Polityka zwrotów

Wszystkie zwroty muszą spełniać poniższe warunki:

  • Zewnętrzne opakowanie soczewek musi być nieotwarte, nieuszkodzone i w stanie nadającym się do ponownej sprzedaży*
  • Zwrotom podlegają tylko kompletne towary zawierające wszystkie elementy.
  • Zwrot okularów korekcyjnych oraz okularów przeciwsłonecznych został opisany poniżej.
  • Każdy zwrot należy zgłosić mailowo na adres info@alensa.pl celem otrzymania etykiety zwrotnej. W przypadku zwrotów produktów w przesyłkach bez oryginalnej etykiety zwrotnej wystawionej przez firmę Alensa, Alensa nie ponosi za nie odpowiedzialności.
  • Produkty zwrócone w okresie odstąpienia od umowy (w ciągu 30 dni od otrzymania) zostaną w pełni zwrócone/zrefun­dowane - Odstąpienie od umowy kupna
  • Zwroty nieotwartych towarów, dokonane po upływie 30-dniowego okresu odstąpienia od umowy, będą oceniane w zależności od gwarancji oraz terminu ważności produktów (jak wspomniano wcześniej, produkt musi spełniać warunki do ponownej sprzedaży). Produkty mogą zostać zwrócone do Alensa nie później niż 365 dni od pierwotnej daty zakupu.
  • Jeśli firma Alensa popełniła błąd i wysłała niewłaściwe produkty, masz obowiązek zgłosić to obsłudze klienta w ciągu 30 dni od otrzymania towaru.

* Zgodnie z przepisami UE dotyczącymi zdrowia i bezpieczeństwa.

Chcesz zwrócić soczewki?

Jeśli Twoja recepta uległa zmianie lub przypadkowo wpisałeś nieprawidłowe dioptrie , możesz zwrócić dowolne, nieotwarte lub nieuszkodzone produkty, postępując zgodnie z procedurą zwrotu opisaną poniżej.

Alensa dokona zwrotu kosztów, a Ty będziesz musiał złożyć nowe zamówienie na właściwe produkty w dogodnym dla siebie czasie. Korekty cen nie będą dokonywane; pełny zwrot pieniędzy zostanie uznany, jeśli zwrócone produkty będą spełniać kryteria określone powyżej.

W takim przypadku klient ponosi odpowiedzialność tylko za koszty przesyłki związane ze zwrotem.

Otrzymałeś niewłaściwy produkt?

Jeśli Alensa popełniła błąd i wysłała Ci niewłaściwy produkt, musisz to zgłosić w ciągu 30 dni od otrzymania towaru. Upewnij się, że nie otworzyłeś ani nie użyłeś żadnego z produktów. Prześlij do nas zdjęcie produktu, który otrzymałeś. Towar zwrócić zgodnie z poniższymi instrukcjami, a otrzymasz pełen zwrot pieniędzy.

Zdecydowanie zalecamy, aby zawsze sprawdzić swoje towary przed ich otwarciem lub użyciem.

Chcesz zwrócić produkt z powodu reklamacji lub gwarancji?

Procedura zwrotu dotyczy gwarancji zwrotu pieniędzy za soczewki TopVue i Gelone, a także zwrotów wadliwych produktów, które mają zostać przesłane na kontrolę jakości. Nasza gwarancja zwrotu pieniędzy za TopVue i Gelone obowiązuje tylko w ciągu 60 dni od otrzymania produktu.

Jeśli chcesz zwrócić produkty, co do których podejrzewasz, że są wadliwe, produkty muszą zostać zwrócone do nas, po czym przekażemy je producentowi w celu oficjalnej kontroli jakości. Oryginalne pudełko, jak również wszelkie pozostałe, nieotwarte blistry, należy zwrócić do nas. Na opakowaniu są wydrukowane numery partii produktów, a ta informacja jest niezbędna producentom do zbadania wszelkich wad. Jeśli chcesz zwrócić wadliwy produkt, najpierw skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Chcesz zwrócić okulary przeciwsłoneczne lub okulary korekcyjne?

Na nasze okulary udzielamy dwuletniej gwarancji. W przeciwnym razie, jeśli chcesz zwrócić oprawki lub okulary przeciwsłoneczne, możesz to zrobić w 30-dniowym okresie odstąpienia od umowy. Towar nie może być używany ani uszkodzony. Oryginalne opakowanie nie może być zniszczone. Jeśli chcesz zwrócić okulary przeciwsłoneczne lub oprawki w ciągu 30 dni od daty otrzymania, wymagamy zwrotu kompletnego produktu, w tym opakowania na okulary, pudełka zewnętrznego oraz wszystkiego wewnątrz pudełka: wszelkich ściereczek do czyszczenia i wszelkich naklejek identyfikacyjnych lub etykiet. Innymi słowy, produkt musi być zwrócony w dokładnie takim samym stanie, w jakim był wysłany przez nas. Produkt uznaje się za niekompletny bez tych elementów. W przypadku braku lub uszkodzenia przedmiotów zwrot lub wymiana nie będą możliwe. Dziękujemy za zrozumienie.

Okulary przeciwsłoneczne, oprawki i okulary korekcyjne są dostarczane w optymalnym stanie i zostały dokładnie sprawdzone pod kątem jakości przed wysyłką. Gdyby któryś z produktów dotarł uszkodzony lub miał widoczne usterki, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, a my przeanalizujemy sprawę, aby pomóc. Jednak reklamacje dotyczące szkód spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem lub niewłaściwą pielęgnacją, a także normalnym zużyciem, czy też częstym użytkowaniem nie kwalifikują się do odszkodowania. Za szkody wyrządzone przez samego klienta nie przysługują dodatkowe rabaty ani rekompensaty.

Soczewki korekcyjne do okularów są produkowane w oparciu o specyficzne indywidualne wymagania i dlatego nie kwalifikują się do zwrotu. Tylko oprawki kwalifikują się do możliwego zwrotu. Warunki te obowiązują od momentu złożenia i opłacenia zamówienia , uwzględniając również okres w którym okulary nie zostały jeszcze wysłane.

W przypadku roszczeń dotyczących jakości soczewek korekcyjnych jednoogniskowych, najpierw skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta i upewnij się, że dołączasz ważną receptę – nie starszą niż 1 rok. Kiedy przeprowadzana jest kontrola jakości, recepta jest wymagana, aby zweryfikować, czy dioptrie zakupionych soczewek odpowiadają faktycznej recepcie, czy nie. Zostaniesz poproszony o zwrot całego towaru (oprawki, soczewki okularowe, dołączone akcesoria, ewentualne etykiety lub ulotki itp.). Nie wyjmuj soczewek z oprawek!

W przypadku roszczeń dotyczących jakości soczewek wieloogniskowych / progresywnych, najpierw skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta i upewnij się, że dołączona jest ważna recepta – nie starsza niż 1 rok. Dołącz także zdjęcie z przodu przedstawiające, jak nosisz okulary (dla lepszego wyśrodkowania) oraz zdjęcie z boku przedstawiające Cię w okularach (do określenia kąta ramy). Zostaniesz również poproszony o zwrot całego towaru (oprawki, soczewki okularowe, dołączone akcesoria, wszelkie etykiety, małe niebieskie papierowe torebki, w których otrzymałeś soczewki demonstracyjne, niebieska karta itp.). Nie wyjmuj soczewek z oprawek!

Zwroty, które zostały zmodyfikowane lub mają brakujące elementy, nie będą akceptowane. Przed zwrotem okularów zawsze skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta!

Procedura zwrotu krok po kroku:

Firma Alensa nie ponosi odpowiedzialności za zwroty, które nie są zgodne z przedstawioną procedurą.

Najpierw prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na naszej stronie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, aby wyjaśnić powód zwrotu, a także dostarczyć dodatkowych potrzebnych informacji (numer zamówienia, pełny opis zwracanych przedmiotów, numer konta do zwrotu itd.) Nasz personel sprawdzi Twoją prośbę, aby upewnić się, że spełnia wszystkie kryteria i doradzi, jak postępować. Nasz personel sprawdzi Twoją prośbę, aby upewnić się, że spełnia wszystkie kryteria i doradzi, jak postępować. Odpowiedzi możesz spodziewać się w ciągu 1–2 dni roboczych.

  • Po zatwierdzeniu zwrotu otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem oraz wiadomość SMS z kodem QR i 10-cyfrowym numerem.
  • Prosimy o umieszczenie produktów w twardym pudełku/kartonie (nie w kopercie), aby nie uległy uszkodzeniu podczas transportu oraz o usunięcie innych etykiet z pudełka/kartonu. Prosimy również o dołączenie faktury, którą wysłano przy zakupie towaru.
  • Jeśli oczekujesz zwrotu pieniędzy, prosimy o podanie informacji potrzebnych do wykonania przelewu (numer konta). Jeśli płaciłeś online, zwrot zostanie przelany automatycznie na Twoje konto PayPal lub rachunek karty kredytowej.
  • Zapakowaną paczkę zanieś do najbliższego Paczkomatu InPost, który możesz znaleźć za pomocą widgetu: https://inpost.pl/…dz-paczkomat Zalecamy filtrowanie i korzystanie wyłącznie z Paczkomatów, nie POP.
  • Po nadaniu paczki otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem, która posłuży jako dowód przekazania. Przesyłkę można śledzić na stronie InPost: https://inpost.pl/…ie-przesylek.
  • Alternatywnie można wysłać paczkę dowolnym przewoźnikiem na własny koszt na adres: Przesyłkownia - Alensa.pl (9678670) Panattoni Park Bielsko-Biała, ul. Księdza Józefa Londzina 106, 43-382 Bielsko-Biała Polska

    Ile to będzie kosztowało?

    Zaakceptowane zgłoszenia są bezpłatne za pośrednictwem Paczkomatów InPost.

    Jak długo to trwa?

    Zwracane paczki docierają do naszego magazynu w Czechach zazwyczaj w ciągu 4-5 dni roboczych od momentu nadania przesyłki przez klienta. W momencie otrzymania paczki wyślemy do Ciebie potwierdzenie, że otrzymaliśmy zwracane produkty, a także informacje o dalszym postępowaniu. Zastrzegamy sobie prawo do sprawdzenia wszystkich zwrotów w ciągu 30 dni. W razie dodatkowych pytań, prosimy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.

    Prosimy pamiętać, że zwrot okularów w oryginalnych i nieuszkodzonych opakowaniach zajmuje trochę dłużej. Jest to związane z tym, że oryginalność i brak uszkodzeń muszą zostać najpierw zweryfikowane przez nasz zespół w głównej siedzibie sklepu.