dostępu do swoich danych
informacji na
jakie dane są przetwarzane
aktualizowania i poprawiania swoich danych
osobowych
usunięcia swoich danych osobowych (chyba, że takie
usunięcie danych osobowych jest sprzeczne z tym artykułem oraz uzasadnionym
interesem Alensa s.r.o.)
ograniczenia przetwarzania danych
osobowych
sprzeciwieniu się przetwarzaniu swoich danych osobowych
Konto klienta Warunkiem zawarcia umowy kupna jest
rejestracja klienta.Bez założenia Konta Użytkownika (rejestracji) nie ma
możliwości dokonania zakupu..Konto Klienta może zostać usunięte na wniosek
Klienta. Żądanie prosimy wysłać na info@alensa.pl lub dpo@alensa.eu.
Jeśli
masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące używania lub
przetwarzania swoich danych osobowych, możesz skontaktować się z nami przez
e-mail: GDPR@alensa.eu, lub
skontaktować się z Biurem Ochrony Danych Osobowych.
7. Cookies
Nasz strona internetowa używa ciasteczek aby nasza strona była
odpowiednia, interesująca i przyjazna dla użytkownika. Ciasteczka są małymi
plikami przechowywanymi na twoim komputerze, smartfonie lub innym urządzeniu i
są używane przez twoją przeglądarkę internetową.
Używamy
ciasteczek dla poniższych celów:
żeby zapamiętać twoje dane
logowania
dla prawidłowego działania koszyka z zakupami
dostępu do twojej historii przeglądania żeby zaprezentować Ci
odpowiednie oferty
żeby poprawić naszą stronę przez monitorowanie
odwiedzin, aktywności i różnych funkcji na stronie
Niektóre
ciasteczka zbierają informacje, które później są wykorzystywane przez
strony trzecie, i te ciasteczka stron trzecich bezpośrednio wspierają naszą
działalność reklamową. Na przykład, informacje o produktach zakupionych na
naszej stronie mogą być wyświetlone przez agencję reklamową jako część
wyświetlania i dostosowania internetowych bannerów reklamowych na twojej
wybranej stronie. Jednakże, nie możesz być personalnie zidentyfikowany przez
te dane.
Ciasteczka używana na naszej stronie internetowej mogą być
podzielone na dwa typy. Ciasteczka sesji są usuwane po zakończeniu wizyty na
naszej stronie. Trwałe pliki ciasteczek są przechowywane dłużej na twoim
urządzeniu lub do czasu ich ręcznego usunięcia (okres przechowywania
ciasteczek na twoim urządzeniu zależy od ustawień ciasteczek i ustawień
przeglądarki). Ciasteczka mogą być również podzielone na funkcjonalność.
Ciasteczka analityczne pomagają nam ulepszyć korzystanie z naszej strony przez
zrozumienie jak ludzie z niej korzystają; ciasteczka konwersji pomagają nam
analizować wyniki kanałów sprzedaży; ciasteczka trakujące, które w
połączeniu z ciasteczkami konwersji pomagają nam analizować wyniki kanałów
sprzedaży; ciasteczka remarketingu umożliwiają nam spersonalizować
zawartość reklam i ich właściwe skierowanie; oraz podstawowe ciasteczka,
które są ważne dla podstawowej funkcjonalności strony internetowej.
Wszystkie ciasteczka wykorzystywane przez nasz serwer są używane zgodnie z
aktualnymi przepisami UE dotyczącymi ciasteczek.
Możesz usunąć
ciasteczka w dowolnym czasie, ale robiąc to stracisz wszystkie informacje,
które umożliwiały Ci szybszy i efektywniejszy dostęp do naszej strony.
Upewnij się, że twoja przeglądarka internetowa jest aktualna i sprawdź w
pomocy i instrukcjach twojej przeglądarki jeśli nie wiesz jak zmienić
ustawienia prywatności.
Odrzucenie ciasteczek
Korzystanie z ciasteczek jest częścią twojej przeglądarki. Większość
przeglądarek automatycznie akceptuje ciasteczka. Możesz odrzucić ciasteczka
korzystając ze swojej przeglądarki lub ograniczyć je do wybranych typów.
Na niżej wymienionych stronach możesz znaleźć informacje dotyczące
przeglądarek i ustawień preferencji ciasteczek oraz inną dokumentację
przeglądarki:
Wyświetlamy
zawartość, która łączy się ze stronami internetowymi stron trzecich. Nie
odpowiadamy prywatność i zawartość za strony internetowe stron trzecich.
Jeśli klikniesz w link strony trzeciej, proszę pamiętaj, że opuszczasz
naszą stronę i dane osobowe, które udostępnisz nie będą chronione przez
tą politykę. Przeczytaj uważnie politykę prywatność tamtej firmy żeby
upewnić się jak zbierają i przetwarzają dane osobowe.
9. Ochrona
danych
Ochrona danych jest dla nas bardzo ważna, dlatego
zastosowaliśmy odpowiednie fizyczne, elektroniczne i zarządzające środki
żeby chronić i zabezpieczyć dane zebrane poprzez naszą stronę internetową.
Jednakże, chcemy przypomnieć, że przekazywanie danych przez internet jest
robione na własne ryzyko.
10. Zmiany w tej Polityce Prywatności
Jakiekolwiek zmiany w przetwarzaniu danych osobowych będą dostępne na tej
stronie. Regularnie sprawdzamy naszą zgodność z Polityką Prywatności, w
szczególności żeby była zgodna z nowymi prawami i regulacjami dotyczącymi
ochrony danych.
11. Kontakt z Nami
W przypadku jakichkolwiek
pytań dotyczących tej polityki, prosimy kontakt z naszym działem obsługi
klienta przez adres podany poniżej lub przez e-mail: gdpr@alensa.eu.