Dziękujemy za odwiedzenie strony Alensa.pl.
Sklep Alensa.pl jest częścią firmy Alensa, która jest dystrybutorem
oryginalnych soczewek kontaktowych w Europie. Na tej stronie znajdą Państwo
odpowiedzi na wszystkie zagadnienia związane z naszym regulaminem i zasadami
sprzedaży, na które zgadzają się Państwo dokonując zakupu w naszym
sklepie. Finalizując zakup w sklepie Alensa.pl zobaczą Państwo pole
wyboru, poprzez jego zaznaczenie wyrażają Państwo zgodę na warunki
regulaminu sklepu Alensa.pl. Więcej informacji mogą Państwo znaleźć na
różnych stronach informacyjnych znajdujących się na pod naszym adresem www.alensa.pl. Alensa.pl zastrzega sobie
prawo do odnoszenia się do informacji zawartych na tych stronach i zakłada,
że użytkownik się z nimi zapoznał i je zrozumiał.
Spis
zagadnień
Postanowienia wstępne
Regulamin zamieszczony poniżej dotyczy
zakupów na stronie Alensa.pl.
Regulamin ten
definiuje stosunek pomiędzy Kupującym a Sprzedającym. Wszystkie stosunki
umowne podlegają prawu Republiki Czeskiej. Jeśli stroną umowy jest osoba
fizyczna, wszystkie relacje, które nie są uregulowane niniejszym regulaminem
reguluje kodeks cywilny Republiki Czeskiej (ustawa nr 89/2012 Coll.) oraz ustawa
o ochronie praw konsumenta (ustawa nr 634/1992 Sb.). Jeżeli strona zawierająca
umowę jest podmiotem prawnym, wszystkie relacje, które nie są zdefiniowane w
niniejszym dokumencie podlegają pod czeski kodeks handlowy (ustawa nr 513/1991
Sb.).
Zgodnie z Elektronicznym Spisem Aktów
Sprzedaży, sprzedawca jest zobligowany wydać kupującemu paragon lub fakturę.
Równocześnie sprzedający jest zobligowany do przesłania informacji o
wysokości wydanego rachunku do odpowiedniego organu administracji podatkowej. W
przypadku trudności natury technicznej – najpóźniej w ciągu 48 godzin.
Rejestracja i działanie naszego sklepu internetowego
Wszystkie produkty i usługi są dostarczane przez
naszego głównego operatora czeską firmę Alensa s.r.o. Nasze centrum
logistyczne znajduje się w Republice Czeskiej. Nasza strona Alensa.pl jest
prowadzona przez firmę Alensa s.r.o., zarejestrowaną pod adresem:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praga 9
NIP: CZ27179681
Znak handlowy “Alensa”, cała
zawartość strony internetowej, wszystkie materiały promocyjne publikowane
przez markę “Alensa” są własnością naszego głównego operatora firmę
Alensa s.r.o i są pod ochroną praw autorskich.
Korzystanie z naszej strony internetowej i naszych promocji
Klienci mają prawo korzystać z naszej strony zarówno jako
goście, jak i zarejestrowani użytkownicy. Klienci są zobligowani do używania
naszej strony w sposób odpowiedzialny i poprawny oraz zgodny z naszym
regulaminem. W przypadku nadużyć, Alensa zastrzega sobie prawo do
tymczasowego, bądź permanentnego zablokowania użytkownika, tym samym
uniemożliwiając mu możliwość korzystania ze sklepu i innych
usług.
Prawidłowe korzystanie z naszej strony
Alensa.pl zezwala użytkownikom na korzystanie ze swojej strony
internetowej jedynie w sposób zgodny z prawem - korzystanie ze strony musi
następować zgodnie prawem lokalnym, narodowym i międzynarodowym - działania
na szkodę firmy, oszustwa, niedozwolona reklama w jakiejkolwiek formie są
zabronione - zabronione są treści o charakterze seksualnym oraz te, które są
nienawistne, obraźliwe, agresywne, dyskryminacyjne, nękające kogokolwiek w
jakikolwiek sposób itp. - korzystanie przy użyciu fałszywej tożsamości jest
niedozwolone
Użytkownicy mogą swobodnie
umieszczać komentarze na naszej stronie. Jednak komentarze nie mogą naruszać
naszej reputacji ani reputacji innych, ani nie mogą wprowadzać w błąd lub
nękać innych użytkowników.
Przepisy dotyczące rabatów
Nasz program partnerski (system zniżek dla znajomych)przestał obowiązywać,
ponieważ został zakończony w dniu 31.12.2018. Jakikolwiek uzyskany kredyt
zgodnie z warunkami programu będzie ważny do momentu jego wykorzystania.
Aby zapobiec niewłaściwemu użyciu, w danym momencie można aktywować
tylko jeden kod promocyjny. Zniżek i kodów nie można ze sobą łączyć. Aby
sprawdzić, który kod został aktywowany lub zastąpić aktywny kod innym kodem
promocyjnym, po prostu przejdź do pola „Kod promocyjny" w koszyku.
Produkty już zdyskontowane nie kwalifikują się do dalszych rabatów, w tym
także zestawy promocyjne. Zdyskontowany produkt można zidentyfikować za
pomocą przekreślonej ceny, zastąpionej obniżoną ceną. Nie można stosować
kodów promocyjnych ani dodatkowych rabatów do tego rodzaju produktów.
Kredyt (bonusowe pieniądze do wykorzystania przy następnych zamówieniach w
naszym sklepie) zostanie dodany do Twojego konta i zostanie automatycznie
odliczony od Twojego następnego zamówienia, które spełni minimalną
wymaganą kwotę. Kredyt nie może być zamieniony na zwrot pieniędzy.
Przestępstwa kryminalne i nadużycia techniczne
Użytkownikom surowo zabrania się wprowadzania do naszej
witryny wirusów lub innego zabronionego technologicznie oprogramowania oraz
podejmowania wszelkich form ataków cyfrowych w naszej witrynie lub na naszych
serwerach. Te formy nadużycia są uważane za przestępstwa i zostaną
zgłoszone władzom. W przypadku takiego naruszenia Alensa będzie w pełni
współpracować z władzami i dostarczy im wszystkich informacji wymaganych do
pełnego osądzenia zgodnie z prawem.
Alensa nie
będzie ponosić odpowiedzialności w przypadku, gdy nasza witryna ucierpi na
skutek działania złośliwego oprogramowania lub ataków cyfrowych.
Umowa kupna
Umowa kupna
zostaje uznana za zawartą, gdy Kupujący potwierdzi swoje zamówienie w
formularzu zamówienia dostępnym online. Poprzez złożenie zamówienia z
Alensa.pl, Kupujący przyznaje, że zapoznał się z regulaminem i że go
akceptuje. Dokonując zakupu i zaznaczając akceptację warunków regulaminu,
Kupujący potwierdza, że przeczytał i zrozumiał nasze warunki oraz, że jest
w wieku zgodnym z prawem, aby zawrzeć wiążącą umowę oraz, że posiada
ważną receptę na soczewki, które są zamawianie. Niniejszym potwierdza,
że dostarczone informacje są ważne i dokładnie zgodnie z zaleceniami
specjalistów. Potwierdza również, że zgodnie z wymogami polskiego prawa Jego
recepta ma mniej niż 12 miesięcy. Klient wyraża zgodę na skontaktowanie się
z okulistą w celu zweryfikowania informacji na recepcie, jeśli to konieczne.
Rozumie również, że jest odpowiedzialny za regularne badania oczu i
otrzymanie aktualnej recepty. Firma Alensa.pl nie ponosi odpowiedzialności za
jakiekolwiek konsekwencje w wyniku odchylenia od recepty.
Dowód zakupu i
notatki na fakturze
Jeśli Kupujący nie
wspomina wyraźnie w polu "Uwaga dla Sprzedawcy", że wymaga drukowanego dowodu
zakupu i ulotki dołączonej do opakowania, zgadza się, że będą dostarczane
wyłącznie w formie elektronicznej. Faktury można pobrać z profilu
użytkownika na stronie Alensa.pl w "Moje zamówienia" po wysłaniu zamówienia.
Dodatkowo fakturę można uzyskać kontaktując się z biurem
obsługi klienta. Nabywca ma możliwość wyróżnienia adresu dostawy i adresu
wystawionego na fakturze. Jest to możliwe poprzez wypełnienie odpowiednich
pól w formularzu zamówienia. Jeśli ten wymóg zostanie spełniony, informacje
te znajdą się na fakturze.
Adres firmy
Alensa na dowolnej fakturze będzie zawsze adresem naszego głównego operatora.
Nie ma możliwości zmiany adresu na adres lokalny. Każda faktura zostanie
opatrzona datą w dniu wysłania zamówienia i nigdy w dniu złożenia
zamówienia. Data na fakturze nie może być zmieniona przez firmę Alensa.
Możliwe jest natomiast umieszczenie dodatkowych informacji na fakturze, na
przykład datę urodzenia lub imię dziecka. Aby jednak umieścić ten rodzaj
informacji, kupujący jest odpowiedzialny za wpisanie jej w polu "Uwaga dla
Sprzedawcy" przy składaniu zamówienia. Firma Alensa nie przewiduje
możliwości poprawiania faktur.
Firma
Alensa wystawia jedną fakturę do każdego zamówienia. Jeśli kupujący
wymaga więcej niż jednej faktury, może ją uzyskać dokonując osobnego
zamówienia.
Płatności i ceny
Bon podarunkowy
(zwany dalej "Bonem") wydany przez Sprzedawcę jest wart kwotę podaną na
bonie. Bon ma formę elektroniczną w formacie PDF, który Kupujący otrzyma
drogą mailową po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy. Każdy
Voucher posiada unikalny kod, jest ograniczony czasowo i może być zrealizowany
tylko w sklepie internetowym Alensa.pl. Bon nie może być wymieniony na
pieniądze. Niewykorzystany bon nie może być wymieniony na inny ani
zrekompensowany w żaden inny sposób. W przypadku anulowania, reklamacji lub
odstąpienia od umowy kupna zamówienia opłaconego bonem, kwota opłacona bonem
jest zwracana w formie uznania konta klienta Kupującego, który zrealizował
bon.
Ostrzeżenie:
Bon może być opłacony wyłącznie za pomocą
transakcji bezgotówkowej.
Bon nie może być opłacony za pobraniem lub
kredytem klienta.
W celu ukończenia
zamówienia możesz wybrać jedną z następujących metod
płatności
- Przelewy24
- Przelew bankowy: Numer konta i informacje
potrzebne do wykonania przelewu zostaną przesłane po dokonaniu
zamówienia
- Karta kredytowa: Mastercard, Visa, Discover lub American
Express
- PayPal
- Płatność bonem
upominkowym
Bezpieczne płatności
Wszystkie płatności zostaną wykonane w sposób
bezpieczny. Twoje dane osobowe będą wykorzystywane wyłącznie do ustalenia
płatności i nie będą przekazywane osobom trzecim.
Płatności
online
Jeśli zdecydujesz się płacić
online kartą kredytową lub debetową, zostaniesz przekierowany na bezpieczną
stronę naszego partnera, gdzie możesz podać swoje dane, aby zrealizować
płatność. Wszystkie wprowadzone tutaj informacje są bezpiecznie szyfrowane.
Pamiętaj, że ten bezpieczny link do płatności jest aktywny tylko przez
ograniczony czas. Jeśli upłynął czas, musisz uzyskać dostęp do Twojego
zamówienia za pośrednictwem osobistego konta w naszej witrynie internetowej i
spróbować zapłacić ponownie. Jeśli wybierzesz opcję PayPal jako metodę
płatności, zostaniesz skierowany do bezpiecznej strony płatności PayPal. W
przypadku zwrotów na konto klienta, będą one wykonywane
automatycznie.
Płatność poprzez przelew bankowy
Jeśli zdecydujesz się na przelew bankowy,
informacje dotyczące przelewu prześlemy Ci po dokonaniu zamówienia. Te
informacje są również dostępne w e-mailu z potwierdzeniem otrzymanym po
złożeniu zamówienia. Należy pamiętać, że czas księgowania opłat może
trwać do 2 dni roboczych. Twoje zamówienie zostanie wysłane dopiero po tym,
jak przelane środki zostaną zweryfikowane przez nasz dział księgowy. Jeśli
chcesz zminimalizować potencjalne opóźnienia, możesz wysłać nam
potwierdzenie płatności wydane przez bank. Możesz je wysłać w formacie PDF
na nasz adres e-mail: info@alensa.pl.
Dane do przelewu bankowego:
Alensa.pl.
Citi Handlowy (Bank Handlowy S.A.)
Numer konta: 71 1030 1508 0000
0008 1853 3000
IBAN: PL71 1030 1508 0000 0008 1853 3000
BIC:
CITIPLPXXXX
W tytule przelewu prosimy
podać numer zamówienia. W przypadku wszelkiego rodzaju zwrotów, Kupujący
jest zobowiązany dostarczyć Sprzedającemu wszystkie niezbędne informacje
potrzebne do dokonania zwrotu na jego konto.
Płatność bonem
upominkowym
Płatność bonem upominkowym
jest możliwa tylko w przypadku bonu zakupionego w sklepie internetowym
Alensa.pl. Każdy bon posiada unikalny kod i jest ograniczony czasowo.
Wybierając płatność bonem, Kupujący musi wpisać unikalny kod z bonu w polu
"Kod rabatowy" w sekcji "Koszyk" podczas składania zamówienia. Bon może być
zrealizowany tylko za jednorazowy zakup, w pełnej wysokości. Jeżeli wartość
zakupu przekroczy wartość bonu, Kupujący zapłaci jedynie różnicę.
Zapłata pozostałej kwoty podlega warunkom transakcji, patrz Opcje płatności.
Bon może być wykorzystany do zapłaty za dowolne towary lub usługi oferowane
przez sklep internetowy.
W przypadku braku akceptacji przesyłki
opłaconej bonem, przesyłka jest zwracana do Sprzedawcy. Sprzedawca anuluje
zamówienie Kupującego, a cena zakupu zostanie zwrócona. W tym przypadku kwota
bonu jest zwracana na konto klienta Kupującego w formie kredytu. Jeśli zakup
został opłacony bonem i środkami (doładowanie), Kupujący może zdecydować,
w jakiej formie chce zwrócić doładowanie (na konto bankowe Kupującego czy
również jako uznanie konta klienta).
Ceny w sklepie Alensa.pl
Wszystkie ceny podane w sklepie Alensa.pl zawierają
podatek VAT. Wszystkie zniżki i promocje są ważne tak długo, jak określone
jest to na stronie Alensa.pl. Operator zastrzega sobie prawo do korekty ceny
produktów przed wysyłką, jeśli okaże się, że produkty zostały
zaoferowane w nieprawidłowej cenie. W takim przypadku klient musi zostać
poinformowany o prawidłowej cenie i musi wyrazić zgodę na korektę ceny. W
przeciwnym razie umowa kupna nie zostanie zawarta, a zamówienie zostanie
anulowane przez operatora.
Alensa zastrzega
sobie prawo do zmian ceny zależnie od rynku, konkurencji, wymagań producenta
itd.
Problemy z płatnością
- W przypadku problemów z płatnością prosimy
najpierw sprawdzić w swoim banku, bądź koncie PayPal czy płatność została
zaakceptowana czy też odrzucona. - Jeśli Twoja płatność zakończyła się
pomyślnie, ale nie pojawia się w naszym systemie, skontaktuj się z nami pod
adresem: info@alensa.pl, a my
potwierdzimy płatność w naszym dziale księgowości. - Jeśli masz problemy z
stroną płatności, spróbuj otworzyć konto Alensa.pl z innej przeglądarki
lub urządzenia.
Koszty dostawy
Płatność gotówką
w punkcie odbioru
Najlepsza dostawa na
adres
Informacja:
- Cena wysyłki zawiera podatek
VAT
- Każda cena jest końcowa bez względu na sposób zapłaty i
zawiera pakowanie i wysyłkę
- Koszt dostawy jest taki sam niezależnie
od wielkości i wagi przesyłki
- Wysyłka zostanie zrealizowana po
zakończeniu płatności
Darmowa wysyłka w Alensa.pl
Alensa zapewnia darmową wysyłkę
dla zamówień powyżej 169 zł. Wyjątkiem są zamówienia za pobraniem, w ich
przypadku, jeśli zamówienie wynosi powyżej 169 zł, naliczana jest opłata 6
zł. Darmowa wysyłka zostaje aktywowana automatycznie po przekroczeniu tej
kwoty i nie wymaga używania żadnych dodatkowych kodów.
Alensa.pl od czasu do czasu, oferuje również
specjalne promocje obejmujące darmową wysyłkę. Zasady tych promocji są
określane na naszej stronie, w mediach społecznościowych lub w kampaniach
e-mailowych. Czas trwania i warunki uczestnictwa w tych promocjach są tam jasno
określone i muszą być przestrzegane przez kupujących.
Wysyłka poza
terytorium Polski
Alensa.pl nie oferuje
wysyłki poza terytorium Polski. Mogą zato Państwo skorzystać z naszych
sklepów w innych krajach: www.alensa.eu
Wysyłka po płatności
Alensa.pl wysyła tylko te zamówienia,
za które otrzymaliśmy płatność (z wyjątkiem wysyłek za pobraniem).Proszę
wziąć pod uwagę fakt, że płatności tradycyjnym przelewem bankowym mogą
księgować się dłużej niż inne.W tym przypadku wysyłka możne nastąpić
1–2 dni później. Jeżeli zależy Państwu na czasie, prosimy o przesyłanie
potwierdzenia przelewu na nasz adres e-mail. Więcej na ten temat mogą Państwo
przeczytać na stronie z informacjami o
metodach płatności.
Niektóre parametry
soczewek kontaktowych, ze względu na ich rzadkość, mogą być niedostępne w
magazynie w momencie zakupu. Alensa zarezerwuje te soczewki dla klienta i
natychmiast je zamówi od producenta. Płatność jest pobierana w momencie
składania zamówienia, a nie w czasie wysyłki.
Zamówienie towarów, których nie ma na stanie
należy opłacić od razu po jego dokonaniu, w innym przypadku rezerwacja nie
będzie obowiązywała.
Dodatkowe usługi: ubezpieczenie
przesyłki
Za dodatkową opłatą możesz ubezpieczyć swoją
przesyłkę. Niniejsze ubezpieczenie obejmuje przesyłki w przypadku zagubienia
lub uszkodzenia podczas transportu. Oznacza to, że gdy tylko potwierdzimy, że
Twoja przesyłka zaginęła lub została w jakikolwiek sposób uszkodzona,
natychmiast wyślemy nową przesyłkę zawierającą ten sam towar, bez
konieczności wcześniejszego inicjowania długiego protokołu reklamacyjnego
opisanego poniżej. Jeśli Twoje zamówienie zawiera specjalne towary wykonane
na zamówienie, takie jak niestandardowe okulary lub unikalne kombinacje
soczewek, pamiętaj, że ich przygotowanie zajmie więcej czasu.
Dodawanie produktów
do zamówienia
Prosimy o wzięcie pod
uwagę tego, że ze względu na dużo ilość zamówień wychodzących z naszego
magazynu, nie możemy zagwarantować możliwości dodania produktów do
zamówień lub możliwości łączenia zamówień, które zostały
zakończone.
Jeśli chcą Państwo
zmienić lub złączyć już sfinalizowane zamówienia, prosimy o kontakt z
naszym działem obsługi klienta. Nasz pracownik poinformuje Państwa czy
będzie możliwość edytowania zamówienia. Jest to możliwe jedynie w
godzinach pracy biura obsługi klienta między godzinami 8.00-15.30 w dni
robocze. Zamówienie jest uznawane za sfinalizowane w momencie, w którym
zostanie opłacone. Jeśli chcą Państwo coś dodać do zamówienia, będą
musieli Państwo złożyć nowe zamówienie za które zostanie naliczona
standardowa opłata za wysyłkę.
Czas
dostawy
Operator |
Szacowany czas dostawy |
Przesyłkownia | 2–3 dni robocze |
Paczkomaty | 2–3 dni robocze |
Najlepsza dostawa na adres | 2–3 dni robocze |
Kurier DPD | 2–3 dni robocze |
Informacja:
- Zamówienia są wysyłane z magazynu
znajdującego się w Republice Czeskiej.
- Jeżeli zamówienie zostało
złożone przed godziną 11.00 to zostanie wysłane tego samego dnia
- Jeżeli zamówienie zostało złożone po godzinie 11.00 to zostanie
wysłane następnego dnia
- Jeżeli płatność obyła się przy pomocy
przelewu bankowego to następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu wpłaty
- Zamówienia nie są wysyłane w weekendy
- Szacowany czas dostawy
jest liczony od momentu wysyłki, nie od momentu złożenia zamówienia
Śledzenie
przesyłki
Ponieważ Alensa przetwarza
codziennie wiele zamówień, klient jest odpowiedzialny za śledzenie swojej
przesyłki. Otrzymasz numer do śledzenia przesyłki, który pozwala
śledzić przesyłkę online. Pamiętaj jednak, że nasza siedziba mieści się
w Czechach. Z tego powodu kod do śledzenia przesyłki będzie aktywny, dopiero
gdy przesyłka znajdzie się na terenie Polski - zazwyczaj po 24 godzinach (dni
robocze) od momentu wysłania przesyłki z magazynu. Jeśli nie otrzymałeś
tego kodu w wiadomości e-mail potwierdzającej, że Twoje zamówienie zostało
wysłane, musisz skontaktować się z naszym działem obsługi
klienta.
Czas dostawy towarów, których nie ma na stanie
Niektóre soczewki kontaktowe o unikalnych
kombinacjach parametrów mogą nie być dostępne w magazynie. Będziemy je
rezerwować i zamawiać bezpośrednio od producenta. Oznacza to, że będą one
miały dłuższy szacowany czas dostawy. Czas dostawy specjalnych, zamawianych
soczewek kontaktowych, których nie mamy na stanie, zależy od warunków dostawy
naszych dostawców i może trwać od 2-8 tygodni.
Podczas wybierania i zamawiania soczewek
kontaktowych, zostaną wyświetlone informacje o szacowanym czasie wysyłki. Ten
czas może ulec zmianie w zależności od parametrów soczewek.Kupujący jest
zobowiązany do zwrócenia uwagi ile ten czas wyniesie dla parametrów, które
chce zamówić.
Po wybraniu określonych parametrów
zostanie wyświetlony nowy szacunkowy czas wysyłki dla tych parametrów, jak
pokazano powyżej. Proszę pamiętać, że informacja "w magazynie" wskazuje
ogólną dostępność produktu firmy. To niekoniecznie oznacza, że konkretna
kombinacja parametrów jest dostępna w magazynie. Proszę zapoznać się z
przewidywaną datą wysyłki widoczną obok menu rozwijanego w celu dostarczenia
informacji dotyczących konkretnego zamówienia. Wszelkie oczekiwane
opóźnienia w dostawie zostaną ponownie potwierdzone po przejściu na stronę
koszyka zakupów, a następnie w e-mailu z potwierdzeniem zamówienia. Klient
zostanie poinformowany, czy tylko część jego zlecenia jest w magazynie w
chwili potwierdzenia zamówienia, a zamówienie zostanie wysłane tylko wtedy,
gdy wszystkie produkty są dostępne. Alensa ma prawo do dostosowania
dostępności i przewidywanego czasu dostawy po złożeniu
zamówienia.
Zamówienie z produktami, którą są na stanie oraz z
takimi, których nie ma na stanie
Po wybraniu
prawidłowych parametrów każdego z wymaganych produktów i przed finalizacją
i opłaceniem zamówienia klient musi zwrócić szczególną uwagę na szacowany
czas dostawy dla każdego produktu w koszyku.
Mogą zdarzyć się
sytuacje, w których producent ma komplikacje operacyjne i nasze zaopatrzenie
magazynowe nie jest w pełni pokryte. Czas dostawy zawsze zależy bezpośrednio
od warunków naszych dostawców i może trwać kilka tygodni. Do pozycji nie
magazynowych zaliczamy soczewki kontaktowe na zamówienie, soczewki o bardzo
nietypowych parametrach dioptrycznych itp. których fizycznie nie posiadamy na
stanie. Czasy wysyłki są orientacyjne i oparte na najbardziej aktualnym
okresie. Wskazuje on przewidywaną datę wysyłki produktów z naszego magazynu
i jest częścią tabeli, w której Kupujący wpisuje parametry
dioptryczne.
Podgląd danych wysyłkowych:
Poprzez potwierdzenie i
zrealizowanie płatności za zamówienie, klient zgadza się, że całe
zamówienie zostanie wysłane dopiero gdy wszystkie produkty będą dostępne.
Podzielenie zamówienia i wysyłka produktów, które są na stanie, a
później wysyłka produktów, których brakuje, jest możliwa tylko po
opłaceniu dodatkowych kosztów wysyłki (takich samych jak dla nowego
zamówienia).
Problemy z dostawą
Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek
opóźnienia w dostawie spowodowane przez naszych partnerów logistycznych lub
sytuacje pozostające poza naszą kontrolą, takie jak pogoda, święta itd.
Należy pamiętać, że informujemy o szacowanej dacie doręczenia sugerowanej
przez firmy doręczające zamówienia. W rzadkich sytuacjach niektóre paczki
mogą dotrzeć później niż w proponowanych ramach czasowych. Aby zapewnić
jak najkrótszą dostawę, podaj pełne informacje o adresie (nazwa ulicy, numer
domu, kod pocztowy i miasto) oraz numer telefonu, aby nasi partnerzy logistyczni
mogli się z Tobą skontaktować. Gdy zamówienie zostanie wysłane, otrzymasz
numer do śledzenia przesyłki online. Skontaktuj się z nami w przypadku pytań
lub wątpliwości.
Jeżeli paczka nie
zostanie doręczona, to będzie przechowywana na najbliższej poczcie, bądź w
centrum logistycznym. Jeśli nie będzie kontaktu ze strony kupującego to
paczka wróci do nadawcy, lub zostanie zniszczona. Kupujący ponosi
odpowiedzialność za zapewnienie, że paczka zostanie odebrana pod każdym
wskazanym przez dostawcę adresem i za utrzymywanie kontaktu z dostawcą. Za
paczki, które z powodu nieodebrania zostaną zniszczone, sprzedający nie
ponosi odpowiedzialności.
Reklamacja dostawy
Jeżeli paczka zostanie zagubiona lub źle
doręczona, skontaktujemy się z firmą dostarczającą przesyłkę w Państwa
imieniu. W celu rozpoczęcia procedury zwrotu niezbędnę są: 1) podpisane
oświadczenie klienta stwierdzające, że przesyłka nie została odebrana,
przesłane do nas w ciągu 20 dni od domniemanego doręczenia, 2) potwierdzenie
od dostawcy, że paczka została zagubiona lub niedoręczona.
W momencie złożenia oficjalnej reklamacji
zwrócimy Państwu opłatę za zamówienie lub wyślemy nowe zamówienie, w
zależności od tego, które rozwiązanie będą Państwo preferowali.
Alensa.pl nie będzie zwracać kosztów zamówienia ani wysyłać nowych paczek,
podczas gdy obecna paczka jest w tranzycie, aż do momentu oficjalnego uznania
paczki za utraconą przez firmę doręczającą. Jeśli jednak wykupiłeś u
nas ubezpieczenie przesyłki, będziemy mogli od razu nadać nową paczkę i nie
będziesz musiał czekać na rozpatrzenie Twojego roszczenia.
Uszkodzone
paczki
Soczewki kontaktowe i akcesoria są
dostarczane w twardym opakowaniu o wystarczającej wielkości, w celu
zapewnienia dostawy produktów nieuszkodzonych i w dobrym stanie. Jeśli jednak
opakowanie jest uszkodzone w momencie dostawy, prosimy NIE ODBIERAĆ przesyłki
od kuriera i podać przyczynę w protokole dostawy np. "znaczne uszkodzenia
opakowania", "wyciek cieczy" itp. Prosimy o kontakt z nami natychmiast, a
postarmy się rozwiązać ten problem jak najszybciej i wysłać do Państwa
nową paczkę.
Gwarancja i zwroty
Jeśli zakupiony towar, jego opakowanie lub
instrukcje użycia dołączone do produktu zawierają datę wygaśnięcia
zgodnie ze specjalnymi przepisami prawa, okres gwarancji upływa w dniu
wygaśnięcia. Zwykle dostarczamy soczewki kontaktowe z datą ważności
dłuższą niż 24 miesiące. Data ważności jest drukowana na każdym
produkcie i jego opakowaniu. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących tych
terminów prosimy o kontakt z działem obsługi klienta dostępnym pod adresem:
info@alensa.pl.
Wszystkie zwroty muszą spełniać poniższe warunki:
- Zewnętrzne
opakowanie soczewek musi być nieotwarte, nieuszkodzone i w stanie nadającym
się do ponownej
sprzedaży*
- Zwrotom podlegają tylko
kompletne towary zawierające wszystkie elementy.
- Zwrot okularów
korekcyjnych oraz okularów przeciwsłonecznych został opisany
poniżej.
- Każdy zwrot należy zgłosić mailowo na adres info@alensa.pl celem otrzymania
etykiety zwrotnej. W przypadku zwrotów
produktów w przesyłkach
bez oryginalnej etykiety zwrotnej wystawionej przez firmę Alensa, Alensa nie
ponosi za nie odpowiedzialności.
- Produkty zwrócone w okresie
odstąpienia od umowy (w ciągu 30 dni od otrzymania) zostaną w pełni
zwrócone/zrefundowane.
- Zwroty nieotwartych towarów, dokonane po
upływie 30-dniowego okresu odstąpienia od umowy, będą oceniane w
zależności
od gwarancji oraz terminu ważności produktów (jak
wspomniano wcześniej, produkt musi spełniać warunki do ponownej sprzedaży).
Produkty mogą zostać zwrócone do Alensa nie później niż 365 dni od
pierwotnej daty zakupu.
- Jeśli firma Alensa popełniła błąd i
wysłała niewłaściwe produkty, masz obowiązek zgłosić to obsłudze klienta
w ciągu
30 dni od otrzymania towaru.
* Zgodnie z
przepisami UE dotyczącymi zdrowia i bezpieczeństwa.
Polityka
zwrotu dotyczy:
- Zwrotu dokonanego w
okresie odstąpienia od umowy (30 dni). - Zwrotu nieotwartego, nieużywanego,
nieuszkodzonego towaru w ramach gwarancji. - Nieprawidłowo dostarczonego
produktu (należy zgłosić w ciągu 30 dni od otrzymania). - Gwarancja zwrotu
pieniędzy za soczewki TopVue (możliwa tylko w ciągu 60 dni od otrzymania
produktu). - Produktów przesłanych na kontrolę jakości
Klient jest zobligowany postępować zgodnie z zasadami zwrotu
zamówień jeśli chce prawidłowo zwrócić produkt.
Zwrot
okularów przeciwsłonecznych i okularów korekcyjnych:
Na nasze okulary
udzielamy dwuletniej gwarancji. W przeciwnym razie, jeśli chcesz zwrócić
oprawki lub okulary przeciwsłoneczne, możesz to zrobić tylko w 30-dniowym
okresie odstąpienia od umowy. Towar nie może być używany ani uszkodzony.
Oryginalne opakowanie nie może być zniszczone. Jeśli chcesz zwrócić lub
wymienić okulary przeciwsłoneczne lub oprawki w ciągu 30 dni od daty
otrzymania, wymagamy zwrotu kompletnego produktu, w tym opakowania na okulary,
pudełka zewnętrznego oraz wszystkiego wewnątrz pudełka: wszelkich
ściereczek do czyszczenia i wszelkich naklejek identyfikacyjnych lub etykiet.
Innymi słowy, produkt musi być zwrócony w dokładnie takim samym stanie, w
jakim był wysłany przez nas. Produkt uznaje się za niekompletny bez tych
elementów. W przypadku braku lub uszkodzenia przedmiotów zwrot lub wymiana nie
będą możliwe. Dziękujemy za zrozumienie.
Okulary przeciwsłoneczne,
oprawki i okulary korekcyjne są dostarczane w optymalnym stanie i zostały
dokładnie sprawdzone pod kątem jakości przed wysyłką. W rzadkich
przypadkach, gdy jeden z produktów dotrze uszkodzony lub ma widoczne usterki,
skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, a my przeanalizujemy sprawę, aby
pomóc. Jednak reklamacje dotyczące szkód spowodowanych niewłaściwym
użytkowaniem lub niewłaściwą pielęgnacją, a także normalnym zużyciem,
czy też częstym użytkowaniem nie kwalifikują się do odszkodowania. Za
szkody wyrządzone przez samego klienta nie przysługują dodatkowe rabaty ani
rekompensaty.
Soczewki korekcyjne do okularów są produkowane w oparciu o
specyficzne indywidualne wymagania i dlatego nie kwalifikują się do zwrotu.
Tylko oprawki kwalifikują się do możliwego zwrotu. Warunki te obowiązują
od momentu złożenia i opłacenia zamówienia, uwzględniając również
okres w którym okulary nie zostały jeszcze wysłane.
Kupujący przyjmuje
również do wiadomości, że w przypadku zakupu wyłącznie oprawy okularowej,
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia oprawy spowodowane
nieprofesjonalnym szlifowaniem soczewek przez osobę trzecią.
Każdy
zwrot musi odbywać się zgodnie z tą procedurą:
Firma Alensa nie ponosi odpowiedzialności za
zwroty, które nie są zgodne z przedstawioną procedurą . Najpierw prosimy
o kontakt z naszym
działem obsługi klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego
znajdującego się na naszej stronie lub za pośrednictwem poczty
elektronicznej, aby wyjaśnić powód zwrotu, a także dostarczyć dodatkowych
potrzebnych informacji (numer zamówienia, pełny opis przedmiotów itd.) Nasz
personel sprawdzi Twoją prośbę, aby upewnić się, że spełnia wszystkie
kryteria wymiany i doradzi, jak postępować.
Nasi przedstawiciele działu obsługi klienta starają się odpowiedzieć w
ciągu 1-2 dni roboczych. Kiedy Twój zwrot lub wymiana została zatwierdzona,
otrzymasz etykietę zwrotną. Prosimy o przyklejenie tej etykiety po
zewnętrznej stronie KAŻDEGO zwrotu.
Procedura zwrotu obejmuje poniższe
kroki:
- 1. Mailowy kontakt z obsługą klienta w celu sprawdzenia czy
zwrot się kwalifikuje
- 2. Obsługa klienta prześle Państwu etykietę
zwrotną
- 3. Spakowanie paczki w bezpieczny sposób wraz z
etykietą
- 4. Wysłanie paczki do nas
- 5. Upewnienie się, czy
otrzymałeś kod śledzenia przesyłki dla tego zwrotu lub dowód zwrotu
przesyłki! Dział obsługi
klienta może zapytać Cię o to, gdy
będziesz podejrzewał, że coś poszło nie tak z twoim zwrotem.
Prosimy o przesyłanie nieotwartych i
nieuszkodzonych (soczewek lub płynów) pocztą w twardym pudełku (nie w
kopercie) w taki sposób aby nie mogły one ulec zniszczeniu w transporcie.
Prosimy o dołączenie faktury, którą otrzymali Państwo przy zakupie towaru i
informacji o zwrocie (powód zwrotu, spodziewany rezultat zwrotu) oraz prosimy o
uwzględnienie informacji potrzebnych do wykonania przelewu (numer konta).
Jeśli płacili Państwo online, zwrot zostanie przelany automatycznie na
Państwa konto PayPal lub rachunek karty kredytowej.
Ile będzie to
kosztować?
Klient ponosi jedynie koszty
związane z wysłaniem zwracanych towarów do nas. Alensa.pl nie zwraca kosztów
wysyłki produktów nieprawidłowo zamówionych lub niechcianych. Jeżeli wina
leży po stronie Sprzedawcy, koszty wysyłki zostaną Państwu zwrócone.
Alensa.pl wyśle Państwu nowe soczewki bez dodatkowych kosztów.
Jak
długo to trwa?
Zwracane paczki docierają
do naszego magazynu w Czechach zazwyczaj w ciągu 3 tygodni od momentu nadania
przesyłki przez Państwa. W momencie otrzymania paczki wyślemy do Państwa
potwierdzenie, że otrzymaliśmy zwracane produkty, a także informację o
dalszym postępowaniu. Zastrzegamy sobie prawo do sprawdzenia wszystkich
zwrotów w ciągu 30 dni. W razie dodatkowych pytań, prosimy skontaktować się
z działem obsługi klienta. Prosimy pamiętać, że zwrot okularów
przeciwsłonecznych w oryginalnych i nieuszkodzonych opakowaniach zajmuje
trochę dłużej. Jest to związane z tym, że oryginalność i brak uszkodzeń
musi zostać najpierw zweryfikowana przez nasz zespół w głównej siedzibie
sklepu.
Kupujący zgadza się respektować
opisany powyżej czas potrzebny na przetworzenie zwrotu..
Reklamacje produktów i usług
Alensa.pl nie przyjmuje reklamacji produktów,
które zostały wyrzucone i w związku z tym nie mogą być sprawdzone. Prosimy
o zachowanie wszystkich uszkodzonych produktów w celu przesłania ich do
kontroli jakości. Jeśli występują jakiekolwiek wady, które są widoczne
gołym okiem, prosimy o przesłanie nam zdjęć tych produktów. W przypadku
podejrzenia, że produkty mogą posiadać wadę fabryczną, najpierw prosimy o
mailowy kontakt z działem obsługi klienta, który doradzi Państwu jak
postępować w takiej sytuacji. Jeśli produkt będzie musiał być
zwrócony, Kupujący zobowiązany jest postępować zgodnie z zasadami
określonymi w naszej polityce określonej w punkcie wymiana i zwrot
produktów.
Przypadki reklamacji
produktów firmy TopVue, będę się odbywać zgodnie z zasadami gwarancji zwrotu
pieniędzy TopVue jeśli wszystkie określone tam warunki zostaną
spełnione.
Alensa.pl jest sklepem
detalicznym. Nie oferujemy usług okulistycznych i o charakterze medycznym.
Oznacza to, że zgodnie z prawem nie możemy oferować Państwu soczewek
próbnych, jak i wymieniać pojedynczych soczewek. Alensa może wymieniać
jedynie całe opakowania.
Wadliwe soczewki i kontrola jakości
Jeśli macie Państwo jakiekolwiek zastrzeżenia co
do jakości soczewek (zaczerwienienie, niewyraźne widzenie, uczucie
dyskomfortu, suchość), możemy wysłać soczewki do producenta, który wykona
dla Państwa dokładną kontrolę jakości soczewek o których mowa. Należy
także pamiętać, że sam proces reklamacji może trwać miesiąc. Niektóre z
soczewek muszą zostać w tym celu wysłane za granicę, co również może
wpłynąć na długość tego procesu. W każdym z przypadków musimy czekać na
odpowiedź producenta. Wszelkie reklamacje zostaną rozpatrzone w ciągu 30 dni.
Jeżeli podczas testów jakości zostanie rozpoznana wada fabryczna to wtedy
wyślemy Państwu nową parę soczewek kontaktowych o tych samych parametrach.
Jednakże, jeśli żaden błąd nie zostanie rozpoznany, wtedy nie mamy
możliwości wysłania Państwu nowej pary soczewek, ani zwrotu pieniędzy za te
zakupione. Należy pamiętać, że są Państwo zobowiązani do posiadania
oficjalnej recepty nie starszej niż 1 rok. W przypadku złożenia reklamacji
Alensa ma prawo poprosić o receptę i zweryfikować ją z rzeczywistym
zamówieniem.
W celu zwrócenia uszkodzonego
lub wadliwego produktu, prosimy o umieszczenie go w sztywnym opakowaniu, aby
zapobiec uszkodzeniom podczas transportu. Następnie prosimy o wysłanie paczki
na nasz adres zwrotny. W celu zwrócenia soczewek kontaktowych, które zostały
rozpakowane (lub używane), powinny zostać zabezpieczone przed wyschnięciem
podczas transportu. Zalecamy umieszczenie noszonych soczewek/soczewki w płynie
i ich szczelne zamknięcie. Do zwrotu należy dołączyć list opisujący
usterkę produktu. Firma Alensa nie ponosi odpowiedzialności za odbiór paczki
jeżeli jest ona wysłana listownie bez potwierdzenia odbioru. W celu
bezpiecznej wysyłki, paczkę prosimy wysłać kurierem lub pocztą jako
przesyłkę rejestrowaną, tak aby w razie zagubienia przesyłki nadawca mógł
ją zlokalizować za pomocą indywidualnego numeru identyfikacyjnego.
UWAGA: Zawsze przed odesłaniem soczewek do zwrotu, należy skontaktować
się z nami mailowo: info@alensa.pl w celu otrzymania
etykiety zwrotnej, którą należy umieścić na pudełku/opakowaniu, w którym
będą odesłane soczewki.
WAŻNE: W przypadku zwrotów produktów
w przesyłkach bez oryginalnej etykiety zwrotnej wystawionej przez firmę
Alensa, Alensa nie ponosi za nie odpowiedzialności.
Podczas
zgłaszania reklamacji dotyczącej możliwych wad soczewek pamiętaj, że
zostaniesz poproszony o przesłanie ważnej recepty. Chociaż
nie ma potrzeby przedstawiania recepty przy zakupie soczewek przez Internet,
zawsze musisz posiadać ważną receptę nie starszą niż jeden rok. Gdy
przeprowadzana jest kontrola jakości, recepta jest wymagana, aby sprawdzić,
czy dioptrie zakupionych soczewek odpowiadają rzeczywistej recepcie, czy też
nie.
Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania
towaru i została ona wyraźnie określona jako wada rzeczywista, towar uznaje
się za wadliwy w momencie otrzymania. Kupujący jest uprawniony do skorzystania
z prawa do reklamacji wady w ciągu 24 miesięcy od otrzymania
towaru.
Niezadowolenie z powodu otrzymania niewłaściwych
parametrów
Reklamacje dotyczące otrzymania niewłaściwego
produktu można składać tylko w ciągu 30 dni od daty dostawy tego
produktu. Reklamacje złożone później niż 30 dni po otrzymaniu towaru
nie będą już uwzględniane. Dlatego zalecamy, aby zawsze sprawdzić produkt
natychmiast po otrzymaniu i skontaktować się z nami jak najszybciej, jeśli
popełniono błąd.
W przypadku wysyłki,
niewłaściwych parametrów z powodu naszego błędu, otrzymasz zwrot kosztów
lub odeślesz do nas soczewki bez dodatkowych kosztów. Jednak w przypadku, gdy
Ty, jako klient popełniłeś błąd podczas procesu zamawiania, Alensa może
wymienić soczewki lub uznać ich zwrot tylko wtedy, gdy soczewki nie zostały
użyte, a opakowanie zbiorcze jest nieotwarte i nieuszkodzone. Pamiętaj, ze
jesteś zobowiązany do posiadania oficjalnej recepty nie starszej niż 1 rok.
Zwróć szczególną uwagę podczas zamawiania, aby nie wprowadzać błędnych
wartości. W przypadku sporu Alensa ma prawo poprosić o receptę i
zweryfikować ją z rzeczywistym zamówieniem.
Przejście na inną
markę soczewek
Przejście na nową markę
soczewek kontaktowych (nawet jeśli zgodnie z zaleceniami specjalisty) może
wiązać się dyskomfortem co może nie odpowiadać użytkownikowi. Zawsze warto
wypróbować jedną parę soczewek próbnych podczas badania u okulisty zanim
zakupimy nowe soczewki. Alensa nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne
komplikacje zdrowotne lub dyskomfort, które mogą wynikać z noszenia
soczewek. Zasada ta dotyczy również płynów i kropli do oczu.
Wymieniamy lub zwracamy soczewki kontaktowe lub
inne produkty tylko, jeśli opakowanie jest nieotwarte lub
nieuszkodzone.
Uwaga: Alensa.pl nie
ponosi odpowiedzialności z ewentualne problemy związane z odstępstwem od
Twojej recepty, producenta lub marki.
Niezadowolenie z efektów
kolorowych soczewek
Ostateczny efekt soczewek
kolorowych jest bardzo subiektywny i jest zależny od licznych uwarunkowań i
czynników. Po pierwsze, efekt będzie zależał od pigmentacji oczu. Po drugie,
wpływ na efekt końcowy mogą mieć czynniki zewnętrzne, takie jak: warunki
świetlne, makijaż i rodzaj noszonej odzieży. Ponadto, rodzaj kolorowych
soczewek, które Państwo wybrali może dawać różne wyniki w zależności od
naturalnego koloru Państwa oczu. W związku z tym, że nie jest możliwe
przewidzenie rezultatów końcowych jakie dają soczewki kolorowe, nie możemy
zapewnić Państwu zwrotu za soczewki kolorowe z których są Państwo
niezadowoleni. Dokonując zakupu Kupujący zgadza się, że kolorowe soczewki
nie podlegają zwrotowi, chyba że produkt posiada wadę
produkcyjną.
Skargi dotyczące okularów, oprawek i okularów
przeciwsłonecznych
Okulary przeciwsłoneczne, oprawki i okulary są
dostarczane w optymalnym stanie i przed wysyłką zostały dokładnie sprawdzone
pod kątem jakości. W rzadkich przypadkach, gdy któryś z nich może dotrzeć
uszkodzony lub ma bezpośrednie wady, skontaktuj się z obsługą klienta, a my
rozpatrzymy sprawę, aby Ci pomóc. Nie możemy jednak przyjąć reklamacji
okularów, jeżeli nie były one użytkowane zgodnie z instrukcją obsługi lub
zostały uszkodzone w wyniku niewłaściwej pielęgnacji okularów (np.
czyszczenie okularów ściereczką, która nie jest przeznaczona do czyszczenia
okularów itp.) Dodatkowo nie podlegają reklamacji uszkodzenia okularów
spowodowane działaniem ekstremalnych temperatur (np. sauna, ogrzewany samochód
itp.) lub substancji agresywnych/ściernych (produkty do włosów, woda morska
itp.). Gwarancja na okulary nie obejmuje również wad spowodowanych normalnym
zużyciem i częstym użytkowaniem. Dodatkowe zniżki lub rekompensaty nie mogą
być przyznane za szkody spowodowane przez samego klienta.
Jeśli jednak
uważasz, że jakość Twoich soczewek okularowych jest niedostateczna lub są
one w jakikolwiek sposób uszkodzone, możemy poprosić o przesłanie ich do
kontroli jakości. W przypadku wykrycia wady lub uznania, że są one złej
jakości, oczywiście wymienimy lub zwrócimy soczewki.
W przypadku
roszczeń dotyczących jakości soczewek korekcyjnych jednoogniskowych,
najpierw skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta i upewnij się, że
dołączasz ważną receptę - nie starszą niż 1 rok. Kiedy
przeprowadzana jest kontrola jakości, recepta jest wymagana, aby zweryfikować,
czy dioptrie zakupionych soczewek odpowiadają faktycznej recepcie, czy nie.
Zostaniesz poproszony o zwrot całego towaru (oprawki, soczewki okularowe,
dołączone akcesoria, ewentualne etykiety lub ulotki itp.). Nie wyjmuj soczewek
z oprawek!
W przypadku roszczeń dotyczących jakości soczewek
wieloogniskowych / progresywnych, najpierw skontaktuj się z naszym Biurem
Obsługi Klienta i upewnij się, że dołączona jest ważna recepta - nie
starsza niż 1 rok. Dołącz także zdjęcie z przodu przedstawiające, jak
nosisz okulary (dla lepszego wyśrodkowania) oraz zdjęcie z boku
przedstawiające Cię w okularach (do określenia kąta ramy). Zostaniesz
również poproszony o zwrot całego towaru (oprawki, soczewki okularowe,
dołączone akcesoria, wszelkie etykiety, małe niebieskie papierowe torebki, w
których otrzymałeś soczewki demonstracyjne, niebieska karta itp.). Nie wyjmuj
soczewek z oprawek!
Zwroty, które zostały zmodyfikowane i / lub
mają brakujące elementy, nie będą akceptowane. Przed zwrotem okularów
zawsze skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta!
Prosimy o odesłanie
reklamowanych okularów w oryginalnym etui wraz z ściereczką do
czyszczenia.
Reklamacja zamówienia opłaconego bonem
podarunkowym
W przypadku reklamacji zamówienia opłaconego bonem, kwota
opłacona bonem jest zwracana w formie uznania konta klienta Kupującego, który
zastosował bon. Jeżeli zakup został opłacony bonem oraz środkami
finansowymi (dopłata), Kupujący może zdecydować o sposobie zwrotu dopłaty
(na konto bankowe Kupującego lub również w formie uznania konta
klienta).
Skargi dotyczące naszej strony internetowej i jej
zawartości
Firma Alensa zastrzega sobie
prawo do zmiany treści witryny w dowolnym momencie. Naszym celem jest
dostarczenie naszym klientom aktualnych informacji, ale nie ponosimy
odpowiedzialności za błędy w treści, które mogą się pojawić na stronie w
wyniku niecelowej pomyłki lub błędu w tłumaczeniu. Dotyczy to również
problemów technicznych spowodowanych złośliwymi atakami lub oprogramowaniem
(wirusy, hakerzy itp.). Jeśli znajdziesz jakiekolwiek problemy z naszą
witryną internetową lub jej treścią, prosimy o poinformowanie działu
obsługi klienta, abyśmy mogli rozwiązać te problemy.
Zdjęcia na stronie mają zilustrować prawdziwą
wersję oferowanych produktów, ale nie są to zdjęcia dokładnie takiego
produktu, jaki klient otrzyma. Zdjęcia produktów, które wyświetlają numery
artykułów, daty wygaśnięcia itp., Po zamówieniu będą miały różne
numery unikalne dla danej wersji produktu. Niektóre z naszych produktów są
również produkowane w kilku różnych lokalizacjach, wszystkie należące do
tego samego, oryginalnego producenta. Zdjęcie produktu może pokazywać
różnice w lokalizacji względem otrzymanego produktu. Tego rodzaju różnice
identyfikacyjne zależne od lokalizacji / terminiu w żaden sposób nie
oznaczają, że otrzymany produkt nie jest w jakiś sposób taki, jaki powinien.
Roszczenia oparte na tego rodzaju logicznych, oczywistych różnicach między
drukowanymi zdjęciami i otrzymanymi produktami nie będą akceptowane.
Komentarze zamieszczane przez klientów na naszej
stronie internetowej nie stanowią komentarzy, opinii i stanowisk sklepu
Alensa.pl i należy je traktować jako subiektywne. Uwagi takie nie mogą być
interpretowane jako wskazówki lub porady w jakikolwiek sposób. Alensa.pl
podejmie próbę edycji, poprawienia lub usunięcia ewentualnych
wprowadzających w błąd lub błędnych informacji. Problematyczne,
niemerytoryczne lub obraźliwe komentarze będą usuwane.
Alternatywne metody rozwiązywania sporów
W przypadku sporu pomiędzy Kupującym a
Sprzedającym, Kupujący ma prawo do odwołania się od decyzji dotyczącej jego
skargi w sytuacji kiedy nie jest zadowolony ze sposobu rozwiązania sporu lub
jeżeli uważa, że naruszono jego prawa konsumenckie. W takiej sytuacji
Konsument może skontaktować się ze Sprzedającym drogą mailową na: info@alensa.pl. Jeżeli
Sprzedający odmówi podjęcia kroków naprawczych lub nie odpowie na
zgłoszenie w ciągu 30 dni kalendarzowych, konsument ma prawo do złożenia
skargi do jednostki Alternative Dispute Resolution (ADR) zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja
2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz
zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie
w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
Punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego
rozstrzygania sporów objętych niniejszym rozporządzeniem jest interaktywną
stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny
dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii. Platforma jest
dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Definicja „konsumenta” powinna
obejmować osoby fizyczne, których działania nie mają związku z ich
działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub wykonywaniem
wolnego zawodu. Jeśli jednak umowa zostaje zawarta w celu częściowo
związanym z działalnością gospodarczą danej osoby, a częściowo
niemającym takiego związku (umowy o dwojakim celu), a cel związany z
działalnością gospodarczą jest na tyle ograniczony, że nie ma charakteru
przeważającego w ogólnym kontekście umowy, osobę taką należy również
uznać za konsumenta. Dyrektywa ma zastosowanie do postępowań mających na
celu pozasądowe rozstrzygnięcie krajowych i transgranicznych sporów
dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umów sprzedaży lub umów o
świadczenie usług między przedsiębiorcą mającym siedzibę w Unii a
konsumentem mającym miejsce zamieszkania w Unii, poprzez interwencję podmiotu
ADR, który proponuje lub narzuca rozwiązanie bądź doprowadza do spotkania
stron w celu ułatwienia polubownego rozstrzygnięcia.
Odstąpienie od umowy
Zgodnie z prawem UE każdy ma prawo odstąpić od
umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. W przypadku odstąpienia od umowy
Kupujący musi przestrzegać następujących warunków:
Zwracany towar
musi być kompletny
Towar nie może być
uszkodzony lub używany. Oryginalne opakowanie nie może być otwarte. Jeśli
konsument otwiera oryginalne opakowanie, wówczas produkt nie może być
ponownie sprzedany ze względów bezpieczeństwa i hygieny. Otwarty produkt nie
może być zwrócony. Zastrzeżenie to nie obejmuje okularów
przeciwsłonecznych i oprawek. Jeśli chcą Państwo zwrócić lub wymienić
okulary przeciwsłoneczne lub oprawki w ciągu 30 dni od daty otrzymania towaru,
wymagamy zwrotu kompletnego produktu, pudełka na okulary, zewnętrznego
opakowania, wkładek, ściereczek do czyszczenia i wszelkich naklejek
identyfikacyjnych. Produkt jest uważany za niekompletny bez tych wszystkich
przedmiotów i zwrot nie będzie uznany. Dziękujemy za
zrozumienie.
Wymagane dokumenty
Proszę załączyć dowód zakupu wystawiony przez
Alensa.pl, jego kopię lub numer zamówienia. Nie zapomnij w razie potrzeby
podać numeru konta bankowego.
Towary muszą być zwrócone w
oryginalnym stanie
Prosimy o przesyłanie
zwrotów w twardym, kartonowym pudełku, a nie w kopercie (nawet jeśli jest to
koperta wzmocniona). Jeśli przesyłka ulegnie zniszczeniu w trakcie transportu,
nie mamy obowiązku jej akceptowania. W przypadku odstąpienia od umowy, jeśli
Kupujący przestrzega powyższych warunków, otrzyma pełną kwotę zwrotu wraz
z oryginalnymi kosztami wysyłki. Nabywca pokrywa tylko koszty poniesione w
związku z odesłaniem towaru. Zwrot zostanie zwrócony na konto klienta w
ciągu 2-10 dni od otrzymania zwróconego towaru w stanie nadającym się do
ponownej sprzedaży.
Koszty i procedura zwrotów
Jeśli zostaną spełnione wszystkie niezbędne
warunki, kupującemu zostaną zwrócone wszystkie opłaty. Za koszty zwrotu jest
odpowiedzialny Kupujący. Wszystkie zwroty muszą być przetwarzane zgodnie z
informacjami i warunkami podanymi na naszej stronie wymiana i zwrot
soczewek.
W przypadku odstąpienia od
umowy zakupu zamówienia opłaconego bonem, kwota opłacona bonem jest zwracana
w formie uznania rachunku klienta Kupującego, który wykorzystał bon. Jeżeli
zakup został opłacony bonem i środkami finansowymi (doładowanie), Kupujący
może zdecydować, w jakiej formie chce zwrócić doładowanie (na konto bankowe
Kupującego czy również w formie uznania konta klienta).
Polityka prywatności
Ochrona i przetwarzanie danych osobowych jest
regulowane przez tę politykę
prywatności.