Dziękujemy za odwiedzenie strony Alensa.pl. Sklep Alensa.pl jest częścią
firmy Alensa, która jest dystrybutorem oryginalnych soczewek kontaktowych w
Europie. Na tej stronie znajdą Państwo odpowiedzi na wszystkie zagadnienia
związane z naszym regulaminem i zasadami sprzedaży, na które zgadzają się
Państwo dokonując zakupu w naszym sklepie. Finalizując zakup w sklepie
Alensa.pl zobaczą Państwo pole wyboru, poprzez jego zaznaczenie wyrażają
Państwo zgodę na warunki regulaminu sklepu Alensa.pl. Więcej informacji mogą
Państwo znaleźć na różnych stronach informacyjnych znajdujących się na
pod naszym adresem www.alensa.pl.
Alensa.pl zastrzega sobie prawo do odnoszenia się do informacji zawartych na
tych stronach i zakłada, że użytkownik się z nimi zapoznał i je zrozumiał.
Spis zagadnień
Postanowienia
wstępne
Regulamin zamieszczony poniżej dotyczy zakupów na stronie
Alensa.pl.
Regulamin ten definiuje stosunek pomiędzy Kupującym a
Sprzedającym. Wszystkie stosunki umowne podlegają prawu Republiki Czeskiej.
Jeśli stroną umowy jest osoba fizyczna, wszystkie relacje, które nie są
uregulowane niniejszym regulaminem reguluje kodeks cywilny Republiki Czeskiej
(ustawa nr 89/2012 Coll.) oraz ustawa o ochronie praw konsumenta (ustawa nr
634/1992 Sb.). Jeżeli strona zawierająca umowę jest podmiotem prawnym,
wszystkie relacje, które nie są zdefiniowane w niniejszym dokumencie
podlegają pod czeski kodeks handlowy (ustawa nr 513/1991 Sb.).
Regulamin nie dotyczy przypadków, w których Kupujący jest osobą prawną lub
osobą, która zamawiając towar działa w zakresie prowadzonej przez siebie
działalności gospodarczej lub zawodowej. Towary zakupione na Alensa.pl nie są
przeznaczone do dalszej odsprzedaży. Sprzedający nie wystawia faktur bez
podatku VAT. Kupujący może zakupić tylko taką ilość towaru, która
odpowiada aktualnemu zapotrzebowaniu.
Rejestracja i
działanie naszego sklepu internetowego
Wszystkie produkty i usługi są
dostarczane przez naszego głównego operatora czeską firmę Alensa s.r.o.
Nasze centrum logistyczne znajduje się w Republice Czeskiej. Nasza strona
Alensa.pl jest prowadzona przez firmę Alensa s.r.o., zarejestrowaną pod
adresem:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praga
9
NIP: CZ27179681
Znak handlowy “Alensa”, cała
zawartość strony internetowej, wszystkie materiały promocyjne publikowane
przez markę “Alensa” są własnością naszego głównego operatora firmę
Alensa s.r.o i są pod ochroną praw autorskich.
Korzystanie z naszej strony internetowej i naszych
promocji
Klienci mają prawo korzystać z naszej strony zarówno jako
goście, jak i zarejestrowani użytkownicy. Klienci są zobligowani do używania
naszej strony w sposób odpowiedzialny i poprawny oraz zgodny z naszym
regulaminem. W przypadku nadużyć, Alensa zastrzega sobie prawo do
tymczasowego, bądź permanentnego zablokowania użytkownika, tym samym
uniemożliwiając mu możliwość korzystania ze sklepu i innych usług.
Prawidłowe korzystanie z naszej strony
Alensa.pl zezwala
użytkownikom na korzystanie ze swojej strony internetowej jedynie w sposób
zgodny z prawem - korzystanie ze strony musi następować zgodnie prawem
lokalnym, narodowym i międzynarodowym - działania na szkodę firmy, oszustwa,
niedozwolona reklama w jakiejkolwiek formie są zabronione - zabronione są
treści o charakterze seksualnym oraz te, które są nienawistne, obraźliwe,
agresywne, dyskryminacyjne, nękające kogokolwiek w jakikolwiek sposób itp. -
korzystanie przy użyciu fałszywej tożsamości jest niedozwolone
Użytkownicy mogą swobodnie umieszczać komentarze na naszej stronie.
Jednak komentarze nie mogą naruszać naszej reputacji ani reputacji innych, ani
nie mogą wprowadzać w błąd lub nękać innych użytkowników.
Przepisy dotyczące rabatów
Nasz program partnerski (system
zniżek dla znajomych)przestał obowiązywać, ponieważ został zakończony w
dniu 31.12.2018. Jakikolwiek uzyskany kredyt zgodnie z warunkami programu
będzie ważny do momentu jego wykorzystania.
Aby zapobiec
niewłaściwemu użyciu, w danym momencie można aktywować tylko jeden kod
promocyjny. Zniżek i kodów nie można ze sobą łączyć. Aby sprawdzić,
który kod został aktywowany lub zastąpić aktywny kod innym kodem
promocyjnym, po prostu przejdź do pola „Kod promocyjny" w koszyku.
Produkty już zdyskontowane nie kwalifikują się do dalszych rabatów, w tym
także zestawy promocyjne. Zdyskontowany produkt można zidentyfikować za
pomocą przekreślonej ceny, zastąpionej obniżoną ceną. Nie można stosować
kodów promocyjnych ani dodatkowych rabatów do tego rodzaju produktów.
Kredyt (bonusowe pieniądze do wykorzystania przy następnych zamówieniach w
naszym sklepie) zostanie dodany do Twojego konta i zostanie automatycznie
odliczony od Twojego następnego zamówienia, które spełni minimalną
wymaganą kwotę. Kredyt nie może być zamieniony na zwrot pieniędzy.
Przestępstwa kryminalne i nadużycia techniczne
Użytkownikom
surowo zabrania się wprowadzania do naszej witryny wirusów lub innego
zabronionego technologicznie oprogramowania oraz podejmowania wszelkich form
ataków cyfrowych w naszej witrynie lub na naszych serwerach. Te formy
nadużycia są uważane za przestępstwa i zostaną zgłoszone władzom. W
przypadku takiego naruszenia Alensa będzie w pełni współpracować z
władzami i dostarczy im wszystkich informacji wymaganych do pełnego osądzenia
zgodnie z prawem.
Alensa nie będzie ponosić odpowiedzialności w
przypadku, gdy nasza witryna ucierpi na skutek działania złośliwego
oprogramowania lub ataków cyfrowych.
Umowa
kupna
Umowa kupna zostaje uznana za zawartą, gdy Kupujący
potwierdzi swoje zamówienie w formularzu zamówienia dostępnym online. Poprzez
złożenie zamówienia z Alensa.pl, Kupujący przyznaje, że zapoznał się z
regulaminem i że go akceptuje. Dokonując zakupu i zaznaczając akceptację
warunków regulaminu, Kupujący potwierdza, że przeczytał i zrozumiał nasze
warunki oraz, że jest w wieku zgodnym z prawem, aby zawrzeć wiążącą umowę
oraz, że posiada ważną receptę na soczewki, które są zamawianie.
Niniejszym potwierdza, że dostarczone informacje są ważne i dokładnie
zgodnie z zaleceniami specjalistów. Potwierdza również, że zgodnie z
wymogami polskiego prawa Jego recepta ma mniej niż 12 miesięcy. Klient wyraża
zgodę na skontaktowanie się z okulistą w celu zweryfikowania informacji na
recepcie, jeśli to konieczne. Rozumie również, że jest odpowiedzialny za
regularne badania oczu i otrzymanie aktualnej recepty. Firma Alensa.pl nie
ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje w wyniku odchylenia od
recepty.
Regulamin i Warunki nie mają zastosowania w przypadkach, gdy
Kupujący jest osobą prawną lub osobą, która dokonując zamówienia na
towary, działa w ramach swojego biznesu lub własnego zawodu. Towary zakupione
na platformie Alensa.pl nie są przeznaczone do dalszej odsprzedaży. Sprzedawca
nie wystawia faktur bez podatku VAT. Kupujący może zakupić tylko ilość
towarów odpowiadającą normalnym potrzebom.
Jeśli Kupujący zamawia lub
nabywa ilość towarów, którą Sprzedawca, na podstawie dostępnych
informacji, uznaje za przeznaczoną do dalszej odsprzedaży, Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia. W przypadku, gdy umowa
sprzedaży została już zawarta, Sprzedawca ma prawo wycofać się z umowy. W
takim przypadku Kupujący i Sprzedawca wzajemnie zwracają wszystkie dokonane
transakcje.
Dowód zakupu i notatki na fakturze
Jeśli Kupujący
nie wspomina wyraźnie w polu "Uwaga dla Sprzedawcy", że wymaga drukowanego
dowodu zakupu i ulotki dołączonej do opakowania, zgadza się, że będą
dostarczane wyłącznie w formie elektronicznej. Faktury można pobrać z
profilu użytkownika na stronie Alensa.pl w "Moje zamówienia" po wysłaniu
zamówienia. Dodatkowo fakturę można uzyskać kontaktując
się z biurem obsługi klienta. Nabywca ma możliwość wyróżnienia adresu
dostawy i adresu wystawionego na fakturze. Jest to możliwe poprzez wypełnienie
odpowiednich pól w formularzu zamówienia. Jeśli ten wymóg zostanie
spełniony, informacje te znajdą się na fakturze.
Adres firmy Alensa
na dowolnej fakturze będzie zawsze adresem naszego głównego operatora. Nie ma
możliwości zmiany adresu na adres lokalny. Każda faktura zostanie opatrzona
datą w dniu wysłania zamówienia i nigdy w dniu złożenia zamówienia. Data
na fakturze nie może być zmieniona przez firmę Alensa. Możliwe jest
natomiast umieszczenie dodatkowych informacji na fakturze, na przykład datę
urodzenia lub imię dziecka. Aby jednak umieścić ten rodzaj informacji,
kupujący jest odpowiedzialny za wpisanie jej w polu "Uwaga dla Sprzedawcy" przy
składaniu zamówienia. Firma Alensa nie przewiduje możliwości poprawiania
faktur.
Firma Alensa wystawia jedną fakturę do każdego
zamówienia. Jeśli kupujący wymaga więcej niż jednej faktury, może ją
uzyskać dokonując osobnego zamówienia.
Płatności i
ceny
Bon podarunkowy (zwany dalej "Bonem") wydany przez Sprzedawcę jest
wart kwotę podaną na bonie. Bon ma formę elektroniczną w formacie PDF,
który Kupujący otrzyma drogą mailową po zaksięgowaniu płatności na koncie
Sprzedawcy. Każdy Voucher posiada unikalny kod, jest ograniczony czasowo i
może być zrealizowany tylko w sklepie internetowym Alensa.pl. Bon nie może
być wymieniony na pieniądze. Niewykorzystany bon nie może być wymieniony na
inny ani zrekompensowany w żaden inny sposób. W przypadku anulowania,
reklamacji lub odstąpienia od umowy kupna zamówienia opłaconego bonem, kwota
opłacona bonem jest zwracana w formie uznania konta klienta Kupującego, który
zrealizował bon.
Ostrzeżenie:
Bon może być opłacony
wyłącznie za pomocą transakcji bezgotówkowej.
Bon nie może być
opłacony za pobraniem lub kredytem klienta.
W celu ukończenia
zamówienia możesz wybrać jedną z następujących metod płatności: -
Przelewy24 - Przelew bankowy: Numer konta i informacje potrzebne do wykonania
przelewu zostaną przesłane po dokonaniu zamówienia - Karta kredytowa:
Mastercard, Visa, Discover lub American Express - PayPal - Płatność bonem
upominkowym
Bezpieczne płatności
Wszystkie płatności
zostaną wykonane w sposób bezpieczny. Twoje dane osobowe będą wykorzystywane
wyłącznie do ustalenia płatności i nie będą przekazywane osobom trzecim.
Płatności online
Jeśli zdecydujesz się płacić online
kartą kredytową lub debetową, zostaniesz przekierowany na bezpieczną stronę
naszego partnera, gdzie możesz podać swoje dane, aby zrealizować płatność.
Wszystkie wprowadzone tutaj informacje są bezpiecznie szyfrowane. Pamiętaj,
że ten bezpieczny link do płatności jest aktywny tylko przez ograniczony
czas. Jeśli upłynął czas, musisz uzyskać dostęp do Twojego zamówienia za
pośrednictwem osobistego konta w naszej witrynie internetowej i spróbować
zapłacić ponownie. Jeśli wybierzesz opcję PayPal jako metodę płatności,
zostaniesz skierowany do bezpiecznej strony płatności PayPal. W przypadku
zwrotów na konto klienta, będą one wykonywane automatycznie.
Płatność poprzez przelew bankowy
Jeśli zdecydujesz się na
przelew bankowy, informacje dotyczące przelewu prześlemy Ci po dokonaniu
zamówienia. Te informacje są również dostępne w e-mailu z potwierdzeniem
otrzymanym po złożeniu zamówienia. Należy pamiętać, że czas księgowania
opłat może trwać do 2 dni roboczych. Twoje zamówienie zostanie wysłane
dopiero po tym, jak przelane środki zostaną zweryfikowane przez nasz dział
księgowy. Jeśli chcesz zminimalizować potencjalne opóźnienia, możesz
wysłać nam potwierdzenie płatności wydane przez bank. Możesz je wysłać w
formacie PDF na nasz adres e-mail: info@alensa.pl.
Dane
do przelewu bankowego:
Alensa.pl.
Citi Handlowy (Bank Handlowy
S.A.)
Numer konta: 71 1030 1508 0000 0008 1853 3000
IBAN: PL71
1030 1508 0000 0008 1853 3000
BIC: CITIPLPXXXX
W tytule
przelewu prosimy podać numer zamówienia. W przypadku wszelkiego rodzaju
zwrotów, Kupujący jest zobowiązany dostarczyć Sprzedającemu wszystkie
niezbędne informacje potrzebne do dokonania zwrotu na jego konto.
Płatność bonem upominkowym
Płatność bonem upominkowym jest
możliwa tylko w przypadku bonu zakupionego w sklepie internetowym Alensa.pl.
Każdy bon posiada unikalny kod i jest ograniczony czasowo. Wybierając
płatność bonem, Kupujący musi wpisać unikalny kod z bonu w polu "Kod
rabatowy" w sekcji "Koszyk" podczas składania zamówienia. Bon może być
zrealizowany tylko za jednorazowy zakup, w pełnej wysokości. Jeżeli wartość
zakupu przekroczy wartość bonu, Kupujący zapłaci jedynie różnicę.
Zapłata pozostałej kwoty podlega warunkom transakcji, patrz Opcje płatności.
Bon może być wykorzystany do zapłaty za dowolne towary lub usługi oferowane
przez sklep internetowy.
W przypadku braku akceptacji przesyłki
opłaconej bonem, przesyłka jest zwracana do Sprzedawcy. Sprzedawca anuluje
zamówienie Kupującego, a cena zakupu zostanie zwrócona. W tym przypadku kwota
bonu jest zwracana na konto klienta Kupującego w formie kredytu. Jeśli zakup
został opłacony bonem i środkami (doładowanie), Kupujący może zdecydować,
w jakiej formie chce zwrócić doładowanie (na konto bankowe Kupującego czy
również jako uznanie konta klienta).
Ceny w sklepie Alensa.pl
Wszystkie ceny podane w sklepie Alensa.pl zawierają podatek VAT. Wszystkie
zniżki i promocje są ważne tak długo, jak określone jest to na stronie
Alensa.pl. Operator zastrzega sobie prawo do korekty ceny produktów przed
wysyłką, jeśli okaże się, że produkty zostały zaoferowane w
nieprawidłowej cenie. W takim przypadku klient musi zostać poinformowany o
prawidłowej cenie i musi wyrazić zgodę na korektę ceny. W przeciwnym razie
umowa kupna nie zostanie zawarta, a zamówienie zostanie anulowane przez
operatora.
Alensa zastrzega sobie prawo do zmian ceny zależnie od
rynku, konkurencji, wymagań producenta itd.
Problemy z
płatnością
- W przypadku problemów z płatnością prosimy
najpierw sprawdzić w swoim banku, bądź koncie PayPal czy płatność została
zaakceptowana czy też odrzucona.
- Jeśli Twoja płatność
zakończyła się pomyślnie, ale nie pojawia się w naszym systemie, skontaktuj
się z nami pod adresem: info@alensa.pl, a my
potwierdzimy płatność w naszym dziale księgowości.
- Jeśli masz
problemy z stroną płatności, spróbuj otworzyć konto Alensa.pl z innej
przeglądarki lub urządzenia.
Koszty
dostawy
Informacja:
- Cena wysyłki zawiera podatek VAT
- Każda cena jest końcowa bez względu na sposób zapłaty i zawiera
pakowanie i wysyłkę
- Koszt dostawy jest taki sam niezależnie od
wielkości i wagi przesyłki
- Wysyłka zostanie zrealizowana po
zakończeniu płatności
Darmowa wysyłka w Alensa.pl
Alensa zapewnia darmową wysyłkę dla zamówień powyżej 169
zł. Wyjątkiem są zamówienia za pobraniem, w ich przypadku, jeśli
zamówienie wynosi powyżej 169 zł, naliczana jest opłata 6 zł. Darmowa
wysyłka zostaje aktywowana automatycznie po przekroczeniu tej kwoty i nie
wymaga używania żadnych dodatkowych kodów.
Alensa.pl od czasu do
czasu, oferuje również specjalne promocje obejmujące darmową wysyłkę.
Zasady tych promocji są określane na naszej stronie, w mediach
społecznościowych lub w kampaniach e-mailowych. Czas trwania i warunki
uczestnictwa w tych promocjach są tam jasno określone i muszą być
przestrzegane przez kupujących.
Wysyłka poza terytorium Polski
Alensa.pl nie oferuje wysyłki poza terytorium Polski. Mogą zato Państwo
skorzystać z naszych sklepów w innych krajach: www.alensa.eu
Wysyłka po
płatności
Alensa.pl wysyła tylko te zamówienia, za które
otrzymaliśmy płatność (z wyjątkiem wysyłek za pobraniem).Proszę wziąć
pod uwagę fakt, że płatności tradycyjnym przelewem bankowym mogą
księgować się dłużej niż inne.W tym przypadku wysyłka możne nastąpić
1–2 dni później. Jeżeli zależy Państwu na czasie, prosimy o przesyłanie
potwierdzenia przelewu na nasz adres e-mail. Więcej na ten temat mogą Państwo
przeczytać na #.
Niektóre parametry soczewek kontaktowych, ze względu
na ich rzadkość, mogą być niedostępne w magazynie w momencie zakupu. Alensa
zarezerwuje te soczewki dla klienta i natychmiast je zamówi od producenta.
Płatność jest pobierana w momencie składania zamówienia, a nie w czasie
wysyłki.
Zamówienie towarów, których nie ma na stanie należy
opłacić od razu po jego dokonaniu, w innym przypadku rezerwacja nie będzie
obowiązywała.
Dodatkowe usługi: ubezpieczenie przesyłki
Za dodatkową opłatą możesz ubezpieczyć swoją przesyłkę. Niniejsze
ubezpieczenie obejmuje przesyłki w przypadku zagubienia lub uszkodzenia podczas
transportu. Oznacza to, że gdy tylko potwierdzimy, że Twoja przesyłka
zaginęła lub została w jakikolwiek sposób uszkodzona, natychmiast wyślemy
nową przesyłkę zawierającą ten sam towar, bez konieczności wcześniejszego
inicjowania długiego protokołu reklamacyjnego opisanego poniżej. Jeśli Twoje
zamówienie zawiera specjalne towary wykonane na zamówienie, takie jak
niestandardowe okulary lub unikalne kombinacje soczewek, pamiętaj, że ich
przygotowanie zajmie więcej czasu.
Dodawanie produktów
do zamówienia
Prosimy o wzięcie pod uwagę tego, że ze względu
na dużo ilość zamówień wychodzących z naszego magazynu, nie możemy
zagwarantować możliwości dodania produktów do zamówień lub możliwości
łączenia zamówień, które zostały zakończone.
Jeśli chcą
Państwo zmienić lub złączyć już sfinalizowane zamówienia, prosimy o
kontakt z naszym działem obsługi klienta. Nasz pracownik poinformuje Państwa
czy będzie możliwość edytowania zamówienia. Jest to możliwe jedynie w
godzinach pracy biura obsługi klienta między godzinami 8.00-15.30 w dni
robocze. Zamówienie jest uznawane za sfinalizowane w momencie, w którym
zostanie opłacone. Jeśli chcą Państwo coś dodać do zamówienia, będą
musieli Państwo złożyć nowe zamówienie za które zostanie naliczona
standardowa opłata za wysyłkę.
Czas
dostawy
Operator |
Szacowany czas dostawy |
Paczkomaty
InPost | 1–3 dni robocze |
Kurier
InPost | 1–3 dni robocze |
Informacja:
- Zamówienia są wysyłane z magazynu
znajdującego się w Republice Czeskiej.
- Jeżeli zamówienie zostało
złożone przed godziną 13.00 to zostanie wysłane tego samego dnia
- Jeżeli zamówienie zostało złożone po godzinie 13.00 to zostanie
wysłane następnego dnia
- Jeżeli płatność obyła się przy pomocy
przelewu bankowego to następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu wpłaty
- Zamówienia nie są wysyłane w weekendy
- Szacowany czas dostawy
jest liczony od momentu wysyłki, nie od momentu złożenia zamówienia
Śledzenie
przesyłki
Ponieważ Alensa przetwarza codziennie wiele zamówień,
klient jest odpowiedzialny za śledzenie swojej przesyłki. Otrzymasz numer
do śledzenia przesyłki, który pozwala śledzić przesyłkę online. Pamiętaj
jednak, że nasza siedziba mieści się w Czechach. Z tego powodu kod do
śledzenia przesyłki będzie aktywny, dopiero gdy przesyłka znajdzie się na
terenie Polski - zazwyczaj po 24 godzinach (dni robocze) od momentu wysłania
przesyłki z magazynu. Jeśli nie otrzymałeś tego kodu w wiadomości e-mail
potwierdzającej, że Twoje zamówienie zostało wysłane, musisz skontaktować
się z naszym działem obsługi klienta.
Czas dostawy towarów, których
nie ma na stanie
Niektóre soczewki kontaktowe o unikalnych kombinacjach
parametrów mogą nie być dostępne w magazynie. Będziemy je rezerwować i
zamawiać bezpośrednio od producenta. Oznacza to, że będą one miały
dłuższy szacowany czas dostawy. Czas dostawy specjalnych, zamawianych soczewek
kontaktowych, których nie mamy na stanie, zależy od warunków dostawy naszych
dostawców i może trwać od 2-8 tygodni.
Podczas wybierania i
zamawiania soczewek kontaktowych, zostaną wyświetlone informacje o szacowanym
czasie wysyłki. Ten czas może ulec zmianie w zależności od parametrów
soczewek. Kupujący jest zobowiązany do zwrócenia uwagi ile ten czas
wyniesie dla parametrów, które chce zamówić.
Po wybraniu określonych parametrów zostanie wyświetlony nowy
szacunkowy czas wysyłki dla tych parametrów, jak pokazano powyżej.
Proszę pamiętać, że informacja "w magazynie" wskazuje ogólną dostępność
produktu firmy. To niekoniecznie oznacza, że konkretna kombinacja parametrów
jest dostępna w magazynie. Proszę zapoznać się z przewidywaną datą
wysyłki widoczną obok menu rozwijanego w celu dostarczenia informacji
dotyczących konkretnego zamówienia. Wszelkie oczekiwane opóźnienia w
dostawie zostaną ponownie potwierdzone po przejściu na stronę koszyka
zakupów, a następnie w e-mailu z potwierdzeniem zamówienia. Klient zostanie
poinformowany, czy tylko część jego zlecenia jest w magazynie w chwili
potwierdzenia zamówienia, a zamówienie zostanie wysłane tylko wtedy, gdy
wszystkie produkty są dostępne. Alensa ma prawo do dostosowania dostępności
i przewidywanego czasu dostawy po złożeniu zamówienia.
Zamówienie z
produktami, którą są na stanie oraz z takimi, których nie ma na
stanie
Po wybraniu prawidłowych parametrów każdego z wymaganych
produktów i przed finalizacją i opłaceniem zamówienia klient musi zwrócić
szczególną uwagę na szacowany czas dostawy dla każdego produktu w koszyku.
Mogą zdarzyć się sytuacje, w których producent ma komplikacje
operacyjne i nasze zaopatrzenie magazynowe nie jest w pełni pokryte. Czas
dostawy zawsze zależy bezpośrednio od warunków naszych dostawców i może
trwać kilka tygodni. Do pozycji nie magazynowych zaliczamy soczewki kontaktowe
na zamówienie, soczewki o bardzo nietypowych parametrach dioptrycznych itp.
których fizycznie nie posiadamy na stanie. Czasy wysyłki są orientacyjne i
oparte na najbardziej aktualnym okresie. Wskazuje on przewidywaną datę
wysyłki produktów z naszego magazynu i jest częścią tabeli, w której
Kupujący wpisuje parametry dioptryczne.
Podgląd danych
wysyłkowych:
Poprzez potwierdzenie i zrealizowanie płatności za
zamówienie, klient zgadza się, że całe zamówienie zostanie wysłane dopiero
gdy wszystkie produkty będą dostępne. Podzielenie zamówienia i wysyłka
produktów, które są na stanie, a później wysyłka produktów, których
brakuje, jest możliwa tylko po opłaceniu dodatkowych kosztów wysyłki (takich
samych jak dla nowego zamówienia).
Problemy z
dostawą
Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w
dostawie spowodowane przez naszych partnerów logistycznych lub sytuacje
pozostające poza naszą kontrolą, takie jak pogoda, święta itd. Należy
pamiętać, że informujemy o szacowanej dacie doręczenia sugerowanej przez
firmy doręczające zamówienia. W rzadkich sytuacjach niektóre paczki mogą
dotrzeć później niż w proponowanych ramach czasowych. Aby zapewnić jak
najkrótszą dostawę, podaj pełne informacje o adresie (nazwa ulicy, numer
domu, kod pocztowy i miasto) oraz numer telefonu, aby nasi partnerzy logistyczni
mogli się z Tobą skontaktować. Gdy zamówienie zostanie wysłane, otrzymasz
numer do śledzenia przesyłki online. Skontaktuj się z nami w przypadku pytań
lub wątpliwości.
Jeżeli paczka nie zostanie doręczona, to
będzie przechowywana na najbliższej poczcie, bądź w centrum logistycznym.
Jeśli nie będzie kontaktu ze strony kupującego to paczka wróci do nadawcy,
lub zostanie zniszczona. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zapewnienie, że
paczka zostanie odebrana pod każdym wskazanym przez dostawcę adresem i za
utrzymywanie kontaktu z dostawcą. Za paczki, które z powodu nieodebrania
zostaną zniszczone, sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
Reklamacja dostawy
Jeżeli paczka zostanie zagubiona lub źle
doręczona, skontaktujemy się z firmą dostarczającą przesyłkę w Państwa
imieniu. W celu rozpoczęcia procedury zwrotu niezbędnę są:
1)
podpisane oświadczenie klienta stwierdzające, że przesyłka nie została
odebrana, przesłane do nas w ciągu 20 dni od domniemanego doręczenia
2) potwierdzenie od dostawcy, że paczka została zagubiona lub niedoręczona.
W momencie złożenia oficjalnej reklamacji zwrócimy Państwu opłatę
za zamówienie lub wyślemy nowe zamówienie, w zależności od tego, które
rozwiązanie będą Państwo preferowali. Alensa.pl nie będzie zwracać
kosztów zamówienia ani wysyłać nowych paczek, podczas gdy obecna paczka jest
w tranzycie, aż do momentu oficjalnego uznania paczki za utraconą przez firmę
doręczającą. Jeśli jednak wykupiłeś u nas ubezpieczenie przesyłki,
będziemy mogli od razu nadać nową paczkę i nie będziesz musiał czekać na
rozpatrzenie Twojego roszczenia.
Uszkodzone paczki
Soczewki
kontaktowe i akcesoria są dostarczane w twardym opakowaniu o wystarczającej
wielkości, w celu zapewnienia dostawy produktów nieuszkodzonych i w dobrym
stanie. Jeśli jednak opakowanie jest uszkodzone w momencie dostawy, prosimy NIE
ODBIERAĆ przesyłki od kuriera i podać przyczynę w protokole dostawy np.
"znaczne uszkodzenia opakowania", "wyciek cieczy" itp. Prosimy o kontakt z nami
natychmiast, a postarmy się rozwiązać ten problem jak najszybciej i wysłać
do Państwa nową paczkę.
Gwarancja i zwroty
Jeśli zakupiony towar, jego opakowanie lub instrukcje użycia dołączone do
produktu zawierają datę wygaśnięcia zgodnie ze specjalnymi przepisami prawa,
okres gwarancji upływa w dniu wygaśnięcia. Zwykle dostarczamy soczewki
kontaktowe z datą ważności dłuższą niż 24 miesiące. Data ważności jest
drukowana na każdym produkcie i jego opakowaniu. W razie jakichkolwiek pytań
dotyczących tych terminów prosimy o kontakt z działem obsługi klienta
dostępnym pod adresem: info@alensa.pl.
Wszystkie zwroty muszą spełniać poniższe warunki:
-
Zewnętrzne opakowanie soczewek musi być nieotwarte, nieuszkodzone i w stanie
nadającym się do ponownej sprzedaży*
- Zwrotom podlegają tylko
kompletne towary zawierające wszystkie elementy. - Zwrot
okularów
korekcyjnych oraz okularów przeciwsłonecznych został
opisany poniżej. - Każdy zwrot należy zgłosić mailowo na adres info@alensa.pl celem otrzymania
etykiety zwrotnej. W przypadku zwrotów produktów w przesyłkach bez
oryginalnej etykiety zwrotnej wystawionej przez firmę Alensa, Alensa nie ponosi
za nie odpowiedzialności. - Produkty zwrócone w okresie odstąpienia od umowy
(w ciągu 30 dni od otrzymania) zostaną w pełni zwrócone/zrefundowane. -
Zwroty nieotwartych towarów, dokonane po upływie 30-dniowego okresu
odstąpienia od umowy, będą oceniane w zależności od gwarancji oraz terminu
ważności produktów (jak wspomniano wcześniej, produkt musi spełniać
warunki do ponownej sprzedaży). Produkty mogą zostać zwrócone do Alensa nie
później niż 365 dni od pierwotnej daty zakupu. - Jeśli firma Alensa
popełniła błąd i wysłała niewłaściwe produkty, masz obowiązek zgłosić
to obsłudze klienta w ciągu 30 dni od otrzymania towaru.
* Zgodnie z
przepisami UE dotyczącymi zdrowia i bezpieczeństwa.
Polityka
zwrotu dotyczy:
- Zwrotu dokonanego w okresie odstąpienia od umowy
(30 dni).
- Zwrotu nieotwartego, nieużywanego, nieuszkodzonego towaru w
ramach gwarancji.
- Nieprawidłowo dostarczonego produktu (należy
zgłosićw ciągu 30 dni od otrzymania).
- Gwarancja zwrotu
pieniędzy za soczewki TopVue (możliwa tylko w ciągu 60 dni od otrzymania
produktu).
- Produktów przesłanych na kontrolę jakości
Klient jest zobligowany postępować zgodnie z zasadami zwrotu
zamówień jeśli chce prawidłowo zwrócić produkt.
Zwrot
okularów przeciwsłonecznych i okularów korekcyjnych:
Na nasze okulary
udzielamy dwuletniej gwarancji. W przeciwnym razie, jeśli chcesz zwrócić
oprawki lub okulary przeciwsłoneczne, możesz to zrobić tylko w 30-dniowym
okresie odstąpienia od umowy. Towar nie może być używany ani uszkodzony.
Oryginalne opakowanie nie może być zniszczone. Jeśli chcesz zwrócić lub
wymienić okulary przeciwsłoneczne lub oprawki w ciągu 30 dni od daty
otrzymania, wymagamy zwrotu kompletnego produktu, w tym opakowania na okulary,
pudełka zewnętrznego oraz wszystkiego wewnątrz pudełka: wszelkich
ściereczek do czyszczenia i wszelkich naklejek identyfikacyjnych lub etykiet.
Innymi słowy, produkt musi być zwrócony w dokładnie takim samym stanie, w
jakim był wysłany przez nas. Produkt uznaje się za niekompletny bez tych
elementów. W przypadku braku lub uszkodzenia przedmiotów zwrot lub wymiana nie
będą możliwe. Dziękujemy za zrozumienie.
Okulary przeciwsłoneczne,
oprawki i okulary korekcyjne są dostarczane w optymalnym stanie i zostały
dokładnie sprawdzone pod kątem jakości przed wysyłką. W rzadkich
przypadkach, gdy jeden z produktów dotrze uszkodzony lub ma widoczne usterki,
skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, a my przeanalizujemy sprawę, aby
pomóc. Jednak reklamacje dotyczące szkód spowodowanych niewłaściwym
użytkowaniem lub niewłaściwą pielęgnacją, a także normalnym zużyciem,
czy też częstym użytkowaniem nie kwalifikują się do odszkodowania. Za
szkody wyrządzone przez samego klienta nie przysługują dodatkowe rabaty ani
rekompensaty.
Soczewki korekcyjne do okularów są produkowane w oparciu
o specyficzne indywidualne wymagania i dlatego nie kwalifikują się do zwrotu.
Tylko oprawki kwalifikują się do możliwego zwrotu. Warunki te obowiązują
od momentu złożenia i opłacenia zamówienia , uwzględniając
również okres w którym okulary nie zostały jeszcze wysłane.
Kupujący przyjmuje również do wiadomości, że w przypadku zakupu wyłącznie
oprawy okularowej, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia
oprawy spowodowane nieprofesjonalnym szlifowaniem soczewek przez osobę
trzecią.
Każdy zwrot musi odbywać się zgodnie z tą
procedurą:
Firma Alensa nie ponosi odpowiedzialności za zwroty,
które nie są zgodne z przedstawioną procedurą . Najpierw prosimy o kontakt z naszym działem
obsługi klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na
naszej stronie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, aby wyjaśnić
powód zwrotu, a także dostarczyć dodatkowych potrzebnych informacji (numer
zamówienia, pełny opis przedmiotów itd.) Nasz personel sprawdzi Twoją
prośbę, aby upewnić się, że spełnia wszystkie kryteria wymiany i doradzi,
jak postępować.
Nasi przedstawiciele działu obsługi klienta starają
się odpowiedzieć w ciągu 1-2 dni roboczych. Kiedy Twój zwrot lub wymiana
została zatwierdzona, otrzymasz etykietę zwrotną. Prosimy o przyklejenie tej
etykiety po zewnętrznej stronie KAŻDEGO zwrotu.
Procedura zwrotu obejmuje
poniższe kroki:
- Mailowy kontakt z obsługą klienta w celu sprawdzenia
czy zwrot się kwalifikuje
- Obsługa klienta prześle Państwu etykietę
zwrotną
- Spakowanie paczki w bezpieczny sposób wraz z etykietą
- Wysłanie paczki do nas
- Upewnienie się, czy otrzymałeś kod
śledzenia przesyłki dla tego zwrotu lub dowód zwrotu przesyłki! Dział
obsługi klienta może zapytać Cię o to, gdy będziesz podejrzewał, że coś
poszło nie tak z twoim zwrotem.
Prosimy o przesyłanie
nieotwartych i nieuszkodzonych (soczewek lub płynów) pocztą w twardym
pudełku (nie w kopercie) w taki sposób aby nie mogły one ulec zniszczeniu w
transporcie. Prosimy o dołączenie faktury, którą otrzymali Państwo przy
zakupie towaru i informacji o zwrocie (powód zwrotu, spodziewany rezultat
zwrotu) oraz prosimy o uwzględnienie informacji potrzebnych do wykonania
przelewu (numer konta). Jeśli płacili Państwo online, zwrot zostanie przelany
automatycznie na Państwa konto PayPal lub rachunek karty kredytowej.
Ile będzie to kosztować?
Klient ponosi jedynie koszty
związane z wysłaniem zwracanych towarów do nas. Alensa.pl nie zwraca kosztów
wysyłki produktów nieprawidłowo zamówionych lub niechcianych. Jeżeli wina
leży po stronie Sprzedawcy, koszty wysyłki zostaną Państwu zwrócone.
Alensa.pl wyśle Państwu nowe soczewki bez dodatkowych kosztów.
Jak
długo to trwa?
Zwracane paczki docierają do naszego magazynu w
Czechach zazwyczaj w ciągu 3 tygodni od momentu nadania przesyłki przez
Państwa. W momencie otrzymania paczki wyślemy do Państwa potwierdzenie, że
otrzymaliśmy zwracane produkty, a także informację o dalszym postępowaniu.
Zastrzegamy sobie prawo do sprawdzenia wszystkich zwrotów w ciągu 30 dni. W
razie dodatkowych pytań, prosimy skontaktować się z działem obsługi
klienta. Prosimy pamiętać, że zwrot okularów przeciwsłonecznych w
oryginalnych i nieuszkodzonych opakowaniach zajmuje trochę dłużej. Jest to
związane z tym, że oryginalność i brak uszkodzeń musi zostać najpierw
zweryfikowana przez nasz zespół w głównej siedzibie sklepu.
Kupujący zgadza się respektować opisany powyżej czas potrzebny na
przetworzenie zwrotu. .
Reklamacje produktów i
usług
Alensa.pl nie przyjmuje reklamacji produktów, które zostały
wyrzucone i w związku z tym nie mogą być sprawdzone. Prosimy o zachowanie
wszystkich uszkodzonych produktów w celu przesłania ich do kontroli jakości.
Jeśli występują jakiekolwiek wady, które są widoczne gołym okiem, prosimy
o przesłanie nam zdjęć tych produktów. W przypadku podejrzenia, że produkty
mogą posiadać wadę fabryczną, najpierw prosimy o mailowy kontakt z działem
obsługi klienta, który doradzi Państwu jak postępować w takiej sytuacji.
Jeśli produkt będzie musiał być zwrócony, Kupujący zobowiązany jest
postępować zgodnie z zasadami określonymi w naszej polityce określonej w
punkcie wymiana i zwrot
produktów.
Przypadki reklamacji produktów firmy TopVue,
będę się odbywać zgodnie z zasadami gwarancji zwrotu
pieniędzy TopVue jeśli wszystkie określone tam warunki zostaną
spełnione.
Alensa.pl jest sklepem detalicznym. Nie oferujemy usług
okulistycznych i o charakterze medycznym . Oznacza to, że zgodnie z prawem
nie możemy oferować Państwu soczewek próbnych, jak i wymieniać pojedynczych
soczewek. Alensa może wymieniać jedynie całe opakowania.
Wadliwe
soczewki i kontrola jakości
Jeśli macie Państwo jakiekolwiek
zastrzeżenia co do jakości soczewek (zaczerwienienie, niewyraźne widzenie,
uczucie dyskomfortu, suchość), możemy wysłać soczewki do producenta, który
wykona dla Państwa dokładną kontrolę jakości soczewek o których mowa.
Należy także pamiętać, że sam proces reklamacji może trwać miesiąc.
Niektóre z soczewek muszą zostać w tym celu wysłane za granicę, co
również może wpłynąć na długość tego procesu. W każdym z przypadków
musimy czekać na odpowiedź producenta. Wszelkie reklamacje zostaną
rozpatrzone w ciągu 30 dni. Jeżeli podczas testów jakości zostanie
rozpoznana wada fabryczna to wtedy wyślemy Państwu nową parę soczewek
kontaktowych o tych samych parametrach. Jednakże, jeśli żaden błąd nie
zostanie rozpoznany, wtedy nie mamy możliwości wysłania Państwu nowej pary
soczewek, ani zwrotu pieniędzy za te zakupione. Należy pamiętać, że są
Państwo zobowiązani do posiadania oficjalnej recepty nie starszej niż 1 rok.
W przypadku złożenia reklamacji Alensa ma prawo poprosić o receptę i
zweryfikować ją z rzeczywistym zamówieniem.
W celu zwrócenia
uszkodzonego lub wadliwego produktu, prosimy o umieszczenie go w sztywnym
opakowaniu, aby zapobiec uszkodzeniom podczas transportu. Następnie prosimy o
wysłanie paczki na nasz adres zwrotny. W celu zwrócenia soczewek kontaktowych,
które zostały rozpakowane (lub używane), powinny zostać zabezpieczone przed
wyschnięciem podczas transportu. Zalecamy umieszczenie noszonych
soczewek/soczewki w płynie i ich szczelne zamknięcie. Do zwrotu należy
dołączyć list opisujący usterkę produktu. Firma Alensa nie ponosi
odpowiedzialności za odbiór paczki jeżeli jest ona wysłana listownie bez
potwierdzenia odbioru. W celu bezpiecznej wysyłki, paczkę prosimy wysłać
kurierem lub pocztą jako przesyłkę rejestrowaną, tak aby w razie zagubienia
przesyłki nadawca mógł ją zlokalizować za pomocą indywidualnego numeru
identyfikacyjnego.
UWAGA: Zawsze przed odesłaniem soczewek do
zwrotu, należy skontaktować się z nami mailowo: info@alensa.pl w celu otrzymania
etykiety zwrotnej, którą należy umieścić na pudełku/opakowaniu, w którym
będą odesłane soczewki.
WAŻNE: W przypadku zwrotów
produktów w przesyłkach bez oryginalnej etykiety zwrotnej wystawionej przez
firmę Alensa, Alensa nie ponosi za nie odpowiedzialności.
Podczas
zgłaszania reklamacji dotyczącej możliwych wad soczewek pamiętaj, że
zostaniesz poproszony o przesłanie ważnej recepty . Chociaż
nie ma potrzeby przedstawiania recepty przy zakupie soczewek przez Internet,
zawsze musisz posiadać ważną receptę nie starszą niż jeden rok. Gdy
przeprowadzana jest kontrola jakości, recepta jest wymagana, aby sprawdzić,
czy dioptrie zakupionych soczewek odpowiadają rzeczywistej recepcie, czy też
nie.
Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania
towaru i została ona wyraźnie określona jako wada rzeczywista, towar uznaje
się za wadliwy w momencie otrzymania. Kupujący jest uprawniony do skorzystania
z prawa do reklamacji wady w ciągu 24 miesięcy od otrzymania towaru.
Niezadowolenie z powodu otrzymania niewłaściwych parametrów
Reklamacje dotyczące otrzymania niewłaściwego produktu można składać
tylko w ciągu 30 dni od daty dostawy tego produktu . Reklamacje złożone
później niż 30 dni po otrzymaniu towaru nie będą już uwzględniane.
Dlatego zalecamy, aby zawsze sprawdzić produkt natychmiast po otrzymaniu i
skontaktować się z nami jak najszybciej, jeśli popełniono błąd.
W
przypadku wysyłki, niewłaściwych parametrów z powodu naszego błędu,
otrzymasz zwrot kosztów lub odeślesz do nas soczewki bez dodatkowych kosztów.
Jednak w przypadku, gdy Ty, jako klient popełniłeś błąd podczas procesu
zamawiania, Alensa może wymienić soczewki lub uznać ich zwrot tylko wtedy,
gdy soczewki nie zostały użyte, a opakowanie zbiorcze jest nieotwarte i
nieuszkodzone. Pamiętaj, ze jesteś zobowiązany do posiadania oficjalnej
recepty nie starszej niż 1 rok. Zwróć szczególną uwagę podczas zamawiania,
aby nie wprowadzać błędnych wartości. W przypadku sporu Alensa ma prawo
poprosić o receptę i zweryfikować ją z rzeczywistym zamówieniem.
Przejście na inną markę soczewek
Przejście na nową markę
soczewek kontaktowych (nawet jeśli zgodnie z zaleceniami specjalisty) może
wiązać się dyskomfortem co może nie odpowiadać użytkownikowi. Zawsze warto
wypróbować jedną parę soczewek próbnych podczas badania u okulisty zanim
zakupimy nowe soczewki. Alensa nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne
komplikacje zdrowotne lub dyskomfort, które mogą wynikać z noszenia soczewek.
Zasada ta dotyczy również płynów i kropli do oczu.
Wymieniamy lub zwracamy soczewki kontaktowe lub inne produkty tylko, jeśli
opakowanie jest nieotwarte lub nieuszkodzone.
Uwaga: Alensa.pl
nie ponosi odpowiedzialności z ewentualne problemy związane z odstępstwem od
Twojej recepty, producenta lub marki.
Niezadowolenie z efektów
kolorowych soczewek
Ostateczny efekt soczewek kolorowych jest bardzo
subiektywny i jest zależny od licznych uwarunkowań i czynników. Po pierwsze,
efekt będzie zależał od pigmentacji oczu. Po drugie, wpływ na efekt końcowy
mogą mieć czynniki zewnętrzne, takie jak: warunki świetlne, makijaż i
rodzaj noszonej odzieży. Ponadto, rodzaj kolorowych soczewek, które Państwo
wybrali może dawać różne wyniki w zależności od naturalnego koloru
Państwa oczu. W związku z tym, że nie jest możliwe przewidzenie rezultatów
końcowych jakie dają soczewki kolorowe, nie możemy zapewnić Państwu zwrotu
za soczewki kolorowe z których są Państwo niezadowoleni. Dokonując
zakupu Kupujący zgadza się, że kolorowe soczewki nie podlegają zwrotowi,
chyba że produkt posiada wadę produkcyjną.
Skargi dotyczące
okularów, oprawek i okularów przeciwsłonecznych
Okulary
przeciwsłoneczne, oprawki i okulary są dostarczane w optymalnym stanie i przed
wysyłką zostały dokładnie sprawdzone pod kątem jakości. W rzadkich
przypadkach, gdy któryś z nich może dotrzeć uszkodzony lub ma bezpośrednie
wady, skontaktuj się z obsługą klienta, a my rozpatrzymy sprawę, aby Ci
pomóc. Nie możemy jednak przyjąć reklamacji okularów, jeżeli nie były one
użytkowane zgodnie z instrukcją obsługi lub zostały uszkodzone w wyniku
niewłaściwej pielęgnacji okularów (np. czyszczenie okularów ściereczką,
która nie jest przeznaczona do czyszczenia okularów itp.) Dodatkowo nie
podlegają reklamacji uszkodzenia okularów spowodowane działaniem
ekstremalnych temperatur (np. sauna, ogrzewany samochód itp.) lub substancji
agresywnych/ściernych (produkty do włosów, woda morska itp.). Gwarancja na
okulary nie obejmuje również wad spowodowanych normalnym zużyciem i częstym
użytkowaniem. Dodatkowe zniżki lub rekompensaty nie mogą być przyznane za
szkody spowodowane przez samego klienta.
Jeśli jednak uważasz, że
jakość Twoich soczewek okularowych jest niedostateczna lub są one w
jakikolwiek sposób uszkodzone, możemy poprosić o przesłanie ich do kontroli
jakości. W przypadku wykrycia wady lub uznania, że są one złej jakości,
oczywiście wymienimy lub zwrócimy soczewki.
W przypadku roszczeń
dotyczących jakości soczewek korekcyjnych jednoogniskowych , najpierw
skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta i upewnij się, że
dołączasz ważną receptę - nie starszą niż 1 rok. Kiedy
przeprowadzana jest kontrola jakości, recepta jest wymagana, aby zweryfikować,
czy dioptrie zakupionych soczewek odpowiadają faktycznej recepcie, czy nie.
Zostaniesz poproszony o zwrot całego towaru (oprawki, soczewki okularowe,
dołączone akcesoria, ewentualne etykiety lub ulotki itp.). Nie wyjmuj soczewek
z oprawek!
W przypadku roszczeń dotyczących jakości soczewek
wieloogniskowych / progresywnych , najpierw skontaktuj się z naszym Biurem
Obsługi Klienta i upewnij się, że dołączona jest ważna recepta - nie
starsza niż 1 rok. Dołącz także zdjęcie z przodu przedstawiające, jak
nosisz okulary (dla lepszego wyśrodkowania) oraz zdjęcie z boku
przedstawiające Cię w okularach (do określenia kąta ramy). Zostaniesz
również poproszony o zwrot całego towaru (oprawki, soczewki okularowe,
dołączone akcesoria, wszelkie etykiety, małe niebieskie papierowe torebki, w
których otrzymałeś soczewki demonstracyjne, niebieska karta itp.). Nie wyjmuj
soczewek z oprawek!
Zwroty, które zostały zmodyfikowane i / lub
mają brakujące elementy, nie będą akceptowane. Przed zwrotem okularów
zawsze skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta!
Prosimy o
odesłanie reklamowanych okularów w oryginalnym etui wraz z ściereczką do
czyszczenia.
Reklamacja zamówienia opłaconego bonem
podarunkowym
W przypadku reklamacji zamówienia opłaconego bonem, kwota
opłacona bonem jest zwracana w formie uznania konta klienta Kupującego, który
zastosował bon. Jeżeli zakup został opłacony bonem oraz środkami
finansowymi (dopłata), Kupujący może zdecydować o sposobie zwrotu dopłaty
(na konto bankowe Kupującego lub również w formie uznania konta klienta).
Skargi dotyczące naszej strony internetowej i jej zawartości
Firma Alensa zastrzega sobie prawo do zmiany treści witryny w dowolnym
momencie. Naszym celem jest dostarczenie naszym klientom aktualnych informacji,
ale nie ponosimy odpowiedzialności za błędy w treści, które mogą się
pojawić na stronie w wyniku niecelowej pomyłki lub błędu w tłumaczeniu.
Dotyczy to również problemów technicznych spowodowanych złośliwymi atakami
lub oprogramowaniem (wirusy, hakerzy itp.). Jeśli znajdziesz jakiekolwiek
problemy z naszą witryną internetową lub jej treścią, prosimy o
poinformowanie działu obsługi klienta, abyśmy mogli rozwiązać te problemy.
Zdjęcia na stronie mają zilustrować prawdziwą wersję oferowanych
produktów, ale nie są to zdjęcia dokładnie takiego produktu, jaki klient
otrzyma. Zdjęcia produktów, które wyświetlają numery artykułów, daty
wygaśnięcia itp., Po zamówieniu będą miały różne numery unikalne dla
danej wersji produktu. Niektóre z naszych produktów są również produkowane
w kilku różnych lokalizacjach, wszystkie należące do tego samego,
oryginalnego producenta. Zdjęcie produktu może pokazywać różnice w
lokalizacji względem otrzymanego produktu. Tego rodzaju różnice
identyfikacyjne zależne od lokalizacji / terminiu w żaden sposób nie
oznaczają, że otrzymany produkt nie jest w jakiś sposób taki, jaki powinien.
Roszczenia oparte na tego rodzaju logicznych, oczywistych różnicach między
drukowanymi zdjęciami i otrzymanymi produktami nie będą akceptowane.
Komentarze zamieszczane przez klientów na naszej stronie internetowej nie
stanowią komentarzy, opinii i stanowisk sklepu Alensa.pl i należy je
traktować jako subiektywne. Uwagi takie nie mogą być interpretowane jako
wskazówki lub porady w jakikolwiek sposób. Alensa.pl podejmie próbę edycji,
poprawienia lub usunięcia ewentualnych wprowadzających w błąd lub błędnych
informacji. Problematyczne, niemerytoryczne lub obraźliwe komentarze będą
usuwane.
Alternatywne metody rozwiązywania
sporów
W przypadku sporu pomiędzy Kupującym a Sprzedającym,
Kupujący ma prawo do odwołania się od decyzji dotyczącej jego skargi w
sytuacji kiedy nie jest zadowolony ze sposobu rozwiązania sporu lub jeżeli
uważa, że naruszono jego prawa konsumenckie. W takiej sytuacji Konsument może
skontaktować się ze Sprzedającym drogą mailową na: info@alensa.pl. Jeżeli
Sprzedający odmówi podjęcia kroków naprawczych lub nie odpowie na
zgłoszenie w ciągu 30 dni kalendarzowych, konsument ma prawo do złożenia
skargi do jednostki Alternative Dispute Resolution (ADR) zgodnie z
Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja
2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz
zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie
w sprawie ODR w sporach konsumenckich).
Punkt dostępu dla konsumentów
i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych
niniejszym rozporządzeniem jest interaktywną stroną internetową, do której
możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach
urzędowych instytucji Unii. Platforma jest dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Definicja „konsumenta” powinna obejmować osoby fizyczne, których
działania nie mają związku z ich działalnością handlową, gospodarczą,
rzemieślniczą lub wykonywaniem wolnego zawodu. Jeśli jednak umowa zostaje
zawarta w celu częściowo związanym z działalnością gospodarczą danej
osoby, a częściowo niemającym takiego związku (umowy o dwojakim celu), a cel
związany z działalnością gospodarczą jest na tyle ograniczony, że nie ma
charakteru przeważającego w ogólnym kontekście umowy, osobę taką należy
również uznać za konsumenta. Dyrektywa ma zastosowanie do postępowań
mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie krajowych i transgranicznych
sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umów sprzedaży lub
umów o świadczenie usług między przedsiębiorcą mającym siedzibę w Unii a
konsumentem mającym miejsce zamieszkania w Unii, poprzez interwencję podmiotu
ADR, który proponuje lub narzuca rozwiązanie bądź doprowadza do spotkania
stron w celu ułatwienia polubownego rozstrzygnięcia.
Odstąpienie od umowy
Odstąpienie od umowy kupna Zgodnie z prawem UE każdy ma prawo
odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. W przypadku
odstąpienia od umowy Kupujący musi przestrzegać następujących warunków:
Zwracany towar musi być kompletny
Towar nie może być
uszkodzony lub używany. Oryginalne opakowanie nie może być otwarte. Jeśli
konsument otwiera oryginalne opakowanie, wówczas produkt nie może być
ponownie sprzedany ze względów bezpieczeństwa i hygieny. Otwarty produkt nie
może być zwrócony. Zastrzeżenie to nie obejmuje okularów
przeciwsłonecznych i oprawek. Jeśli chcą Państwo zwrócić lub wymienić
okulary przeciwsłoneczne lub oprawki w ciągu 30 dni od daty otrzymania towaru,
wymagamy zwrotu kompletnego produktu, pudełka na okulary, zewnętrznego
opakowania, wkładek, ściereczek do czyszczenia i wszelkich naklejek
identyfikacyjnych. Produkt jest uważany za niekompletny bez tych wszystkich
przedmiotów i zwrot nie będzie uznany. Dziękujemy za zrozumienie.
Wymagane dokumenty
Proszę załączyć dowód zakupu wystawiony
przez Alensa.pl, jego kopię lub numer zamówienia. Nie zapomnij w razie
potrzeby podać numeru konta bankowego.
Towary muszą być zwrócone w
oryginalnym stanie
Prosimy o przesyłanie zwrotów w twardym, kartonowym
pudełku, a nie w kopercie (nawet jeśli jest to koperta wzmocniona). Jeśli
przesyłka ulegnie zniszczeniu w trakcie transportu, nie mamy obowiązku jej
akceptowania. W przypadku odstąpienia od umowy, jeśli Kupujący przestrzega
powyższych warunków, otrzyma pełną kwotę zwrotu wraz z oryginalnymi
kosztami wysyłki. Nabywca pokrywa tylko koszty poniesione w związku z
odesłaniem towaru. Zwrot zostanie zwrócony na konto klienta w ciągu 2-10 dni
od otrzymania zwróconego towaru w stanie nadającym się do ponownej
sprzedaży.
Koszty i procedura zwrotów
Jeśli zostaną
spełnione wszystkie niezbędne warunki, kupującemu zostaną zwrócone
wszystkie opłaty. Za koszty zwrotu jest odpowiedzialny Kupujący. Wszystkie
zwroty muszą być przetwarzane zgodnie z informacjami i warunkami podanymi na
naszej stronie wymiana i
zwrot
soczewek.
W przypadku odstąpienia od umowy zakupu zamówienia
opłaconego bonem, kwota opłacona bonem jest zwracana w formie uznania rachunku
klienta Kupującego, który wykorzystał bon. Jeżeli zakup został opłacony
bonem i środkami finansowymi (doładowanie), Kupujący może zdecydować, w
jakiej formie chce zwrócić doładowanie (na konto bankowe Kupującego czy
również w formie uznania konta klienta).
Polityka
prywatności
Ochrona i przetwarzanie danych osobowych jest regulowane
przez tę politykę
prywatności .